اخبار نساجیجذاب‌ترین‌ها

چرم وگان شرکت Fruitleather ساخته شده از هزاران انبه دور ریختنی

چرم وگان شرکت Fruitleather در تولید کیف و کفش مورد استفاده قرار می گیرد.

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

برای تولید این نوع چرم، انبه‌ها خرد شده، به صورت پالپ در آمده و مخلوط به دست آمده از طریق لوله به یک مخزن بزرگ پمپ می‌شود. سپس با اضافه کردن مخلوط چندین افزودنی، پالپ انبه به یک ماده چرم مانند تبدیل می‌شود.

پس از آن، مخلوط به دست آمده بر روی سینی‌های پخت فلزی ریخته و صاف شده تا ضخامت یکنواختی ایجاد شود. سپس سینی‌ها در محفظه‌های آبگیری قرار داده می‌شوند. پس از خشک شدن لایه‌ها، بسته به نوع انبه‌ی مورد استفاده، رنگ‌های متفاوتی به دست می‌آید.

در نهایت، لایه‌ها به یک کارخانه تکمیل چرم ارسال می‌شوند. پس از عملیات تکمیل، مرحله آخر طراحی لایه‌ها می‌باشد که می‌تواند به آنها ظاهری چرم مانند ببخشد. چرم‌های تولید شده توسط این شرکت به طراحان مختلفی در سراسر جهان فروخته می‌شوند.

ایده ساخت چرم میوه در شرکتFruitleather توسط بنیانگذاران آن Hugo و Koen به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد. یک بخش بزرگ از این فرآیند، مربوط به انتخاب میوه بوده است. در ابتدا،Hugo و Koen نمی‌دانستند که استفاده از یک میوه مشخص ممکن است منجر به دستیابی به ماده بهتری شود.

آنها حتی هندوانه را نیز آزمایش کرده اما متوجه شدند الیاف زیادی در هندوانه وجود ندارد و بخش اعظم آن را آب تشکیل می‌دهد. سپس به انبه روی آوردند زیرا کار کردن با آن آسان است. همچنین، آنها بعدها دریافتند که کشور هلند چه مقدار انبه وارد می‌کند.

بیش از نیمی از انبه‌ها در اروپا توسط کشور هلند وارد شده یا معامله می‌شوند و حدود ۱۲٪ از غذاها در هلند به هدر می‌روند. از این رو و با توجه به حجم قابل توجه و در دسترس انبه، این میوه برای پردازش و تولید چرم انتخاب شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چرم وگان شرکت Fruitleather ساخته شده از هزاران انبه دور ریختنی

مواد شیمیایی مورد استفاده برای دباغی چرم می‌تواند هم برای انسان و هم محیط‌زیست سمی باشد. همچنین، پرورش گاوها انتشارات متان را به همراه دارد. از این رو تولید چرم‌های وگان برای حفاظت از محیط زیست از اهمیت زیادی برخوردار است. اگرچه، چرم وگان نیز چالش‌های خود را به همراه دارد‌. برخی از چرم‌های وگان از قارچ یا آناناس تولید می‌شوند، در حالیکه اغلب آنها از پلاستیک ساخته می‌شوند‌ و همچنان ردپای بزرگی از کربن بر جای می‌گذارند.

این شرکت انبه های خراب را به طور رایگان از یکی از بزرگترین وارد کننده این میوه در هلند طی یک قرارداد برنده برنده دریافت می کند.

چرم وگان شرکت Fruitleather ساخته شده از هزاران انبه دور ریختنی
در سال ۲۰۲۰، ارزش بازار چرم مصنوعی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود تا ۶ سال آینده ارزش آن به ۵/۴۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. اما این مقدار تنها کسری از صنعت عظیم چرم می‌باشد. به این ترتیب شرکت کوچکی مانند fruitleather با ظرفیت تولید محدود، رقابت سختی پیش رو دارد.

علاوه بر این، چرم انبه به اندازه چرم معمول بادوام نیست. اگرچه تلاش‌هایی برای افزایش دوام آن صورت می‌گیرد. علاوه بر این، این شرکت تازه تاسیس راه درازی در پیش دارد و به سرعت نمی‌تواند جایگزینی برای صنعتی با سابقه بسیار طولانی باشد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×