مد و پوشاک

رشد ۵ درصدی مشاغل طراحان مد تا سال ۲۰۱۶‏

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نگارش یافته توسط بهنوش قاسمی   

طبق اظهارات مدیر دانشکده طراحی و مد فرانسه در دبی تا سال ۲۰۱۶ مشاغل طراحان مد در دبی با توجه به نیاز و تمایل مصرف کنندگان به پوشیدن لباس های جدید ۵ درصد رشد خواهد داشت.
بر اساس یک بررسی توسط موسسه تحقیقاتی و استاندارد سازی   پرینستون آمریکا ۹۸ درصد از طراحان مد بعد از ۲ سال در کار خود باقی می مانند .همچنین در آمریکا ۳ درصد از کل طراحان در زمینه ی طراحی مد فعال هستند و ۲۵ درصد آنها نیز مشاغل مستقل دارند.
در همین رابطه خانم تامارا هاستل مدیر موسسه‎  FFUE  ‎‏ میگوید‎ ‎‏:‏‎ ‎بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته مد در حال حاضر مشاغل خودشان را آغاز کردند و با برند و نام تجاری منحصر به فردی که با دقت طراحی و مطالعه شده است فعالیت میکنند مانند      ‏Paco‏   ،  ‏‎  Swarovsky‎، ‏‎ Givenchy ‎، ‏‎ Victoria ‎‏  و ……
آنها از همان ابتدا که تحصیل در این رشته را انتخاب کردند تحقیقات خود را برروی برند سازی شروع کرده اند  و حالا دارای پشتوانه خوبی هستند . خاورمیانه یک بازار رو به رشد در زمینه مد و طراحی است و به خصوص دبی در این امر پیشتاز است و ما بسیار به افزایش تقاضا در دبی و منطقه در سالهای آینده امیدوار هستیم.
امروزه طراحان مد بیش از هر وقت دیگری به استفاده از خلاقیت های هنری خود نیاز دارند تا بتوانند در بالاترین جایگاه ها در این صنعت قرار بگیرند. آنها همچنین در کنار ایده های خلاقانه  خود به داشتن دانش تجاری خوب و توسعه آن نیازمند هستند. طراحان باید با ایده های جدید سخت کار و تلاش کنند و همواره و لحظه به لحظه از نیازهای مشتریان و تمایلات آنها آگاه باشند .
این به این معناست که آنها باید بتوانند در هر دو جنبه تجاری و صنعتی و حرفه ای کار خود به روز باشند.
برای طراحان مد به ویژه زمینه های کاری متعددی وجود دارد که میتوانند یکی را انتخاب کنند .
آنها میتوانند در خانه های طراحی و مد مشغول شوند و یا خود آن را تاسیس نمایند. میتوانند به بازار بسیار بزرگ طراحی لباس و پوشاک بپیوندند و یا با ایده های جدید خود وارد چرخه تولید و توزیع شوند.
طراحان مد میتوانند آینده درخشانی داشته باشند. مثلا مانند   ‏Raulp Louren‏  که در یک خانواده متوسط به دنیا آمد ولی اکنون یکی از ثروتمند ترین و مشهورترین طراحان مد در دنیاست.
همچنین وی افزود : از سال ۲۰۰۶ تا به الان  تعداد دانشجویانی که به دانشگاه مد فرانسه در دبی وارد شده اند افزایش بسیار خوبی داشته است.‏

‏ نویسنده : بهنوش قاسمی
دانشجوی طراحی پارچه – دانشگاه هنر

مطالب خود را برای ما ارسال کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×