اخبار نساجی

مرکز مبادله ارزی به دنبال آمار صادرات

 

با وجود اینکه در ردیف ۳۲ لایحه بودجه تاکید شده است که صادر‌کنندگان باید در راستای تامین منابع ارزی، ارز صادراتی خود را به مرکز مبادله ارزی بدهند وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که مرکز مبادله ارزی می‌خواهد آمار صادرات را داشته باشد نه مبالغ ارزی را.

مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره‌ ردیف ۳۲ لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ مبنی بر اختصاص ارز صادراتی به مرکز مبادله ارزی اظهار کرد: ما در حال حاضر کشور را براساس بودجه سه دوازدهم سال ۱۳۹۱ اداره می‌کنیم.

وی ادامه داد: حتی اگر این ردیف بودجه‌ای نیز تصویب شود صادر‌کنندگان باید با چهار روشی که از قبل اعلام کرده‌ایم ارز خود را به کشور باز گردانند. غضنفری درباره‌ چهار روش بازگشت ارز صادراتی به کشور گفت: روش اول این است که خود صادر‌کنندگان واردات انجام دهند.

براساس روش دوم صادر‌کنندگان باید ارز خود را به وارد‌کنندگان داده تا آنان به کار واردات بپردازند. براساس روش سوم، صادر‌کنندگان باید سپرده ارزی داشته باشند. روش چهارم این است که اگر صادرکنندگان بدهی ارزی دارند می‌توانند با ارز صادراتی بدهی خود را بپردازند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×