اخبار فرش ماشینی

پالاز … پوششی برای هر زندگی

گفتگوی اختصاصی مجله نساجی کهن با شرکت پالاز موکت

آقای مهیار ماشینچی از مدیران خوش فکر صنعت کفپوش و موکت در ایران میباشند که با تجربیات فراوان به رشد و ارتقای این صنعت در مجموعه محترم پالاز مشغول به فعالیت هستند.

پالاز موکت با استفاده از مدرن ترین ماشین آلات و ظرفیت یک میلیون متر مربع تولید در سال، عامل توسعه صنعت موکت در کشور شد. اولین طرح توسعه پالاز موکت در سال ۱۳۶۷ دستاوردی ویژه را رقم زد.

لطفا در ابتدا خلاصه ای از سیر تکامل شرکت پالاز موکت از تاسیس تا به حال بفرمایید؟

شروع مطالعات و پروژه ساخت کارخانه پالازموکت در سال ۱۳۵۳رقم خورد و در سال ۱۳۵۶ با هدف تولید انواع موکت های کات پایل و لوپ پایل با ظرفیت یک میلیون متر مربع در سال افتتاح گردید. در سال ۱۳۶۷ اولین طرح توسعه پالاز و معرفی اولین موکت کات و لوپ برجسته به بازار صورت گرفت. سال ۱۳۷۶ موفق به بهره برداری از اولین واحد نخ بی سی اف و واحد تکمیل نخ شدیم و دو سال بعد تولید موکت های لوپ پایل درشت بافت و همچنین موکت های لوپ پایل با نخ ترکیبی از اکریلیک و طرح تکمیلی واحد بافت انجام پذیرفت.

سال ۱۳۸۳ بزرگترین طرح توسعه از بدو تاسیس با راه اندازی خطوط کامل تولید نخ پلی آمید و راه اندازی اولین خط چاپ موکت با روش کروموجت در ایران قدمی دیگر بسوی نوآوری برداشته شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سال ۱۳۹۴ نیز با افزودن پیشرفته ترین ماشین آلات بافت گونی و نمد گامی دیگر در خودکفایی مجموعه برداشته شد. در سال ۱۳۹۶ خرید و تجهیز خط SPC نیز آغاز گردید و هم اکنون این محصول نیز با بهترین کیفیت تایید شده اروپا در داخل عرضه می گردد.

لطفا توضیح بیشتری در مورد محصول جدیدتان (SPC) بفرمایید

SPC محصول جدیدی برای کف می باشد. شباهت ظاهری با لمینیت دارد و بعضی از معایب آن برطرف شده است.

این محصول ترکیبی از پودرسنگ و PVC می باشد و به همین دلیل ضد آب بوده و در برابر اجسام سنگین بسیار مقاوم است. عاری از فرمالدئید و عایق صوتی مناسبی نیز می باشد، ضمنا” این محصول قابل بازیافت بوده و مجددا” به چرخه تولید بر میگردد که این موضوع کمک بزرگی به سلامت محیط زیست می کند.

صنعت تولید SPC بسیار جدید و نوپا می باشد و شرکت پالاز نیز مفتخر است برای اولین بار در خاورمیانه تولید و عرضه این محصول را آغاز نموده است.

کارخانه-پالاز-موکت
کارخانه-پالاز-موکت

پالاز موکت چه محصولاتی را به بازار عرضه میکند؟

محصولاتی که شرکت پالاز عرضه می کند را می توان به دو دسته تقسیم کرد. محصولاتی شامل نخ بی سی اف (پلی پروپیلین و پلی آمید)، مستربیچ، گونی بافت ،لایی،TPE، SPC و موکت تافتینگ که تماما در کارخانه پالاز موکت تولید می شود. همچنین بخش بازرگانی شرکت پالاز جهت تکمیل سبد کالایی نمایندگان خود اقدام به تامین کاغذ دیواری و لمینیت نیز نموده است.

چرا قیمت محصولات بسیار بالا است؟ چند درصد مواد مصرفی شما وارداتی است؟

قیمت های محصولات ما با توجه به هزینه های جاری و قیمت مواد اولیه اصلا بالا نیست و در مقایسه با دیگر محصولات کف هنوز قیمت مناسبی دارد.

پالاز موکت نمایشگاه
پالاز موکت نمایشگاه

در صحبت های خود به جای پالاز موکت از شرکت پالاز نام بردید. آیا این دو نام متفاوت هستند؟

پروژه باز تعریف برند پالاز موکت در اواسط سال ۱۳۹۲ با اضافه شدن متنوع ترین گروه محصولات لمینیت و کاغذ دیواری از بهترین تولیدکنندگان اروپایی، شکل گرفت و کلمه موکت برای همیشه از نام پالاز حذف گردید و در همین سال روش های نوین برندینگ و بازاریابی پیشرفته جهت تغییر ذهن مخاطبین و مصرف کنندگان از تک محصولی بودن صورت گرفت. در این راستا پالاز با راه اندازی فروشگاه های متحد الشکل و یکپارچه (خانه پالاز) این فرصت را برای همکاران و مصرف کنندگان فراهم نموده تا در محیطی آرام و دلنشین از محصولات متنوع پالاز دیدن و لذت خریدی آسان را تجربه کنند.

صنعت موکت های نمدی و تافتینگ درایران را چگونه ارزیابی می کنید؟و چه پتانسیل هایی در این بخش از صنعت در عرصه تولید وجود دارد؟
صنعت موکت با توجه به نوع فرهنگ ما در کل رضایت بخش است، زیرا هنوز در بسیاری از مناطق ایران از موکت و فرش برای مفروش کردن کف منازل استفاده می کنند و اما در خصوص موکتهای نمدی، وضعیت به این صورت است که چند سال قبل زمانیکه قدرت خرید مردم بالا رفته بود تمایل به خرید این نوع موکت بسیار کاهش پیدا کرده بود به شکلی که تعدادی از تولیدکنندگان موکتهای نمدی در جهت تولید موکت تافتینگ سرمایه گذاری کردند چون آینده موکت نمدی را خوب نمی دیدند. ولی متاسفانه با شروع تحریم های جدید و تورم سرسام آور و کاهش قدرت خرید، بازار موکت های نمدی جان تازه ای گرفت و به ناچار اقشار ضعیف جامعه به سمت خرید این نوع موکت ها گرایش پیدا کردند.

در مجموع آینده این صنعت در اختیآر موکتهای تافتینگ خواهد بود. با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده طی چند سال اخیر در زمینه تولید موکتهای تافتینگ پتانسیل این صنعت رو به رشد می باشد.

داستان موفقیت پالاز موکت بر چه پایه هایی استوار است؟چقدر از موفقیت های شما به دلیل تحقیق و توسعه و ارائه محصولات نوآورانه است؟

موفقیت شرکت پالاز بر پایه صداقت و حفظ کیفیت در طول سال ها فعالیت مستمر می باشد.همیشه سعی کرده ایم حرفمان با عمل مان یکی باشد و این مهمترین سرمایه هر شرکت است و اینجاست که مردم اعتماد می کنند و وفاداری خودشان را نشان می دهند.
شرکت پالاز موکت در صنعت موکت تافتینگ همیشه در زمینه نوآوری پیش قدم بوده و تا جائیکه شرایط فراهم باشد،جدیدترین ماشین آلات را برای تولید محصولات متنوع وارد و استفاده می نماید.

 

معرفی پروسه تافتینگ دستی و روبات های فرش باف

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×