اخبار فرش ماشینیاسلاید شونساجی و مردم

تخفیف‌ هایپرهای فرش ماشینی چقدر واقعی است؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بر اساس یک قانون نانوشته هیچگاه کفه ترازو به نفع مشتری سنگینی نخواهد کرد و معمولا پشت تمام تخفیفات، جشنواره‌های خرید و… محاسبات پیچیده فروش و بازاریابی با هدف تامین سود قابل توجه برای فروشنده و صاحب کمپین در نظر گرفته شده است.

این موضوع قطعا برای فروشگاه‌ها و هایپرهای فرش ماشینی نیز صادق است و همه چیز طوری چیده شده که نه تنها هزینه تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی و بیلبورد و… تامین شود، بلکه سود مناسبی هم باقی بماند.

تا اینجای کار با یک امر طبیعی و عادی مواجهیم که در همه جا و همه بخش ها کاملا عادی و مشروع و بر اساس قانون کار و تجارت است.

اما مراقب باشید گول الفاظ و عبارات به کاررفته در تبلیغات هایپرهای فرش ماشینی و بازی با کلمات را نخورید.

یکی از الفاظ و عبارات گول زننده در تبلیغات واژه تخفیف است که تقریبا هر شخصی را به خود جذب می‌کند و به خصوص ذکر تخفیف‌های ۴٠، ۵٠ و یا حتی ۶٠ درصدی توسط این فروشگاه‌ها بیشتر شبیه به یک سراب دوست‌داشتنی است.

در واقع چنین تخفیف‌هایی در نگاه اول درست است و به ظاهر وجود دارند اما تنها شامل بخش بسیار کوچکی از فروش آنها می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مثلا این تخفیف‌ها فقط برای فرش‌های به اصطلاح ته انباری و یا فرش‌هایی با طرح‌ها، نقشه‌ها و رنگ‌های از مد افتاده است و یا برای استفاده از تخفیف مشتری مجبور است بیش از یک فرش خریداری کند و … .

بنابراین خیلی به چنین کلمات و الفاظی اعتماد نکنید چرا که بسیاری از آنها تنها ابزار برای کشاندن مشتری به فروشگاه است و بعد از آن مشتری در دام مجموعه‌ای از ترفندهای فروش و فروشندگان آموزش دیده که تک تک کلمات‌شان و رفتار و حتی حرکات بدنشان تمرین شده است می‌افتد که فرار از آن به آگاهی و درایت بالایی نیاز دارد.

در بخش های بعدی مصاحبه هایی را با شرکت های تولیدکننده فرش ماشینی منتشر خواهیم کرد که به شدت با نحوه فروش و سیاست های هایپرهای فرش ماشینی مخالف هستند و انتقادات زیادی دارند.

به راستی چرا باید هایپرهای فروش که یک پدیده بسیار موثر در همه جای جهان در رونق چرخه توزیع و فروش هستند در ایران با انتقادات این چنینی مواجه شوند.

آیا این انتقادات نشاندهنده عملکرد با ابهام و خارج از عرف هایپرهاست یا یک واکنش قابل پیش بینی به پدیده ای نوظهور در جامعه ایران ؟

نظر شما در این مورد چیست؟

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام. من خودم چند روز پیش رفتم کل بازار و زیر و رو کردم. هایپرهای فرش رو هم گشتم. این مطالب شما درست نیست. واقعا تخفیف هاشون درست بود. هم در شهر فرش هم در آقای فرش هم در مهد فرش. ولی من خودم به دلیل قیمت مناسب تر نسبت به کالایی که میخواستم بخرم از آقای فرش خرید کردم. من خودم فرش شناسم و از همه جوانب بررسی کردم. واقعا خرید منصفانه و خوبی بود. پاسخگویی خوبی هم داشستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×