اخبار نساجیمد و پوشاک

بررسی بازار جهانی کلاه و تولیدکنندگان برتر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بازار کلاه و پوشش سر همواره بازاری داغ و‌ جذاب برای تولید کنندگان محصولات نساجی بوده است.

بازار کلاه (headwear) که شامل انواع کلاه زمستانی، Beanies کلاه اسپورت، هدبند، کلاه های حصیری و سایر محصولات مرتبط می شود با رشد مد و فشن در سال های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بوده. دیگر استفاده از کلاه به فصل سرما و یا استفاده در مهمانی های خاص و ویژه محدود نمی شود و استفاده از کلاه به جزیی از مد و عادات لباس پوشیدن مردم جامعه تبدیل شده است.

با افزایش جمعیت شهری انتظار می رود مد و فشن نیز افزایش پیدا کند. در حال حاضر ۵۵ درصد جمعیت جهان در شهرها سکونت دارند و تا سال ۲۰۵۰ پیش بینی می شود این رقم به ۶۷ درصد افزایش پیدا کند. استفاده از پوشش های غیر رسمی در بین همه اقشار جامعه نسبت به ده سال پیش مشهود است و کلاه در پوشش غیر رسمی جوانان و سایر افراد جامعه یک عنصر مهم به شمار می رود.

یک کلاه با لوگو نایکی
یک کلاه با لوگو نایکی


یک بررسی جالب در آمریکا استفاده از انواع کلاه در طبقه های سنی مختلف جامعه را مورد بررسی قرار داده است که در زیر مشاهده می کنید:

کهنسالان (۱۹۴۵-۱۹۶۴) : ۵.۱ درصد

میانسالان (۱۹۶۵-۱۹۷۹) : ۱۵.۲ درصد

جوانان (۱۹۸۰-۱۹۹۹) : ۳۰.۶ درصد

نوجوانان (متولدین بعد از سال ۲۰۰۰) : ۵۵.۸ درصد

از مهمترین بازیگران بازار انواع کلاه می توان شرکت های زیر را نام برد:

  • Adidas AG
  • New Era Cap
  • Nike Inc
  • Pipolaki
  • Under Armour Inc
برترین شرکت های تولید کننده کلاه
برترین شرکت های تولید کننده کلاه

بخش دیگری که در سالهای اخیر بارشد بسیار خوبی روبرو بوده لباس های ورزشی و به دنبال ان فروش انواع هد بند و کلاه های ورزشی (sports cap market) است که فرصت خوبی برای تولید کنندگان این نوع کلاه و برندهای مشهور مانند نایک آدیداس و … ایجاد کرده است. 

ورزش هایی مانند تنیس ، گلف، بیس بال، کریکت و چوگان ورزش هایی هستند که به طور مستقیم استفاده از کلاه در عملکرد و بازدهی بهتر ورزشکار تاثیر گذار است و مصرف بالایی از کلاه را به خود اختصاص می دهد.

بزرگترین بازار های مصرف انواع کلاه در جهان آمریکای شمالی، روسیه و آسیا هستند و آفریقا و آمریکای جنوبی کمترین سهم را دارند.

یک کلاه ورزشی سبز
یک کلاه ورزشی سبز


همانطور که در سالهای اخیر نفوذ بسیار سریع علم و تکنولوژی در صنعت نساجی و پوشاک مصرف کنندگان را شگفت زده کرده است در بخش تولید انواع کلاه نیز شرکت های زیادی دست به ابتکارات و نوآوری برای تولید محصولات جدید و با کاربری بهتر را آغاز کرده اند.

در این بخش استفاده از الیاف و نخ های قابل بازیافت مجدد، تولید کلاه با الیاف بازیافتی، تولید کلاه از چرم های وگان و ارگانیک و ترکیب کلاه با سنسورهای خاص اندازه گیری گرما و رطوبت بدن و … در صدر این نوآوری ها هستند و به طور مستقیم به تجربه کاربری بهتر برای مصرف کننده و حفظ محیط زیست کمک های شایانی می کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×