اخبار فرش ماشینی

چشم انداز قیمت پنبه در سال ۲۰۲۲

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کارشناسان پنبه انتظار دارند تقاضای جهانی به بالاترین حد خود برسد

قیمت پنبه در سال جاری با فشارهای افزایشی و نزولی مواجه است که در نتیجه پیش بینی احتیاطی شورای ملی پنبه (NCC) ایجاد شده است.

در نشست سالانه NCC در ۱۳ فوریه، اقتصاددانان این سازمان عوامل کلیدی را که انتظار می رود بر قیمت ها در سال جاری تأثیر بگذارند، تشریح کردند. نیروهایی که انتظار می رود قیمت ها را بالاتر ببرند شامل افزایش قیمت کالاها و نهاده ها، ترازنامه سخت تر ایالات متحده، اختلالات زنجیره تامین، جریان پولی سفته بازانه و تقاضای قوی است.

با این حال، محدودیت‌های اضافی مربوط به همه‌گیری کووید-۱۹، کاهش سرعت فعالیت اقتصادی جهانی و قیمت‌های پایین الیاف مصنوعی می‌تواند فشار نزولی بر قیمت پنبه در سال ۲۰۲۲ وارد کند.

دکتر جودی کامپیچ، معاون اقتصاد و تحلیل سیاست NCC، گفت که تخمین زده می‌شود تولید جهانی در سال ۲۰۲۲ به ۱۲۲.۶ میلیون افزایش یابد که دلیل آن سطح زیر کشت بیشتر است. پیش‌بینی می‌شود که  جهانی برای سال ۲۰۲۲ به ۱۲۵.۹ میلیون عدل افزایش یابد، که نشان‌دهنده بالاترین میزان تقاضا برای پنبه است. با افزایش مصرف در کشورهای واردکننده کلیدی، پیش بینی می شود تجارت جهانی به ۴۸.۳ میلیون عدل افزایش یابد.

صادرات ایالات متحده برای سال بازاریابی ۲۰۲۱ در حال حاضر ۱۳.۸ میلیون عدل برآورد شده است که ۹۵۰ هزار عدل کمتر از برآورد USDA در فوریه ۲۰۲۲ است. در حالی که فروش و صادرات ایالات متحده در سال بازاریابی ۲۰۲۱ بسیار قوی بوده است، محموله های هفتگی نسبت به سرعت متوسط ​​پنج ساله بسیار عقب تر است. علاوه بر اختلالات و تاخیرهای ناشی از مسائل حمل و نقل، محموله های پنبه در ماه های اولیه سال بازاریابی ۲۰۲۱ از کمبود عرضه  رنج می برد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تا ۳ فوریه، کل تعهدات به ۱۳.۰ میلیون عدل رسید در حالی که ۴.۵ میلیون عدل ارسال شده بود. محموله های فعلی ۳.۲ میلیون عدل کمتر از سال گذشته و ۱.۱ میلیون عدل کمتر از میانگین پنج ساله است. برای رسیدن به ۱۳.۸ میلیون عدل در ۳۱ جولای، محموله های هفتگی باید به طور متوسط ​​​​۳۷۰ هزار عدل برسد که کمی بالاتر از میانگین سرعت پنج ساله است.

با صادرات کمتر برای سال زراعی ۲۰۲۱، پیش بینی می شود که ذخایر نهایی ایالات متحده به ۴.۴ میلیون عدل یا ۱.۲ میلیون عدل بیشتر از سال قبل افزایش یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×