اخبار نساجی

امیر قطر ۶ جزیره یونانی را خرید

 

امیر قطر 6 جزیره یونانی را خرید

 

یونان به جزایرش چوب حراج می زند

بحران مالی و اقتصادی سال های اخیر در یونان و درماندگی دولت این کشور در مهار بحران باعث شده بر جزایر کوچک این کشور چوب حراج زده شود.

به گزارش سایت خبری این کشور به نقل از”ورلدبولتن”, شیخ حمد آل ثانی امیر قطر و یکی از ثروتمند ترین مردان عرب شش جزیره یونانی را با قیمت ۸.۵ میلیون یورو خرید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش این خبرگزاری, شیخ حمد این مبلغ را برای خریداری جزیره اوکسیا و پنج جزیره کوچک تر مستعمرات یونانی واقع در کرانه های باختری آسیای صغیر پرداخت کرد. به گفته شهردار یکی از جزایر نزدیک به این جزایر ۴.۹ میلیون یورو فقط برای خرید جزیره اوکسیا و ۳.۵ میلیون یورو نیز برای پنج جزیره کوچکتر پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش, این جزایر خصوصی بوده توسط شخصیت های حقیقی مورد تملک قرار می گیرند ولی حاکمیت بر آن ها بر عهده دولت یونان است. به گفته این شهردار یونانی جزایر مذکور کم آب هستند و امیر قطر قصد دارد از شهر یونانی آستاکوس به آن ها آبرسانی کند. کازیانوس با ابراز خرسندی از تملک این جزایر توسط امیر قطر این اتفاق را سرآغاز تحول در این مناطق دانست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×