اخبار نساجی

زمان‌بندی نحوه عرضه بنزین یورو ۴ و ۵ در کلانشهرها

 

زمان‌بندی نحوه عرضه بنزین یورو 4 و 5

معاون وزیر نفت با تشریح زمان‌بندی نحوه عرضه بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ در کلانشهرهای کشور، گفت: قیمت این نوع بنزین با قیمت فعلی بنزین معمولی تفاوتی نخواهد شد.

علیرضا ضیغمی در گفتگو با مهر درباره برنامه جدید زمان بندی عرضه و توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا در کلانشهرهای اصلی کشور، گفت: از خرداد ماه سالجاری عرضه سراسری بنزین یورو ۴ و ۵ اروپایی در سه کلانشهر تهران، کرج و اراک آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه اولویت عرضه بنزین اروپایی در کلانشهرها به راه اندازی طرح های جدید پالایشگاهی بستگی دارد، تصریح کرد: سال گذشته دو طرح عظیم توسعه، بهینه سازی و بهبود فرآیند تولید در پالایشگاه های تهران و شازند راه اندازی شد.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه بر این اساس، شرایط برای عرضه بنزین اروپایی در تهران، کرج و اراک فراهم شده است، تصریح کرد: تا مرداد ماه سالجاری هم امکان عرضه این بنزین با کیفیت و مرغوب در شهرهای اصفهان و تبریز فراهم خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با یادآوری اینکه تا چند هفته آینده امکان بهره برداری کامل از طرح بنزین سازی پالایشگاه اصفهان، لاوان و تبریز فراهم خواهد شد، بیان کرد: بر این اساس در فصل تابستان دستکم در پنج کلانشهر اصلی کشور بنزین اروپایی توزیع خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین درباره قیمت‌گذاری بنزین یورو ۴ و ۵ هم توضیح داد: قیمت بنزین به صورت تکلیفی توسط دولت تعیین و به شرکت ملی پالایش و پخش نفتی ابلاغ می شود.

ضیغمی با یاداوری اینکه با احتساب شرایط موجود فعلا تغییری در قیمت بنزین یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا داده نشده است، اظهارداشت: با توجه به اینکه این بنزین جایگزین بنزین معمولی با اکتان ۸۷ شده، از این رو مردم می‌توانند با قیمت ۴۰۰ تومانی بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا را در جایگاه‌ها خریداری کنند.

به گفته وی، تا پایان سالجاری و با بهره برداری از تمامی طرح‌های جدید پالایشگاهی امکان عرضه بنزین یورو ۴ و ۵ در تمامی کلانشهرهای باقیمانده کشور همچون شیراز، بندرعباس، مشهد مقدس فراهم خواهد شد.

ضیغمی همچنین در خصوص آخرین وضعیت توزیع گازوئیل با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا هم توضیح داد: هم اکنون در تمامی جایگاه های تهران گازوییل یورو ۵ توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، افزود: یک محموله گازوئیل کم گوگرد اروپایی هم به مشهد ارسال شده و با افزایش تولید این فرآورده به زودی در کرج و مشهد هم برنامه دائمی عرضه گازوئیل یورو ۵ اجرایی خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×