اخبار فرش ماشینیجذاب‌ترین‌ها

تحلیل و پیش بینی بازار نخ فرش ماشینی تا سال ۲۰۲۷

ارزش بازار نخ فرش در سال ۲۰۲۱ برابر با ۱۶.۶۱ میلیارد دلار بود، تخمین زده می شود که این بازار در دوره پیش بینی با CAGR 5.14 درصد رشد کند.

بررسی اجمالی بازار نخ فرش ماشینی:

علیرغم شیوع ویروس کرونا، افزایش تدریجی گردشگری و اقامت در هتل ها به بهبود رشد در بازار جهانی نخ فرش کمک کرده است. با این حال، سهامداران در صنایع پیشرو نساجی هند و بنگلادش با رقابت شدید تعداد فزاینده ای از بازیگران محلی و منطقه ای و همچنین امکان تکرار طرح های خلاقانه فرش مواجه هستند.

افزایش تقاضا از سوی بازار برای تولید فرش در بخش‌های مختلف مسکونی و تجاری مانند نمایشگاه‌ها، دفاتر و رستوران‌ها به رشد نخ فرش کمک می‌کند. برای کاهش اثرات زیست محیطی، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای فرش های سازگار با محیط زیست یا پایدار تولید شده از مواد ارگانیک، بازیافتی و زیستی را انتخاب می کنند که باعث افزایش تقاضا برای نخ های پایدار مانند نخ های زیستی از تولیدکنندگان فرش می شود. در نتیجه، تقاضای جهانی برای نخ فرش احتمالاً افزایش خواهد یافت.

پویایی بازار نخ فرش ماشینی

بازار نخ فرش در سالهای گذشته بسیار پویا بوده است و علیرغم جوابگویی به نیاز روز افزون بازار تولیدکنندگان نخ فرش ماشینی توانسته اند در عرصه های مختلف مانند تولید نخ های بازیافتی از محل جمع آوری فرش های فرسوده و یا تولید نخ های فرش از تورهای ماهیگیری نایلونی جمع آوری شده از بستر دریاها و سایر نوآوری ها بسیار فعال بوده است.

در کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا و کانادا و انگلستان بحث بازیافت و جمع آوری فرش های فرسوده و کهنه از درب منازل و عدم امها و دفن آنها در محل های دفن زباله با جدیت دنبال می شود که یکی از منابع مهم برای تولید نخ های فرش بازیافتی است.

پیش بینی می شود در دوره بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ بازار نخ فرش با نرخ متوسطی رشد کند. این می تواند به دلیل بی ثباتی در دسترس بودن مواد خام و ماهیت احتمالاً پراکنده بازار باشد، که هر دو تأثیر قابل توجهی بر حاشیه تولید عملیاتی دارند. گسترش بازار به دلیل رقابت شدید تولیدکنندگان مختلف محلی و منطقه ای با مشکل مواجه شده است. برای تقویت فعالیت‌های صادرات و واردات و افزایش رشد بازار، ثبت منبع مواد اولیه نخ فرش و تولیدکنندگان  نخ فرش، مورد نیاز است. این امر به ویژه در اقتصادهای در حال توسعه مانند هند، پاکستان و بنگلادش که بخش نساجی در حال رونق است، اهمیت دارد. از سوی دیگر، پیشرفت‌های فناوری باعث ایجاد اجزای ریسندگی، ماشین‌آلات و تجهیزات جدید می‌شود و پتانسیل سودآوری را برای تولیدکنندگان نخ فرش فراهم می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از طریق نوآوری و معیارهای بهبود سرمایه، شرکت های خلاق تولید کننده نخ فرش در حال افزایش سبد محصولات خود در بازار هستند. سازندگان شروع به تولید نخ فرش دوستدار محیط زیست با استفاده از برنامه های نرم افزاری برای خودکارسازی فرآیندهای تولید کرده اند که انتظار می رود ظرفیت تولید تولیدکنندگان نخ فرش را افزایش دهد و در طول دوره پیش بینی، انتظار می رود که به گسترش کلی بازار نخ فرش دامن بزند.

