اخبار نساجی

وزیر اقتصاد:اطلاعات ارزی واردکنندگان حفظ می‌شود

 

وزیر اقتصاد:اطلاعات ارزی واردکنندگان حفظ می‌شود

وزیر اقتصاد با بیان این‌که ما به دنبال آن خواهیم بود که مشخص شود هر وارد‌کننده، ارز خود را برای ورود کالا از کجا آورده است، افزود: اما می‌دانیم که عده‌ای برای اعلام نکردن چگونگی تهیه ارز خود خواهند گفت ما تحت تحریم هستیم و دشمنان ما می‌فهمند که ما ارز را از کجا تهیه کرده‌ایم. البته ما این را می‌پذیریم اما در هر صورت این کار در مصوبات ماست و باید منشأ ارزی شفاف بیان شده و ثبت و ضبط شود. البته قول می‌دهیم اطلاعات حفظ و حقوق مالکیت در نظر گرفته شود.

وی درباره چگونگی برخورد با دستگاه‌های دولتی متخلف نیز گفت: تا جایی که به بنده برمی‌گردد به هیچ عنوان اغماض نخواهم کرد و بعید هم می‌دانم دوستان دیگرمان در برخورد با تخلفات اغماض کنند، چراکه ما درگیر یک فضا و شرایط در اقتصادمان هستیم و می‌خواهیم از ظرفیت‌های آن استفاده کرده و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم. در این راستا همه باید همگرا حرکت کنند.

حسینی افزود: نمی‌شود وزیر اقتصاد، بانک مرکزی و دوستانمان در صنعت، معدن و تجارت همه در تلاش باشند اما مدیری در مجموعه وزارت اقتصاد به دلیل آنکه دو ریال بیشتر سود کند، ارز خود را به مسیر دیگری ببرد که ما این را نمی‌پذیریم و طبق قانون تخلف انجام داده است.

وزیر اقتصاد با بیان این‌که تلاش کردیم تا از این موارد پیشگیری شود، گفت: اگر در گذشته این سختگیری‌ها نبوده، شاید به خاطر آن باشد که مرکز مبادلات وجود نداشته، اما اکنون شرایطی است که هر ایرانی باید درک کند وقتی به این بازار بیاید به اقتصاد ملی و حفظ مناسب و منصفانه ارزش پول ملی کمک می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×