اخبار فرش ماشینی

تجار برزیل در بخش صنعت قم سرمایه گذاری می‌کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از دیدار رئیس اتاق بازرگانی برزیل – ایران، رومانا دوگانیوک؛ در قالب یک هیئت تجاری خبر داد و بیان کرد: این دیدار که با حضور جمعی از تجار و دست اندرکاران بخش صنعت در استان شکل گرفت، افق روشنی را جهت برقراری روابط و تعاملات اقتصادی مهیا ساخت.

یونس عالی‌پور در این دیدار ضمن تشریح مزیت‌ها و مشوق‌های سرمایه گذاری در استان، گفت: آمادگی هرگونه همکاری در جهت بسط و گسترش روابط تجاری وصنعتی را دارند و لازم است مناسبات تجاری براساس منافع دوجانبه برنامه ریزی شود.

در ادامه “خانم رومانا” نیز ضمن ابراز خرسندی از بازدید نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تهران و حضور توانمند غرفه‌های فرش استان قم در نمایشگاه؛ گفت: فرش ایران باید به همه شناسانده و به خوبی معرفی شود چرا که به عقیده من فرش ایران، روح و ذات ملت ایران را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با بیان توضیحاتی در خصوص وضعیت کشور برزیل، اظهار داشت: برزیل نه تنها چند ملیتی است بلکه چند دینی هم است و هیچگونه محدودیت دینی در این کشور وجود ندارد و ظرفیت‌های خوبی جهت برقراری روابط تجاری در کشور ما موجود است.

وی عنوان کرد: از تحریم‌های وضع شده علیه ایران توسط کشورهای بزرگ با خبریم و همه ما بخوبی می‌دانیم که آن‌ها چگونه کشورهایی هستند! ولی ما آماده همکاری در همه زمینه‌ها هستیم.

رومانا همچنین در خصوص بازیهای جهانی و ورزش گفت: محدودیتی در هنگام برگزاری بازیهای جهانی نداریم و استعداد ورزش در کشور برزیل بدون مرز است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در خصوص همکاری صنعتی با بیان پتانسیلهای بالای کشور برزیل اشاره کرد و گفت: معادن سنگ آهن زیادی با خلوص قریب به ۶۴% دارد و اولین تولید کننده سویا، شکر و ذرت در جهان است وهمچنین در تولید اتانول صادرات به کشورهای خاورمیانه صادرات دارد.

رئیس اتاق بازرگانی برزیل- ایران، ضمن معرفی صنعت خودروسازی و اعلام آمادگی در این مورد، به ایجاد زیرساختهای مناسب حمل و نقل در ایران اشاره کرد و گفت: امکانات خوبی دراین زمینه نیز داریم که می‌توانیم با انتقال تکنولوژی فرصت‌های بهتری را برای ایران فراهم آوریم.

گفتنی است پس از بازدید از شهرکهای صنعتی و برخی از کارخانجات قم در پایان دو طرف بر تحکیم و پایه ریزی مناسبات تجاری، معدنی و صنعتی تاکید نمودند و اعلام شد؛ با انتقال دانش فنی به ایران، در آینده تجار کشور برزیل دربخش صنعت استان قم سرمایه گذاری خواهند کرد وهمکاریهای مطلوبی در بسیاری از این زمینه‌ها ایجاد خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×