اخبار فرش ماشینی

فرماندار ویژه کاشان خبرداد؛

۲۷ کشور مطرح و بزرگ دنیا مقصد صادرات فرش ماشینی کاشان/تولید سالانه بیش از ۷۰میلیون متر مربع فرش ماشینی درمنطقه کاشان

فرماندار ویژه کاشان از اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر در صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن در منطقه خبر داد و گفت:۲۷ کشور مطرح و بزرگ دنیا مقصد صادرات فرش ماشینی کاشان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، محمدشریف زارعی با اشاره به ۶۰ غرفه منطقه کاشان در نمایشگاه فرش تهران اظهار داشت: حضور بی نظیر تولیدکنندگان و صاحبان صنایع فرش ماشینی با طرح های جدید و به روز در نمایشگاه باعث افتخاراست و از طرفی ضرورت حمایت از آنان را دو چندان می کند.

وی ظرفیت اسمی تولید فرش ماشینی در کشور را طی یکسال۱۱۰ میلیون متر مربع اعلام و تاکید کرد: خوشبختانه با سرمایه گذاری مطلوب و حمایت های مناسبی که از این صنعت در منطقه کاشان صورت گرفت ،سهم این منطقه از این میزان ۷۰ میلیون متر مربع است.

فرماندار کاشان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد از مازاد تولید فرش ماشینی  به ۲۷ کشور دنیا صادر می شود که در صورت فراهم شدن‌ شرایط مورد نیاز این حجم از صادرات تا ۵۰درصد افزایش می یابد خاطرنشان کرد: پیش بینی شده منطقه کاشان می تواند در آینده میزان صادرات فرش ماشینی خود را از ۳۰۰ میلیون دلار کنونی به یک میلیارد دلار ارتقا دهد که یقینا می تواند  منبع ارزی خوبی برای کشور باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×