اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

۸۰ درصد صادرات فرش کشور از منطقه کاشان است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اناق بازرگانی کاشان با بیان اینکه کاشان ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی را دارد، گفت: ۸۰ درصد صادرات فرش کشور از منطقه کاشان است.

محمود تولایی در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: شرایط کشور شرایط خاصی است و بر همین اساس باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا اقتصاد باثباتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کاشان از نظر وجود کارگران در رتبه نخست کشور قرار دارد، افزود: فعالان اقتصادی در این منطقه سعی کردند تا آسیب‌ها ناشی از محدودیت‌های اقتصادی به حداقل کاهش پیدا کند و اصحاب رسانه نیز در این زمینه نقش بسزایی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان ضمن تاکید بر تلاش بی‌وقفه در تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی و تولیدی کاشان ابراز داشت: ارتقاء سطح دانش واحدهای کسب و کار یکی از موارد در دستور کار اتاق بازرگانی کاشان بوده است و بر همین اساس از اساتید برتر کشوری بهره‌گیری کردیم.

وی ضمن احیای بخش کشاورزی اتاق بازرگانی کاشان گفت: نخستین انجمن گلاب و عرقیات کاشان به ثبت رسیده و خوشبختانه مجوز نمایشگاه «گل و گلاب و صنایع وابسته آن» مجوز گرفته و تا چند روز آتی در کاشان برپا شده و واحدهای سنتی و صنعتی منظقه کاشان در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

تولایی با بیان اینکه بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی وابسته به فرش در کاشان فعالیت دارند، تصریح کرد: ظرفیت تولید منطقه کاشان سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیون متر مربع است و حدود ۲۰ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در صنعت فرش کاشان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه محل نمایشگاه دائمی بین‌المللی کاشان در وسعت ۱۵ هکتار به بهره‌برداری می‌رسد، تاکید کرد: متاسفانه با وجود بروکراسی اداری و عدم هماهنگی دستگاه‌های مختلف تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است اما تمام تلاش خود را در ایجاد و ساخت این نمایشگاه به کار گرفتیم و بر همین اساس سعی می‌شود حداکثر تا در دو الی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه «گل و گلاب و صنایع وابسته» در کاشان اذعان داشت: کاشان پیشکوت تولید گل و گلاب و صنایع وابسته است به نحوی که طی چند سال گذشته صنایع تولیدی چندین برابر افزایش داشته است و بر همین اساس این ظرفیت‌ها نمایشگاه «گل و گلاب و صنایع وابسته» در کاشان برپا می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه فرش دستباف کاشان نیازمند بافنده است، افزود: یکی از دلایل کاهش رونق تولید فرش دستباف توسعه صنعتی بود اما با تغییر و شرایط و بهبود آن خوشبختانه بافندگان قدیمی مجدد شروع به فعالیت کردند و سازمان‌ها و نهادهای وابسته نیز تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

تولایی با بیان اینکه ۸۰ درصد صادرات فرش کشور از منطقه کاشان صورت می‌پذیرد، تاکید کرد: منطقه کاشان یک سوم صادرات استان اصفهان را به خود اختصاص داده است و این مهم نشان‌دهنده حجم بالای تولید و صادرات منطقه کاشان است و خوشبختانه در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری نیز وجود دارد.

‫——————————-‬

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر:‌ تولید ۳۵ میلیون مترمربع فرش ماشینی در ۵ ماهه امسال

‫——————————-‬
تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×