اخبار نساجی

بهترین تولید کنندگان لباس کار در شمال آفریقا

لباس های کار همانطور که از نامش مشخص است برای کارگران ، اپراتورها و عوامل اجرایی شرکت ها سازمان ها ادارات و … طراحی و تولید می شوند که بیشتر در بخش عملیاتی هستند به همین دلیل در معرض خرابی پارگی، سوختگی و آسیب های بیشتری هستند و اغلب از نخها و پارچه هایی که مقاومت و قدرت زیادی دارند تولید می شوند.

از جمله مهم‌ترین مواردی که باید در طراحی و تولید لباس کار مورد توجه باشد عبارتند از :

۱- حفظ امنیت و‌ سلامت: قطعا مهم‌ترین و اصلی ترین هدف لباس کار کمک به حفظ سلامت و امنیت کارگران یا عوامل اجرایی شرکت است ‌و باید متناسب با نوع کار و بخشی که در آن به کار گرفته می شود فاکتورهای لازمه را در این راستا داشته باشد. مثلا کارگری که در معرض آتش و سوختگی است باید ازلباسهای ضدآتش و حریق استفاده کند و یا کارگران یک سالن تولید مواد غذایی و یا پرسنل اتاق عمل در یک بیمارستان لباس هایی متناسب با آن کار را خواند داشت.

لباس کارکنانی که در محیط هایی که با مواد خورنده و مضر در ارتباط هستند باید به نوعی باشد که به عنوان یک عایق مناسب در برابر آب، گاز، مواد شیمیایی و … عمل کند.

لباس افرادی که با ماشین آلات صنعتی کار میکنند باید یک سره و  بدون پارگی باشد و همینطور استفاده از ساعت زنجیر و کلید در هنگام استفاده از ماشین های صنعتی توصیه نمیشود.

آتش نشانان و افرادی که در شغل خود به نوعی با حرارت و آتش برخورد دارند باید از جنس ضد حریق بوده و همچنین شامل: کلاه، دستکش و کفش ایمنی باشد. لباس حفاظتی در برابر گرما از الیاف مخصوصی با پوشش آلومینیوم که تا ۹۰% اشعه مادون قرمز را برگشت می­دهد، ساخته شده و به منظور کار در مجاورت کوره­ ها و فرآیندهای حرارتی استفاده می­شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

افرادی که در محل هایی که گرد و غبار، مواد قابل اشتعال و انفجار در آنها به کار گرفته میشود مشغول به کار هستند نباید از لباس کار حاوی جیب، لبه و چین و چروک های زیاد استفاده کنند، زیرا ممکن است این مواد سمی در جیب یا چین های لباس باقی بمانند و در نهایت موجب مسومیت فرد شوند.

کارکنانی که با مواد اسیدی، شیمیایی و رادیواکتیو سر و کار دارند ضروری است که از لباس هایی به صورت یکپارچه که دارای هیچ گونه منفذی نباشد به همراه کلاه، کفش و دستکش ایمنی با جنس غیر قابل نفوذ استفاده کنند.

در صورتی که کار به نحوی باشد که کارکنان مدام مجبور به بالا دادن آستین های لباس خود باشند، ضروری است از لباس هایی استفاده شود که آستین کوتاهی داشته باشد.

کارکنانی که در محیط هایی که احتمال انفجار در آنها بالا است کار میکنند نباید از لباس هایی استفاده کنند که امکان اشتعال بالایی داشته باشند همچنین نباید از عینک و… سلونوئیدی استفاده کنند.

در مناطق سردسیر و یا فصل زمستان لباس ها باید دارای آستر پشمی باشد و در مکان های بارانی از لباس کارهای دارای کلاه سرخود استفاده شود.

۲- ‌ سبکی و استفاده راحت : لباس کار باید متناسب با کارکرد آن احساس خوب و راحتی به کارگر بدهند ‌مثلا یک کارگر که در خیابان ها تمام روز مشغول کارهای سرویس و تعمیرات است باید لباسی گشاد تر و سبک تر داشته باید و احساس راحتی کند. هر چقدر لباس کار راحت تر باشد و کارگر حس بهتری در آن داشته باشد به طور مستقیم بر روی افزایش کارایی و بهره وری او تاثیر دارد.

