اخبار فرش ماشینیاسلاید شوالیاف، نخ و پارچهنساجی و مردم

وجود ۸۰ شرکت ماشین سازی نساجی در ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان ماشین آلات و قطعات صنایع نساجی ایران از وجود ۸۰ شرکت ماشین سازی و قطعه سازی در حوزه نساجی کشور خبر داد.

به گزارش مجله نساجی کهن به نقل از پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امین مفتاحی در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد افزود: از این تعداد ۱۰ شرکت دانش بنیان در حوزه ساخت ماشین آلات و همینطور نزدیک به ۷۰ شرکت مستند و دارای پروانه ماشین سازی و قطعه سازی در صنعت نساجی کشور مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین اظهارداشت: صنعت ماشین سازی نساجی مشتمل بر چهار حوزه تخصصی از قبیل صنایع دستی، فرش ماشینی، نساجی و پوشاک است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان ماشین آلات و قطعات صنایع نساجی ایران گفت: تولید صنعتی و صنعتی شدن در کشور قبل از انقلاب شکل گرفته است.

وی در ادامه افزود: ماشین سازی در زمان جنگ با توجه به شرایط اقتصادی جانی ویژه ای می گیرد.

مفتاحی اظهارداشت: شکوفایی ماشین سازی در دهه ۷۰ با اوج گیری فعالیت صنعت نساجی در کشور بیشتر می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: کشور از اوائل دهه ۸۰ با یک افت شدیدی در حوزه نساجی مواجه و خیلی از ماشین سازان فعال در این صنعت به سمت صنایع دیگر کوچ می کنند اما از اواخر دهه ۸۰ و اوائل دهه ۹۰ با اعمال دور جدیدی از تحریم ها مجدد صنعت مزبور جانی دوباره می گیرد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان ماشین آلات و قطعات صنایع نساجی ایران افزود: خوشبختانه با نگاه ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به حوزه ماشین سازی و حمایت صورت گرفته از سه سال قبل تاکنون شرکت های بیشتری در حال شکل گیری دراین حوزه هستند.

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×