اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

در خرید فرش کودک مراقب این نکات باشید!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فرش کودک :: فرش یکی از دسته های اثاث منزل است که در دکوراسیون خانه شما نمایان می شود و به آن رنگ و روح می بخشد. فرش ها از انواع مختلفی تشکیل می شوند. گلیم ، جاجیم ، گبه ، تابلو فرش ، فرش دستباف و فرش ماشینی از انواع فرش ها هستند که شما می توانید از آن ها خرید کنید.

هر کدام از این دسته ها دارای دسته بندی ماشینی و دستباف خواهند بود . یعنی به طور کلی می توان گفت فرش ها به دو دسته کلی ماشینی و دستباف تقسیم می شوند. ما در این متن می خواهیم به راهنمای خرید فرش کودک بپردازیم که شما می توانید اطلاعات لازمی که در درباره خرید این نوع فرش ها لازم است را دریافت کنید .

این فرش ها از نوع فرش های ماشینی هستند و نوع دستباف آن یافت نمی شوند. تنوعشان بالا است و مخصوص اتاق کودک پسرانه و دخترانه طراحی می شوند تا نیاز های مختلف مردم را برای خرید تامین کنند. فرش کودک کاشان با طرح های جذاب برای استفاده کسانی طراحی شده است که روحیه لطیف و کودکانه دارند . یعنی این نوع فرش ها مناسب کودکان و نوجوانان می‌باشد.

اما یک نکته را باید به آن توجه داشت. اگر قرار است فرشی مخصوص برای فرزند دلبندتان بخرید ، قرار است دوره ای از زندگی خود را روی آن بگذارند یعنی بازی کند، راه برود و استراحت کند، پس حتما باید به بافت و کیفیت آن دقت ویژه شود. ما در ادامه این متن در پارگراف های بعدی راهکار ها و نکته هایی برای خرید فرش کودک مشهد و کاشان را برایتان باز گو می کنیم تا بتوانید بهترین فرش را با قیمت و کیفیت تضیمن شده و ممتاز بخرید.

فرش اتاق پسرانه و دخترانه هم در بعضی از طرح ها از هم تفکیک شده اند که این به خاطر تنوع و گستردگی بیشتر این مدل از فرش های ماشینی است که به مشتریان و خانواده ها کمک می کند تا محصول مورد علاقه فرزند دلبندشان را تهیه کنند.

این فرش ها از رسته فرش های فانتزی می باشند . فرش های فانتزی فرش هایی هستند که با طرح های فانتزی و مدرن بافته می شوند و از فرش های سنتی که دارای ترنج یا طرح افشان هستند، دور می باشند. قیمت فرش کودک، نسبتا مناسب است و شما می توانید این نوع فرش ها را با هر شرایط مالی تهیه کنید تا به روحیه کودکانه فرزندتان کمک کنید و دکوراسیون اتاق آن را مناسب سن وی طراحی کنید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

طرح های فرش ماشینی اتاق کودک

نکات مفید خرید فرش کودک

همانطور که گفتیم یک سری از نکات باید هنگام خرید این فرش ها رعایت شود. کودکان و نوجوانان در دوره بسیار حساسی قرار دارند که هر گونه واکنشی را از محیط دریافت می کنند . یک سری از واکنش های شیمیایی که در محیط بازی و یا زندگی کودکان رخ می دهد ، باعث این می شود که سلامتی کودکتان به خطر بیافتد. اما شاید بپرسید چگونه فرش ها ممکن است جان فرزندتان را تهدید کند؟

اگر شما در انتخابتان اشتباه کنید ممکن است در خرید فرش کودک به فکر قیمت باشید و کیفیت را در اولویت های بعدی قرار دهید . بنا بر این این کیفیت می تواند خطر ساز باشد، اما چرا؟

الیافی که برای تولید انواع فرش فانتزی کودک مورد استفاده قرار می گیرد باید کاملا ضد حساسیت باشند و طی عملیات هیت ست مقاوم شده باشند و ضرر های شیمیایی آن ها گرفته شده باشد.

اما نمی‌توان گفت که همه فرش هایی که در بازار هستند به این کیفیت به فروش خواهند رسید . پس حتما هنگام خرید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که آیا فرش اتاق پسرانه یا دخترانه شما دارای قابلیت ضد حساسیتی هست یا خیر؟ مورد بعدی که می توان درباره آن بحث کرد و حائز اهمیت است ، نرمی فرش ها است . کودکان در ابتدای مسیر زندگی هستند و ممکن است بار ها در هنگام راه رفتن یا دویدن تعادل خود را از دست بدهند و بیافتند . پس باید فرشی که زیر پایشان پهن شده است ، حتما نرم باشد تا هنگام زمین خوردن مشکلی ایجاد نشود.

غیر از آن همانطور که گفتیم کودکان و نوجوانان قرار است بخشی از زندگی خود را روی فرش اتاق کودک خود بگذارند ، بنا بر این باید نرمی و لطافت فرش آسیبی به پای آن ها وارد نکند . چرا که کودکان پاهای لطیفی دارند و پا قلب دوم هر انسانی است و نیاز به مراقبت دارد. هر چه قدر در فرش های کودک تعداد شانه کم تر باشد ، ضخامت نخ خاب کم تر و نرمی بیش تری احساس خواهد شد. پس خیلی باید در خرید فرش مخصوصا فرش های کودک دقت داشت.

طرح های فرش ماشینی اتاق کودک

عوامل موثر بر قیمت خرید فرش کودک برای اتاق پسرانه و دخترانه

توجه به این نکات می تواند شما را در خرید بهینه فرش های کودک راهنمایی شایانی کند. قیمت فرش کودک به عوامل مختلفی از جمله کیفیت بستگی دارد. کیفیت ، ابعاد ، الیاف مورد استفاده و تعداد رنگ می تواند قیمت های متفاوتی ارائه کند. الیاف پلی استر بالا ترین کیفیت را برای بافت فرش ماشینی کودک دارند ، بنا بر این بیش ترین قیمت را هم خواهند داشت و بقیه فرش هایی که با الیاف دیگر هم چون بی سی اف بافته می شوند قیمت ارزان تری خواهند داشت .

فرش کودک کاشان در ابعاد مختلفی بافته می شود . ۱.۵*۱ ، ۲.۲۵*۱.۵ ، و ۳*۲ از ابعاد رایج برای تولید این محصولات هستند. طبیعی است که هر چه ابعاد بیش تر باشند ، در نتیجه قیمت هم افزایش پیدا خواهد کرد. تعداد رنگ هایی که در طراحی و تولید فرش ماشینی کودک مورد استفاده قرار می گیرد ف هر چه قدر بیش تر باشد ، باعث می شود که قیمت آن بالا تر باشد . تعداد رنگ ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ و ۱۴ از رنگ بندی های رایجی هستند که در تولید این فرش ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

این را در نظر بگیرید که طرح یک این محصولات نمی تواند هیچ تاثیری در قیمت آن ها داشته باشد. پس شما متوجه شدید که اگر بخواهید فرش کودک ۶ متری با الیاف پلی استر و ۱۴ رنگ بخرید ، قطعا باید بیش ترین پول را بپردازید. هم چنین این را بدانید که وجود واسطه ها هم ممکن است باعث غیر واقعی شدن قیمت ها شوند . بنابر این ما توصیه می کنیم خرید خود را حتما از نمایندگی هایی که مستقیما محصولات خود را از کارخانه ارائه می‌دهند، انجام دهید.

 

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : نخ تایر چیست و چگونه ساخته می شود؟

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×