۳- دوام لباس : لباس کار باید با دوام باشد و خیلی زود مستعمل نشود. استفاده از پارچه های مقاوم در برابر پارگی و آسیب می تواند دوره استفاده را بالا برده و‌باعث کاهش هزینه ها شود.

۴- دید در شب و دلباسهای با قابلیت دید بالا (High Visibility Clothing): برخی از کارگران مجبورند در شب کار کنند که به ویژه در جاده ها باید لباسی بپوشند که که به راحتی توسط رانندگان دیده شوند و از هرگونه تصادف و آسیب جانی جلوگیری کند. لباس های با قابلیت دید در شب در این مورد مناسب است.

رانندگان لیفتراک و جرثقیل، کارگران حاشیه جاده و خطوط لوله و نیز کارکنانی که مسئول واکنش در شرایط اضطراری هستند، از جمله کسانی هستند که به این لباسها نیاز دارند.

۵- کاهش هزینه تعمیر و شستشو : شرکت هایی که برای کارکنان خود لباس کار خریداری می کنند معمولا دوست ندارند خیلی زود لباس ها مستعمل شود و با دوام باشد. همچنین لباس ها باید به راحتی قابل تعمیر و بازسازی باشند. تولیدکنندگان لباس کار باید این قابلیت را در لباس ایجاد کنند.

۶- حفظ شخصیت برند و طراحی: هرچند مهم‌ترین کارکرد لباس های کار حفظ سلامت و ایمنی کارگر است اما این به معنی اهمیت ندادن به طراحی، رنگ و شکل ظاهری آن نیست. اولا شرکت خریدار علاقه دارد شخصیت برند خود را با یک لباس زیبا به نمایش بگذارد و دوما کارگر علاقه دارد لباس کار شیک و متفاوتی داشته باشد. بنابراین نقش طراحی لباس و حفظ شخصیت و حرمت برند و شخص کارگر بسیار اهمیت دارد.

این بحث در‌طراحی لباس کار خانم ها بسیار مهم تر است چراکه خانم ها بیش از آقایان برایشان ظاهر و نوع پوشش و شیک بودن اهمیت دارد.

به همین دلیل یک شرکت بزرگ تولید کننده لباس کار در آمریکا با توجه به سایز کمر و باسن خانم ها دو مدل و دو‌ برش متفاوت را برای هر سایز را ارایه می دهد تا کارگر خانم بتواند متناسب با اندام خود لباسی را انتخاب کند که هم فرم اندام را حفظ کند و در عین حال راحت و کاربردی باشد و در حین انجام کار محدودیتی ایجاد نکند.

به نوعی می توان گفت هرچقدر لباس کار با جزییات بیشتری طراحی شده باشد و زیباتر و‌ کارآمد تر باد نشان دهنده قدرت و اعتبار شرکت است. اگر شما هم‌در شرکت یا موسسه خود به دنبال تهیه لباس کار برای پرسنل خود هستید این مساله را جدی بگیرید.

لباس های کار ، مانند لباس های روزمره شما ، پیامی ارسال می کند، بنابراین افراد باید در مورد آنچه می پوشند نیز فکر کنند تا پیام های متفاوتی برای مشتریان و همکاران خود ارسال نکنند. در دوران مدرن ، لباس کار و لباس فرم به مردم احساس هویت می دهد.

۷- سازگاری با شرایط جوی : کارگران در مناطق مختلف با آب و هواهای مختلف، درجه حرارت و رطوبت متفاوت کار می می‌کنند بنابراین تولید کنندگان لباس کار در شمال آفریقا باید به این موضوع دقت کنند که در طراحی و تولید لباس کار برای یک سکوی نفتی در دبی با هوای بسیار گرم و مرطوب و مثلا یک کارگر شهرداری در لندن تفاوت های جدی در انتخاب نوع پارچه، وزن پارچه، تهیه داخل لباس و گردش هوا در آن ، ضد آب بودن ، رنگ و فاکتورهای دیگری دخیل هستند.

