اخبار فرش ماشینی

ارزش ۶۴ میلیارد دلاری بازار فرش اروپا تا سال ۲۰۲۵

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بر اساس گزارشات جدید پیش بینی می شود که بازار فرش در قاره ی اروپا تا سال ۲۰۲۵ رشد قابل توجهی داشته باشد. این رشد می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی مثل . افزایش هزینه‌های بهسازی منازل و جایگزینی کفپوش‌ها در بازارهای توسعه یافته‌ی آلمان و اسپانیا باشد.

رشد بازار فرش اروپا و گرایش‌های آن

براساس گزارش جدید پایگاه Grand View Research ، پیش بینی می‌شود که رشد  بازار فرش اروپا تا سال ۲۰۲۵ به ۶۴ میلیارد دلار برسد. در طول دوره‌ی پیش بینی، انتظار می‌رود آهنگ رشد سالانه به میزان ۳% افزایش یابد. افزایش هزینه‌های بهسازی منازل و جایگزینی کفپوش‌ها در بازارهای توسعه یافته‌ی آلمان و اسپانیا تقاضا برای مواد کفپوش نرم مخصوصا فرش را افزایش خواهد داد.

افزایش نگرانی‌های زیست محیطی در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر به افزایش ترجیحات برای محصولات زیست تخریب پذیر و پایدار شده است. در ژانویه ۲۰۱۵، نیاگا با DSM برای توسعه فرش با ۱۰۰ درصد بازیافت و ۹۵ درصد کاهش انرژی همکاری کرد.

تقاضا برای نایلون سال ۲۰۱۸ از ۳۲۵ میلیون متر مربع فراتر رفت و انتظار می‌رود به دلیل افزایش پذیرش پلی آمیدها برای ارئه‌ی خواص سایشی خوب، دستاوردهای قابل توجهی را پیش بینی کند. طی چند سال گذشته، شرکت‌هایی از جمله ROLS هزینه‌های خود را برای ترکیب نایلون، به همراه پشم و نخ، برای تولید فرم‌های اصلی محصول مناسب افزایش داده‌اند.

گزارش بازار فرش اروپا

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

– از نظر حجم ، بازار در سال ۲۰۱۸ به ۷۳۴.۷ میلیون متر مربع رسید و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۵ به ۸۸۹ میلیون متر مربع برسد. با رشد بخش مسکونی کشورهای اروپای شرقی ، از جمله روسیه و ترکیه ، انتظار می‌رود اهمیت کفپوش‌ها ، از جمله فرش ارتقا پیدا کند.

– انتظار می‌رود که تقاضا برای فرش ماشینی با نرخ سالانه ۳% از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۵ افزایش یابد. پیش بینی می‌شود این محصولات، با توجه به استحکام مکانیکی بالا، بخش قابل‌توجهی را در بازار به خود اختصاص دهند.

– درسال ۲۰۱۸ تقاضای بخش غیر مسکونی در حدود ۲۸۳ میلیون متر مربع بوده است. انتظار می‌رود با توجه به اهمیت روزافزون فرش به عنوان عایق خوب در مغازه های خرده فروشی و دفاتر تجاری، رشد کند. با این حال، انتظار می‌رود که مواردی از قبیل قیمت بالا و دوام پایین مصالح کفپوش‌های نرم در مقایسه با سرامیک و لمینت چوب اثر نامطلوبی بر رشد بازار فرش داشته باشد.

– انتظار می‌رود با افزایش تولید بخش مسکن در کشور اسپانیا،  افزایش سالانه ۳% حجم بازار را از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۵ شاهد باشیم.

بازار فرش اروپا به دلیل حضور تعداد زیادی از تولیدکنندگان به شدت تکه تکه شده است. انتظار می‌رود که حمایت از تنظیم مقررات برای ترویج بازیافت مواد کفپوش در اروپا منجر به تغییر اولویت تولید کنندگان شود. شرکت کنندگان کلیدی صنعت فرش اروپا عبارتند از:

Agnella SA, Balta Group

Brintons, Creatuft NV

AssociatedWeaversInternationalGroupNV

Dekowe GmbH & Co.KG

Fletco

Egetæpper A/S

تقسیم بندی بازار فرش اروپا

پایگاه Grand View Research بازار فرش اروپا را بر اساس مواد اولیه، محصول، کاربرد و کشور تقسیم کرده است.

بیشترین تقاضای فرش بر حسب مواد اولیه فرش در اروپا

– نایلون

– پلی استر

– پلی پروپیلن

– الیاف دیگر

بیشترین فروش فرش اروپا بر حسب نوع محصول

– فرش ماشینی

– فرش تافتینگ (پرزدار)

– فرش دستباف

– دیگر محصولات

بزرگترین کشورهای مصرف کننده فرش اروپا

– آلمان

– بریتانیا

– فرانسه

– اسپانیا

– بقیه‌ی اروپا (ROE)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×