اخبار نساجی

دهلی به دنبال موافقت نامه تجارت ترجیحی با تهران

 

دهلی به دنبال موافقت نامه تجارت ترجیحی با تهران

همزمان با سفر اس آر رائو, وزیر بازرگانی هند به ایران مطبوعات هندی از احتمال پیشنهاد انعقاد موافقت نامه تجارت ترجیحی بین ایران و هند خبر دادند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع تهران, روزنامه اکونومیک تایمز, چاپ دهلی طی گزارشی عنوان کرد که هیات تجاری هندی که به تازگی راهی ایران شده است قصد دارد به منظور افزایش مبادلات بازرگانی دوجانبه در چارچوب مکانیسم بانکی بین دو کشور که مبتنی بر معامله بر مبنای روپیه است انعقاد موافقت نامه تجاری با تعرفه ترجیحی را به ایران پیشنهاد کند.

بر اساس این گزارش, هند امیدوار است بدین وسیله با افزایش صادرات به ایران بتواند راهی برای پرداخت بهای نفت وارداتی از ایران را بر مبنای روپیه پیدا کند.

به نوشته این روزنامه به علت تحریم های امریکایی علیه ایران واردات نفت از ایران به هند با مشکلاتی مواجه شده که به دلیل همین مشکلات این واردات طی سال گذشته ۷ درصد کاهش یافت. اکونومیک تایمز هخدف سفر هیات هندی به سرپرستی وزیر بازرگانی به ایران را علاوه بر پیشنهاد موافقت نامه تجارت ترجیحی به ایران حل و فصل مشکلاتی عنوان کرد که اخیرا در مکانیسم پرداخت های بانکی به وجود آمده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این روزنامه چاپ دهلی از قول یک تاجر آشنا با تجارت با ایران نوشت که وارد کنندگان ایرانی کالاهای هندی از تعرفه های وارداتی وضع شده بر کالاهای خریداری شده از هند چندان راضی نیستند بنابر این هندی ها می خواهند ایران خرید و واردات از هند را برای تجار شیرین کند.

اکونومیک تایمز می نویسد به علت کم بودن واردات ایران از هند مکانیسم پرداخت بهای نفت به روپیه خوب عمل نمی کند. این روزنامه موافقت نامه ترجیحی دوجانبه را راه حل مساله می داند و می نویسد: از آنجایی که پاکستان با ایران موافقت نامه تجارت ترجیحی دارد, وارد کنندگان ایرانی برنج ترجیح می دهند با عرضه کنندگان پاکستانی وارد معامله شوند و همین امر موجب عقب ماندن عرضه کنندگان هندی از قافله صادرات برنج به ایران شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×