رعایت استانداردهای تولید لباس کار

همانطور که می دانید بازار اصلی صادراتی برای تولید کنندگان لباس کار در شمال آفریقا بدون شک بازار اروپا می باشد و در واقع بسیاری از تولید کنندگان به صورت منوپول تولیدات خود را با استانداردهای اروپایی و مواد اولیه مرغوب وارداتی تولید می کنند.

اما نکته مهم برای تولیدکنندگان لباس کار در شمال آفریقا که به طور مستقل و با برند خود تولید ‌صادر می کنند دقت به استاندارهای سخت گیرانه اروپا برای واردات این نوع محصولات است. از آنجایی که لباس کار مستقیما با سلامت کارگر ارتباط دارد حتما باید استانداردهای خاص خود را داشته باشد.

لباس های کار از چه موادی ساخته می شوند؟

نایلون پلی امید : خواص و ویژگی های منحصر به فرد الیاف و نخ نایلون و البته پارچه های نایلونی موجب شده بهترین و با دوام ترین لباس های کار از این جنس ساخته شود. نایلون مقاومت کششی و‌سایشی بالایی دارد و می تواند به مدت طولانی در شرایط جوی و‌کاری خاص و دشوار دوام بیاورد. نایلون به راحتی قابل بازیافت و بازگشت به زنجیره تولید است. قیمت لباس های کار تولید شده از نخ های پلی آمید و نایلون به عنوان مهم ترین نماینده آنها نسبت با سایر موارد گران تر است.

پلی استر: پلی استر الیافی است که با پایه نفتی که در دهه اخیر بسیار محبوب شده و توانسته در بخش های مختلف قابلیت های خود را نشان دهد و به سبب پرکاربرد تر بودن و تولید بسیار بالا قیمت مناسب تری هم دارد. لباس های پلی استر را می توان برای ایجاد تنفس بهتر بدن کارگر با الیاف طبیعی پنبه و پشم هم مخلوط کرد. پلی استر دارای مقاومت سایشی بالایی است.

الیاف ‌ طبیعی : قطعا الیاف طبیعی خواص خوبی دارند و با بدن سازگاری بیشتری دارند اما در مقایسه با سایر الیاف مصنوعی مقامت کمتری دارند و به تنهایی نمی توانند در بسیاری از موارد محافظ خوبی برای نیروی کار باشند به همین دلیل الیاف طبیعی بیشتر با الیاف مصنوعی با درصدهای متفاوت ترکیب می شوند و یا بعد از بافت در پروسه تکمیل یا coating با پوششهای خاص محافظتی پوشانده می شوند تا ویژگیهای مورد نیاز را بدست آورند.

‌‌پارچه های High performance

پیشرفتهای انجام شده در صنعت نساجی و علوم الیاف موجب تولید الیاف و‌نخ هایی با کارایی و قابلیت های بسیار بالا شده است که می توانند در تولید اباس های کار ویژه نقش اساسی ایفا کنند. مثلا در محیط هایی که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است بحث الکتریسیته ساکن روی لباس اپراتورها می تواند فاجعه به بار بیاورد که امروزه با تولید نخ های رسانا قادریم لباس های ضد الکتریسیته ساکن تولید کنیم.

همچنین در صنایع فلزی و محل هایی که کارگران با اجسام تیز و برنده سر و کار دارند نخ های ضد برش می توانند در تولید انواع دستکش شلوار و … مورد استفاده باشند.

بی شک لباس کار در حوزه های مختلف بازار بسیار بزرگ و‌پویایی دارد و به ویژه در کشورهای اروپایی و امریکا و کانادا بسیار مورد توجه و یکی از الزامات کارفرمایان است به همین دلیل تولیدکنندگان لباس کار در شمال آفریقا می توانند همواره با تکیه بر نوآوری و پیشرفت های روز دنیا در این عرصه این بازارهای مهم را در دست داشته باشند.

