اسلاید شو

پتانسیل عظیم خاورمیانه و شمال آفریقا برای منسوجات بی بافت

طبق آخرین آمار از بازار نساجی و اطلاعات حاصل از کسب و کار جهانی پارچه، رشد استفاده از منسوجات بی بافت در خاورمیانه و شمال آفریقا به طور گسترده ای در حال افزایش است.

بیشترین کاربرد رو به افزایش منسوجات بی بافت، تولید محصولات بهداشتی جاذب (AHPs) می باشد. منطقه­ خاورمیانه و آفریقای شمالی دارای جمعیتی معادل با ۳۲۵ میلیون نفر است و در این کشورها بطور میانگین سالانه ۶.۸ میلیون نوزاد متولد میشود.

علاوه بر این در این کشور ها به طور متوسط بازار استفاده از پوشک بچه به میزان ۲۵% و در کشورهای فقیرتری مثل عراق و مصر در حدود ۱۰% می­باشد. این میزان استفاده از پوشک بچه سبب شده است تا تولید کنندگانی چونProcter & Gamble  و Unicharm بتوانند تولیدات گسترده و پیشرو در زمینه­ تولید منسوجات جاذب بهداشتی داشته باشند.

شرکت Procter & Gamble کارخانه ای جدید در تولید پوشک در مصر در ۶ اکتبر ۲۰۱۱ تاسیس کرد. همچنین شرکت Unicharm در شهرک صنعتی تجامت، کارخانه­ جدیدی در تولید منسوجات بهداشتی جاذب در سال ۲۰۱۲ ایجاد کرد.

در سال های قبل، شرکت Unicharm در خاورمیانه بطور مشترک با گروه   صنعتی Murjan، صنایع منسوجات بهداشتی خلیج را سرمایه گذاری کرده است. با این حال این شرکت ها هنوز در مقابل افزایش تقاضای منسوجات جاذب بهداشتی در منطقه کافی نیستند. در حال حاضر این دو تولید کننده­ی پوشک و منسوجات جاذب بهداشتی به همراه تولید کنندگان جانبی این محصولات از جمله تولیدکنندگان پارچه های بی بافت مثل شرکت  Pegas و RKW در مصر فعالیت می­کنند.

با بررسی های انجام شده، در منطقه­ خاورمیانه و شمال آفریقا فرصت خوبی برای فعالیت تولیدکنندگان منسوجات فیلتر و بخصوص موقعیت مناسبی برای تجارت منسوجات بی بافت می­باشد. در این مناطق این محصولات تقاضای زیادی دارند ولی در مقابل این تقاضا تولید و تجارتی حاکم نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تحریریه مجله نساجی کهن

برای آگاهی از آخرین اخبار نمایشگاهی، فرش ماشینی و نساجی ایران و جهان در کانال تلگرام کهن عضو شوید

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×