اخبار نساجی

اعلام آمادگی تهران و داکا برای تهاتر کالا

 

اعلام آمادگی تهران و داکا برای تهاتر کالا

 

در نشست مشترک وزیر صنعت با فدراسیون اتاق بازرگانی بنگلادش

اعلام آمادگی تهران و داکا برای تهاتر کالا

وزیرصنعت، معدن و تجارت برسوق دادن مبادلات دو کشور ایران و بنگلادش به سمت تجارت مستقیم تاکید کرد و گفت: تجارت غیرمستقیم هزینه های بسیاری را برای دو طرف به همراه دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ‘ مهدی غضنفری ‘ در جلسه ای با حضور ‘کازین اکرم آدین احمد’ رییس فدراسیون اتاق بازرگانی و گروهی از فعالان اقتصادی ایران و بنگلادش اظهارکرد: تهران قادر است بخش عمده ای از نیازهای وارداتی داکا را تامین کند و در مقابل خواهد توانست مواد اولیه و منسوجات مورد نیاز خود را به طور مستقیم از این کشور تامین کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که دولت ها وظیفه بسترسازی تجارت برای بازرگانان را دارند و باید زیر ساخت های قانونی فراهم شود، تصریح کرد: اما این بخش های خصوصی دو کشور هستند که با برگزاری نمایشگاه ها و همایش های آشنایی با فرصت های تجاری می توانند از توانمندی یکدیگر مطلع شوند.

غضنفری، همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای بنگلادش از جمله محصولات پتروشیمی ، نفت خام ، مواد غذایی ، آهن و فولاد و سایر اقلام مورد نیاز این کشور خبرداد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات اقتصادی کشور در سالهای گذشته به ویژه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، خصوصی سازی، کاهش تعرفه های گمرکی و ایجاد تسهیل در مبادلات تجاری اشاره کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در زمان حاضر بسیاری از کشورها می توانند از فرصت کنونی استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، رییس فدراسیون اتاق بازرگانی بنگلادش نیز در سخنانی با تصریح براینکه این کشور تمایل بسیاری به توسعه مناسبات تجاری با ایران دارد، گفت : بخش های خصوصی کشورها نقش مهمی در ارتقا جایگاه تجاری فی مابین دارند.

‘آدین احمد’ افزود: بنگلادش آماده تامین منسوجات، انواع نخ و الیاف مورد نیاز ایران است.

همچنین دراین نشست طرفین بر انجام معاملات تجاری به طور مختلف از جمله تهاتر تاکید کردند.

شرکت کنندگان دراین نشست براین موضوع نیز تاکید داشتند که با توجه به توانمندی موجود و سطح خوب روابط سیاسی رقم ۱۰۱ میلیون دلاری مبادلات بسیار اندک است.

وی اظهار امیدواری کرد: از طریق مبادله هیات ها ، شرکت در نمایشگاه های یکدیگر، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و اقتصادی در هر یک از دو کشور و همکاری میان اتاق های بازرگانی این عدد به حجم بالاتر برسانند.

دراین دیدار همچنین بر اجرایی شدن تفاهمنامه میان اتاق های بازرگانی دو کشور که پیش از به امضا رسیده تاکید شد.

تشکیل شورای مشترک تجاری با عضویت تجار خوشنام و فعال میان دو کشور از دیگر محورهای مورد گفت وگو دراین نشست بود.

نماینده اتاق ایران نیز دراین نشست آمادگی خود را برای ارسال دعوت نامه به اتاق بنگلادش اعلام کرد تا میزبان هیات تجاری از این کشور باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×