به طور مثال تونس کشوری در شمال آفریقاست که صادرات خوبی به اروپا دارد و ۹۵ درصد صادرات آن در بخش لباس کار به شش کشور فرانسه، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند و ‌اسپانیا صورت می‌گیرد.

مهم‌ترین تولید کنندگان لباس کار در شمال آفریقا

 

Mezrahikonfektion

Contact Info:
Address: Sidi Rezig, Tūnis, Tunisia
Tel: +216 23 209 623
email: mezrahikonfektion@gmail.com

این شرکت با بیش از ۲۵ سال سابقه یکی از برترین تولیدکنندگان لباس کار در کشور تونس می باشد. این شرکت دارای ۳۵۰ کامند در بخش های مختلف می باشد.

Vanheurck workwear

Contact Info:
Tel: +32 3 321 21 05
Email: info@vanheurck.com

این برند در سال ۱۹۲۰ در بلژیک تاسیس گردید اما درحال حاضر تمام تولید خود را در کشور تونس انجام میدهد و از طریق شبکه فروش گسترده خود در اروپا لباس های کار و  منسوجات فنی خود را به فروش میرساند.

 

Maco-confection

Contact Info:
Address : Boulevard de l’environnement 5042 Mesjed Aïssa Monastir-Tunisie.
Phone: (+216) 73 42 23 88 / (+216) 73 42 23 90
E-mail : contact@maco-confection.net

این شرکت در سال ۱۹۹۰ در شهر موناستیر تونس تاسیس شده است و دارای مالکیت ۷۰ درصد بلژیکی و ۳۰ درصد تونسی است. تمام تولیدات این شرکت به طور کامل به اروپا صادر می شود. بسترهای مناسب در تونس و قیمت تمام شده تولیدات نساجی سرمایه گذاری های خارجی در این کشور را افزایش داده است.

 

Garaconfection

Contact Info:
Address: Habib Thameur Road, 5121 – Rajiche Mahdia- Tunisia
Phone: +216 73 687 774
E-mail: chekib@garaconfection.com

این شرکت در سال ‍۹۸۶ توسط آقای محمد گارا با هدف تولید منسوجات فنی و انواع لباس کار تاسیس شده است.

 

MUSTANG WORKWEAR

Contact Info:
Address: Zone Industrielle Ben M’Sick Lot 90, Sidi Othmane, Casablanca, Morocco
Email: infos@mustang.ma
Phone: +212 5 22 72 64 66

این شرکت در زمینه تولید انواع لباس کار دارای بیش از ۲۸ سل سابقه است و توانایی تولید بر اساس هر نوع کاربرد و نیاز مشتری را دارا می باشد.

این شرکت مراکشی دارای ۴ ورک شاپ و ۴۰۰ پرسنل متخصص است و ۸ استاندارد بین المللی آماده انجام سریع سفارش های مختلف است. بازار صادراتی عمده این شرکت کشورهای فرانسه  – بلژیک – آلمان و انگلستان هستند .

TM Fashion Factory and Hotel Supplies

Contact info:
Address: King Faisal St., El Kom EL Akhdar Station, End of Aly Shiha St, Haram, Giza, Egypt
Email: Marketing@tmuniform.com
Marketing Mob: +2 01068813000

Saudi Arabia
Address: Southern Industrial Zone – El Khomra Jeddah – KSA
Email: Saudi@tmuniform.com
Mobile: +966 540013531

این شرکت در سال ۱۹۸۴ در مصر تاسیس گردیده و در حال حاضر دومین کارخانه خود را در عربستان صعودی راه اندازی کرده است. عمپه تولیدات این شرکت لباس های کار برای پرسنل رستوران ها و هتل ها می باشد.

بازارهای صادراتی این شرکت بسیار گسترده است و از سودان و اردن و مراکش گرفته تا آلمان و اسپانیا و ایتالیا محصولات خود را صادر می کند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×