اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

سالن فرش و کفپوش نمایشگاه هیم تکستایل به طور کامل رزرو شد

رشد خیره کننده در شرکت کنندگان فرش ماشینی با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت برتر جهان

نمایشگاه هیم تکستایل به عنوان بزرگترین نمایشگاه منسوجات خانگی در جهان شناخته شده است اما این نمایشگاه در اقدامی جالب از سال گذشته اقدام به ایجاد بخش ویژه ای برای تولید کنندگان فرش ماشینی و دستباف نمود. برخی از کارشناسان صنعت نمایشگاهی این اقدام را به افت محسوس نمایشگاه دموتکس در سال های اخیر در بخش فرش ماشینی مرتبط می دانند.

این برنامه جاه طلبانه شرکت نمایشگاه های فرانکفورت یک گام بلند برای ایجاد پلتفورمی تازه در صنعت فرش و کفپوش جهانی است.

نکته جالب توجه: شرکت های ایرانی و حتی محصولات ایرانی برای حضور در این نمایشگاه به طور کلی تحریم هستند.

صنعت فرش جهان به سمت فرانکفورت در حال حرکت است. سالن جدید فرش در نمایشگاه Heimtextil اکنون دارای حدود ۱۰۰ تولید کننده و برند فرش است، این سالن میزبان بهترین های دنیاست که در خط مقدم آن، تامین کنندگان پیشرو در بازار بلژیک یکی از سنتی ترین کشورهای نساجی دارای کیفیت بالا در صنعت فرش قرار دارند.

برندهایی مانند فرش مرینوس ترکیه- اورینتال ویورز مصر-  راگوله بلژیک، Universal XXI، Verbatex بزرگترین خرده‌فروش و تولیدکننده اسپانیا و انجمن بلژیکی Fedustria و …. در این نمایشگاه حضور دارند.

طرح‌های جدید، محصولات پیشرو و روندهای اصلی صنعت، تمرکز سالن جدید فرش و کفپوش یعنی سالن ۵.۱ است که کاملاً رزرو شده است.

محل ملاقات جهانی برای روندهای بازار و طراحی

خانم بانو کپکچی، یکی از مدیران شرکت فرش مرینوس ترکیه، نمایشگاه هیم تکستایل را موفق ارزیابی می کند و بر این موضوع تاکید می کند: “به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو فرش ماشینی در جهان، ما از پلتفرم های جدید با پتانسیل جدی استقبال می کنیم. Heimtextil در فرانکفورت از لحاظ تاریخی نامی شناخته شده برای فرش ماشینی بوده است. تمام گرایش‌های رنگ و طرح بازار در اینجا ارائه شده است. بنابراین ما می‌توانیم به طور ایده‌آل به مشتریان فعلی و آینده خود نشان دهیم که قبلاً این روندها را شناسایی کرده‌ایم و آنها را در محصولات جدید خود پیاده‌سازی کرده‌ایم.”

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شرکت معظم اورینتال ویورز مصر یکی از وزنه های مهم نمایشگاه است.  آقای رشاد ابراهیم، مدیر صادرات زیرمجموعه OWG Mac Carpet، ارزش افزوده زیادی را برای بازدیدکنندگان تجاری هیم تکستایل پیش بینی می کند: “مفهوم  حضور در هیم تکستایل برای ما به عنوان تولید کننده فرش ماشینی و همچنین برای خریداران بسیار خاص است. این به ما امکان می دهد کل طیف فرش خود را در یک مکان ارائه کنیم. این امر باعث می‌شود علاقه‌مندان بتوانند محصولات مختلف ما را با هم مقایسه کنند.”

هیم تکستایل حامی مگاترند صنعت فرش ماشینی: تولیدات پایدار و سبز

علاوه بر محصولات جدید و توسعه محصول، شرکت های فرش و کفپوش به طور قابل توجهی در مفاهیم تولیدات پایدار و سبز سرمایه گذاری می کنند. بانو کپکچی از شرکت فرش مرینوس ترکیه گزارش می دهد: “فرش های ما بخشی از بطری های PET بازیافتی و بخشی از نخ های پلی استر بازیافتی خودمان ساخته می شوند. ما همچنین خطوط بسته بندی خود را به پلی کیسه های ساخته شده از مواد بازیافتی تغییر داده ایم و شروع به نصب سیستم های فتوولتائیک در انبارها و سالن های تولید خود کرده ایم تا ردپای کربن ما تا ۵۰ درصد کاهش یابد.”

در تمام کشورهای تولیدکننده، اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد در حال تبدیل شدن به کانون توجه صنعت است و تعداد فزاینده ای از شرکت ها استراتژی های پایداری خود را با آنها همسو می کنند. رشاد ابراهیم از گروه  اورینتال ویورز توضیح می دهد: “محصولات ما به دلیل کیفیت بالا، طراحی زیبا و قیمت های رقابتی شناخته شده اند. ما به شیوه های تولید پایدار متعهد هستیم و فقط از مواد سازگار با محیط زیست استفاده می کنیم. به عنوان مثال، برای ترویج  “الگوهای مصرف و تولید پایدار”، این شرکت اقدامات متعددی از جمله مدیریت موثر زباله بر اساس اصل ۳R (کاهش-استفاده مجدد-بازیافت) را اجرا کرده است. ”

هند کشور مورد توجه در زمینه فرش دستباف است. تنوع صنایع دستی هند، تمرکز بر پایداری و مسئولیت اجتماعی را نیز منعکس می کند. در سال ۲۰۲۴، شرکت هایی از جمله Heritage Overseas، Mittal International، The Rug Republic، Vini Decor، Rugs Inc، Rugs in Style و انجمن هندی شورای ارتقای صادرات فرش در  نمایشگاه هیم تکستایل حضور جدی خواهند داشت. بسیاری از اسامی شناخته شده هندی را نیز می توان در میان تولیدکنندگان فرش و کف پوش یافت که عبارتند از Classic Coir Factory، Floor Decor، Fiber World و Tufko International.

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×