اخبار نساجی

رکوردی جدید در واردات ماشین آلات نساجی ترکیه!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رکوردی جدید در واردات ماشین آلات نساجی در ترکیه ثبت شد

طبق ارقام واردات کالاهای نساجی منتشر شده توسط موسسه آمار ترکیه TÜİK واردات ماشین آلات نساجی نو با آخرین تکنولوژی روز دنیا به ترکیه با رقم ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رکورد تازه ای را بر جای گذاشت و بالاترین رقم واردات ماشین آلات نساجی توسط شرکت های تولید کننده ترکیه را ثبت کرد.

با توجه به آمار واردات و صادرات منتشر شده توسط موسسه آمار ترکیه (TÜİK)، می توان دریافت که سازندگان ماشین آلات مستقر در اروپا هم کنترل بازار نساجی ترکیه را از دست می دهند و هم به تدریج با تولیدکنندگان خاور دور جایگزین می شوند. برای یادآوری، واردات ماشین آلات نساجی ترکیه در سال ۲۰۲۰ به ۱ میلیارد و ۷۴۳ میلیون دلار رسید،  که در حالی که اثرات همه گیری کرونا در این صنعت شایع بود و نیز یکی از سخت ترین سالهای دهه های اخیر برای صنعت حمل پ نقل را نیز پشت سر می گذاشتیم رقمی قابل توجه بود.

با توجه به افزایش تقاضا در سال ۲۰۲۱، و نیز عادی تر شدن اوضاع اقتصادی جهان واردات ماشین آلات نساجی با شکستن یک رکورد جدید به ۲ میلیارد و ۳۸۲ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۹۸ دلار آمریکا رسید.

صادرات ماشین آلات نساجی ترکیه نیز رو به افزایش است

تولیدکنندگان ماشین آلات نساجی ترکیه نقش مهمی در افزایش ارقام صادرات سالانه از ۷۷۰,۰۸۴,۶۱۹ دلار به ۹۸۱,۴۱۸,۷۸۰ دلار به میزان ۲۷.۴۴ درصد در سال داشتند. همانطور که مشخص است، تولیدکنندگان نساجی ترکیه در سالهای اخیر بدون کاهش سرعت به سرمایه گذاری خود ادامه دادند. به طور خاص، هم افزایش خرید ماشین آلات از تولیدکنندگان داخلی و هم امکان هدایت سرمایه گذاری های جدید با واردات ماشین آلات نساجی مشاهده شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

علیرغم تاخیر در خدمات و تحویل در شرایط کرونا سازندگان ماشین آلات داخلی  ترکیه فن‌آوری‌های مربوط به صنایع نساجی و پوشاک را در ماشین آلات خود افزایش دادند و توانستند سهم بازار بیشتری را در اختیار بگیرند.

در بین ماشین آلات وارداتی به ترکیه بیشترین سهم به ماشین آلات خطوط ریسندگی برای انواع نخ های مصنوعی و طبیعی و ماشین آلات بافندگی اختصاص دارد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×