اخبار نساجی

دغدغه ارزی کشور را بخوبی پشت سر خواهیم گذاشت

 

دغدغه ارزی کشور را بخوبی پشت سر خواهیم گذاشت

وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران تاکید کرد، ‌با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش و همدلی، دغدغه‌های ارزی و مالی کشور را به خوبی پشت سرخواهیم گذاشت.

به گزارش ایرنا، «شمس‌الدین حسینی» این مطلب را دوشنبه‌شب در جمع اعضای یک هیات اقتصادی ایران بیان کرد که برای شرکت در اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان به سر می‌برند.

وی افزود: شرکت‌های ایرانی صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در داخل و خارج از کشور به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌اند اما باید با مدیریت مناسب، از طریق درآمدزایی و جذب منابع مالی به دنبال بازدهی بهتر باشند.

وزیر اقتصاد به مشکل شرکت‌های فنی و مهندسی کشور اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها براساس مقررات قدیمی تنظیم شده‌اند که ضروری است برای رونق و پیشرفت، این مقررات بازنگری شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حسینی، نگاه و جهت‌گیری دولت در اقتصاد را حمایت از بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: معتقدیم بخش فنی و مهندسی به خوبی از ظرفیت صندوق توسعه صادرات استفاده نکرده است.

وی گفت: زمانی شرکت‌های فنی و مهندسی در کشور فقط برخی فعالیت‌های کوچک را انجام می‌دادند اما امروز آنها پرو‍‍ژه‌های بزرگی در داخل و خارج از کشور اجرا می‌کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بعد علمی پیشرفت خوبی کرده و جهان از پتانسیل و توانایی متخصصان ایرانی آگاه است، افزود: شرکت‌های فنی مهندسی باید با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب مشکلات بخش مالی خود را برطرف کنند.

*** تاجیکستانی‌ها به موفقیت‌های ایران می‌بالند

سفیر کشورمان در تاجیکستان نیز در این نشست با یادآوری حجم بالای پروژه‌های انجام شده در این کشور از سوی متخصصان ایرانی گفت: هم اکنون ۲۰۰ شرکت ایرانی در تاجیکستان ثبت شده و فعالیت می‌کنند.

«علی‌اصغر شعردوست» افزود: حضور فعال ایران در توسعه بخش‌های مختلف تاجیکستان به حدی است امامعلی رحمان رییس جمهوری این کشور اظهارداشته، امروز پروژه‌ای در تاجیکستان نیست که به نوعی ایران در آن به صورت مستقیم یا غیرمستقیم حضور نداشته باشد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی فاز نخست ‌نیروگاه سنگ توده۲ که توسط متخصصان ایرانی در جنوب تاجیکستان ساخته شد، زمستان سال گذشته مشکل کمبود برق این کشور تا حد زیادی برطرف شد.

سفیر ایران با اشاره به پرو‍ژه ساخت نیروگاه «عینی» از سوی ایران در شمال تاجیکستان که سند نهایی آن به مبلغ ۳۴۰ میلیون دلار برای آغاز عملیات آماده شده است، افزود: با ساخت این نیروگاه، ضمن رفع نیاز‌های تاجیکستان و صادرات برق مازاد تولیدی، درآمد زیادی نیز عاید ایران خواهد شد.

وی در عین حال به روابط نزدیک دو ملت ایران و تاجیکستان اشاره کرد و گفت: تاجیکستانی‌ها آنقدر به ایران احساس نزدیکی دارند که به موفقیت‌های کشورمان در بخش‌های مختلف می‌بالند.

** تاکید بر جلوگیری از فعالیت شرکت‌‌های فاقد صلاحیت برای حفظ جایگاه ایران

دولت‌شاهی عضو هیات مدیره انجمن مهندسی ایران نیز در این نشست با یادآوری اینکه خدمات فنی و مهندسی در کشورمان سیر صعودی داشته است، تاکید کرد: برای ماندگاری و حفظ حیثیت و جایگاه ایران در رقابت با شرکت‌های خارجی باید از فعالیت شرکت‌های فاقد صلاحیت، جلوگیری شود.

کیان‌فر از دیگر فعالان اقتصادی در تاجیکستان نیز گفت: باید بستری فراهم شود تا عملکرد شرکت‌های موفق ایرانی در خارج از کشور ماندگار شود.

وی با یادآوری احداث نیروگاه سنگ توده ۲ در تاجیکستان از سوی متخصصان ایرانی، گفت: این پروژه تابلوی زیبایی از عملکرد جمهوری اسلامی در تاجیکستان است.

در حاشیه این نشست، شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دارایی و معاونان وی از جمله «بهروزعلیشیری» و «علی‌اصغر ابوالحسنی» از قسمت‌های مختلف خانه ایران در دوشنبه بازدید کردند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان در راس هیاتی برای شرکت در سی و هشتمین اجلاس مجمع عمومی بانک توسعه اسلامی در دوشنبه، به تاجیکستان سفر کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×