اخبار نساجی

بزرگ ترین نیروگاه بادی جهان در انگلستان آغاز به کار کرد

 

بزرگ ترین نیروگاه بادی جهان در انگلستان آغاز به کار کرد

بزرگ ترین نیروگاه بادی جهان که قادر است برق کافی برای تقریبا نیم میلیون خانه را فراهم کند در سواحل جنوبی انگلستان آغاز به کار کرد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”ورلدبولتن”, این پروژه ۱.۵ میلیارد پوندی که قادر به تولید ۶۳۰ مگاوات الکتریسته از منبع نیروی باد است طی مراسمی رسمی با حضور دیوید کامرون, نخست وزیر انگلستان مورد بهره برداری قرار گرفت. این نیروگاه که با مجموع ۱۷۵ توربین بادی در فاصله ۲۰ کیلومتری ساحل ساخته شده موقعیت انگلستان را در میان کشور های کاهش دهنده انتشار گازهای گلخانه ای تحکیم کرده و این کشور را در راس دارندگان و سازندگان نیروگاه های بادی در فواصل دور از ساحل دریا قرار می دهد.

به گزارش این خبرگزاری, انگلستان در راستای کاهش حجم انتشار گازهای گلخانه ای در چارچوب عمل به تعهدات بین المللی سرمایه گذاری های هنگفتی بر انرژی های پاک از جمله تولید برق از نیروی باد به عمل آورده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ ظرفیت نیروگاه های بادی خود را تا ۱۸ گیگاوات افزایش دهد.

این کشور در حال حاضر ۳/۳ گیگاوات انرژی از طریق نیروی باد تولید می کند و پروژه هایی نیز برای تولید ۱۵ گیگاوات دیگر در دست اجرا و برنامه ریزی دارد. توربین های مورد استفاده در نیروگاه های بادی این کشور ساخت شرکت زیمنس آلمان است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×