اخبار نساجی

در جریان نشست سران کشور های ترک زبان مطرح می شود: تشکیل منطقه تجارت آزاد مشترک

 

در جریان نشست سران کشور های ترک زبان مطرح می شود: تشکیل منطقه تجارت آزاد مشترک

قرار است در جریان نشست سران کشور های ترک زبان در باکو ایده تشکیل منطقه آزاد تجاری ویژه این کشورها به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”ورلدبولتن”, رامیل حسنوف دبیر مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان در گفت و گویی با خبرگزاری ترند آذربایجان با بیان این مطلب افزود: این موضوع در دستور کار اجلاس سران خواهد بود و رهبران کشورهای ترک زبان در این رویداد تصمیم مشترکی در این زمینه اتخاذ خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان, موسوم به ترک پا, گام های بلندی در جهت تحقق ایده تشکیل چنین منطقه تجاری آزادی برداشته است و حذف تعرفه گمرکی بین این کشور ها نیز در دستور کار است.

به گزارش این خبرگزاری, نشست سران کشور های ترک زبان قرار است اواسط ماه آینده میلادی با حضور رهبران ترکیه, آذربایجان, قزاقستان و قرقیزستان در باکو برگزار شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گفتنی است مجمع پارلمانی کشور های ترک زبان, ترک پا, طی سال ۲۰۰۹ با توافق کشور های عضو شامل ترکیه, آذربایجان, قزاقستان و قرقیزستان تاسیس شد و مقر آن در شهر باکو است. اهداف تاسیس این سازمان عبارتند از: حمایت چندجانبه از کشور های ترک زبان در سازمان های بین المللی, تبادل تجربیات در زمینه امور قانون گذاری, صیانت از زبان, تاریخ و فرهنگ در کشورهای ترک زبان و تقویت مناسبات فرهنگی , اقتصادی و سیاسی بین اعضا.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×