اخبار نساجی

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران / ادغام چاره ساز نشد

 

ادغام چاره ساز نشد

 

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران معتقد است سیاست‌های صنعتی چندان در راستای حمایت از تولید نبوده است.

مهندس علیرضا حائری، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران معتقد است سیاست‌های صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت چندان در راستای حمایت از تولید نبوده و کمک‌هایی که باید از تولید صورت می‌گرفت شکل اجرایی به خود نگرفت و با این شرایط می‌توان گفت انتظارات بخش صنعت در این مدت برآورده نشد.

به گفته حائری، با ادغام دو وزارتخانه «صنایع و معادن» و «بازرگانی» قرار بود تا مشکلات تصمیم‌گیری این دو بخش برطرف شود و اهداف تولید محقق شود، اما ادغام هم نتوانست چاره ساز مشکلات تولید شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیر انجمن صنایع نساجی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی در وزارتخانه ادغامی صورت می‌گیرد، اما از این حجم به خوبی استفاده نشده است، می‌گوید: اهداف پیش‌بینی شده در ادغام نیز محقق نشد و تنها گره بر گره بخش تولید زده شد.

عدم تامین نقدینگی مورد نیاز بخش تولید دیگر موردی است که حائری به آن اشاره کرده و در این خصوص می‌گوید: بانک‌ها امکان تامین نقدینگی مورد نیاز بخش تولید را نداشتند و وزارت صنعت نیز نتوانست منبع دیگری برای تامین نقدینگی این بخش در نظر بگیرد.

بهبود مناسبات تجاری و بین‌المللی راه امیدی است که تولیدکنندگان در دولت آینده جست‌وجو می‌کنند. حائری در این خصوص می‌گوید: به دولت جدید خیلی بیشتر از دولت فعلی امیدواریم، چرا که با رفع مناقشات بین‌المللی شرایط برای خروج بانک‌های داخلی از مشکلات فراهم و به این طریق مشکل نقدینگی نیز برطرف خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×