با این حال، عرضه مواد اولیه و نوسانات تأثیر قابل توجهی بر حاشیه عملیاتی دارد که پیش‌بینی می‌شود بازار نخ فرش را در دوره پیش‌بینی کندتر کند. با این وجود، پیشرفت‌های تکنولوژیکی باعث ایجاد قطعات، ماشین‌آلات و تجهیزات جدید ریسندگی شده و فرصت‌های سودآوری را برای تولیدکنندگان نخ فرش فراهم می‌کند.

بر اساس کانال توزیع، بازار نخ فرش به کانال فروش مستقیم و کانال فروش غیر مستقیم تقسیم می شود. تخمین زده می شود که صنعت نخ فرش تحت سلطه فروش مستقیم باشد، در حالی که انتظار می رود فروش غیر مستقیم با نرخ تصاعدی رشد کند. برای جلوگیری از هزینه های تحمیل شده توسط شریک توزیع، شرکت هایی که نخ فرش را خریداری می کنند معمولاً آن را مستقیماً از تولید کننده خریداری می کنند. از سوی دیگر فروش غیرمستقیم به سرعت در حال رشد است و احتمالاً این روند در دوره پیش بینی ادامه خواهد داشت.

شرکت های فعال در صنعت نخ فرش در حال سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه هستند تا خط تولید انحصاری نخ فرش را راه اندازی کنند. برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای نخ فرش، تولیدکنندگان در حال گسترش خطوط تولید خود هستند. علاوه بر این، به دلیل افزایش تقاضا برای نخ فرش از بخش نساجی برای ایجاد فرش در آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه و آفریقا، بازار احتمالاً در طول دوره پیش‌بینی توسعه می‌یابد.

رشد فزاینده حجمی و تکنولوژیکی و در دسترس بودن گسترده زیادی از انواع نخ های فرش باعث افزایش تقاضا برای فرش های مد روز شده است. به دلیل در دسترس بودن انواع مختلف روش های بافندگی از بافت آکسمینستر گرفته تا روش های هند تافت دستی، مصرف کنندگان اکنون می توانند انواع جدید و متنوع فرش را خریداری کنند. رشد صنعت نخ فرش با ساخت هتل های درجه یک و ویلاهای تعطیلات تحریک شده است.

انتظار می‌رود در دوره پیش‌بینی‌شده، آسیا و اقیانوسیه با رشد سریع تری، پیشتاز بازار نخ فرش باشد و به دنبال آن خاورمیانه و آفریقا و اروپا قرار بگیرند. در آسیا و اقیانوسیه، نیاز روزافزونی به فرش‌های شخصی‌سازی شده در بخش‌های مصرف نهایی مانند خودرو، فضاهای کاری تجاری و سازه‌های مسکونی وجود دارد. انتظار می‌رود که بازار نخ فرش در خاورمیانه و آفریقا در طول دوره پیش‌بینی‌شده، به دلیل افزایش تقاضا برای فرش، با افزایش تعداد هتل‌ها و اقامتگاه‌های شخصی در منطقه، با سرعتی سریع رشد کند.

بازیگران کلیدی بازار نخ فرش ماشینی دنیا:

  • Aquafil S.p.A (ایتالیا)
  • Swicofil AG (سوئیس)
  • Canan Textile (ترکیه)
  • Spin Group (ایالات متحده آمریکا)
  • مواد پیشرفته هیوسانگ (کره جنوبی)
  • گروه صنایع شاو (ایالات متحده آمریکا)
  • BONAR YARNS & FABRICS LTD (انگلستان)
  • Bikaner Woolen Mills Private Limited (هند)
  • National Spinning Company (ایالات متحده آمریکا)
  • CLC Industries Ltd (هند)
  • Kingbird (بریتانیا)
  • گروه نخ های تخصصی مریدین (ایالات متحده)
  • Geetanjali Woollens Pvt. Ltd (هند)
  • Gulsan Holding (ترکیه)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×