گزارش نمایشگاه ها

کشف بهترین رویدادهای نساجی در ازبکستان

همگی برگزار شده توسط ITECA

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مصاحبه اختصاصی مجله کهن با Nigora Khasanova ، مدیرکل نمایشگاه‌های ITECA

ترجمه : فروغ امیر شیرزاد – تحریریه مجله کهن

ازبکستان همواره کشوری مهم در صنعت نساجی جهان به شمار میرود و به ویژه به دلیل تولید بالای پنبه مرغوب در سالهای اخیر مقصد سرمایه گذاری های قابل توجهی در صنعت نساجی است.

لطفاً از جزئیات نمایشگاه‌های ITECA ، تاریخچه و داستان موفقیت آن برایمان بگویید.

شرکت بین‌المللی Iteca Exhibitions رهبر صنعت نمایشگاه در ازبکستان و تنها نماینده جمهوری عضو انجمن جهانی صنعت نمایشگاه – UFI از سال ۲۰۰۷ است.

این شرکت اولین نمایشگاه خود را در سال ۱۹۹۵ برگزار کرد. ۲۶ سال تجربه در زمینه برگزاری رویدادهای تجاری، امکان جذب شرکت‌های جدید به ازبکستان را می‌دهد. به این ترتیب، آشنایی با پتانسیل اقتصادی ازبکستان با شرکت در بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کشور در زمینه‌های استراتژیک اقتصاد، مانند ساخت و ساز، صنایع غذایی، بهداشت و درمان، نفت و گاز، مهندسی نساجی و سایر زمینه‌ها، فراهم شده است. سالانه بیش از ۱۸۰۰ شرکت از ۵۴ کشور و بیش از ۸۵۷۰۰ متخصص از ۵۰ کشور در رویدادهای نمایشگاه Iteca شرکت می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رویدادهای نساجی در ازبکستان
Nigora Khasanova ، مدیرکل نمایشگاه‌های ITECA

در مورد نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های ITECA در بخش نساجی و پارچه و مد برایمان توضیح دهید.

یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های سازمان یافته این شرکت CAITME است – یک نمایشگاه بین‌المللی حرفه‌ای از تجهیزات و فناوری‌ها برای صنعت نساجی و صنعت سبک در آسیای میانه و کشورهای CIS.

CAITME یک رویداد تایید شده توسط UFI است که نشان دهنده سهم مثبت آن در توسعه اقتصاد کشور میزبان است. این نمایشگاه، سالانه با حضور رهبران شناخته شده در ماشین‌آلات نساجی و تامین کنندگان پیشرفته‌ترین فناوری‌ها از اروپا و آسیا برگزار می‌شود. حضور متخصصان صنعت در این نمایشگاه‌ها یک امر ضروری تلقی می‌شود.

دومین نمایشگاه این بخش، UzTextile اصلی‌ترین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی و مد است. نمایشگاه UzTextile به شما امکان نمایش دستاوردها و نوآوری‌های تولید کنندگان ازبکستانی و بین‌المللی را در کل زنجیره تولید از نخ تا پوشاک و لوازم آماده را می‌دهد. برای اولین بار در سال ۲۰۲۱، این نمایشگاه دو بار برگزار خواهد شد – ۲۷ تا ۲۹ مه و ۶-۸ اکتبر، با ارائه محصولات نساجی بهار-تابستان و پاییز-زمستان.

نمایشگاه‌های ITECA

صنعت نساجی در ازبکستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

علیرغم وضعیت همه گیر ویروس کرونا، صنعت نساجی ازبکستان همچنان نرخ رشد بالایی را نشان داده و یکی از پویاترین بخش‌های در حال توسعه اقتصاد ازبکستان است.

این حوزه، طی چهار سال گذشته دستخوش تغییرات چشمگیری شده است، به عنوان مثال، ایجاد آزمایشی خوشه‌های پنبه‌ای-منسوجی به عنوان شکل جدیدی از سازماندهی زنجیره تولید از مواد اولیه تا محصولات نهایی، کاهش صادرات پنبه برای فرآوری کامل آن در کشور، جذب بهترین روش‌ها در تولید محصولات نساجی و پوشاک، اقدامات برای تحریم بین‌المللی پارچه و لباس از ازبکستان و گسترش حضور آن در بازارهای خارجی. تمام این موارد، امکان ایجاد یک ثبات پایدار برای صنعت و غلبه بر سختی‌های تحمل شده توسط اقتصاد کشور با حداقل ضرر را فراهم کرده است.

وضعیت اسفبار صنعت نساجی ایران در استاندارهای محیط زیستی

اکنون ازبکستان در تولید پنبه در رتبه ۶ جهان قرار دارد و ۱۰۰٪ مواد اولیه در داخل کشور فرآوری می‌شود. بیش از ۷۰۰۰ بنگاه اقتصادی در این صنعت وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰۰ شرکت صادر کننده هستند. این صنعت از نظر اجتماعی بسیار قابل توجه است. ۳۶۰،۰۰۰ نفر در این صنعت مشغول به کار هستند و سالانه حدود ۱۵۰۰۰ فرصت شغلی جدید نیز در این صنعت ایجاد می‌شود. سهم صنعت در تولید صنعتی کشور ۱۲.۴٪ است.

این کشور دارای ۹۷ خوشه پنبه‌ای-منسوجی است که بیش از ۹۰ درصد از کل محصول پنبه کشور را تهیه می‌کنند. صادرات محصولات نساجی حدود ۲ میلیارد دلار در سال، به ۶۵ کشور جهان است. همچنین، کسب وضعیت اخیر GSP + توسط اتحادیه اروپا، فرصت‌های جدید صادراتی را برای کشور ایجاد می‌کند.

صنعت نساجی در ازبکستان

چرا نمایشگاه‌های نساجی در ازبکستان مهم هستند؟

هر دو نمایشگاهی که شرکت ما در ازبکستان برگزار می‌کند دارای تاریخ غنی بوده و موثرترین بسترهای تجاری برای ایجاد مشارکت در صنعت هستند. نمایشگاه ماشین‌آلات نساجی – CAITME ، عمدتا توسط تولید کنندگان خارجی ارائه می‌شود که بهترین محصولات خود را برای پردازش مواد اولیه محلی (الیاف پنبه) به محصولات نهایی، به بازار ازبکستان ارائه می‌دهند. به لطف این نمایشگاه، هزاران تولید کننده داخلی توانسته‌اند آخرین فناوری‌های محصولات خود را بدون خروج از کشور خریداری کنند.

در نمایشگاه همواره می‌توان با عملکرد تجهیزات در حال کار آشنا شد و از تولیدکنندگان برجسته جهان توصیه‌هایی را برای عملکرد آنها دریافت کرد. این نمایشگاه گسترده‌ترین محدوده تجهیزات را برای تمام بخش‌های صنعت نساجی و پوشاک از تولید کنندگان اروپایی و آسیایی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید فناوری‌های مورد نیاز برای هر تشکیلاتی را انتخاب کنید. پنج کشور برتر از نظر تعداد شرکت کنندگان در این نمایشگاه، کشورهای ترکیه، چین، آلمان، ایتالیا و هند هستند.

به نوبه خود، نمایشگاه صنعت نساجی و مد – UzTextileExpo دستاوردهای تولید کنندگان داخلی را نشان می‌دهد و به خریداران خارجی این امکان را می‌دهد تا در یکی از پویاترین بازارهای منسوجات، محصولات مورد نیاز خود را سفارش داده و خریداری کنند. در این نمایشگاه تولید کنندگان برجسته خارجی، زنجیره‌های خرده فروشی، شرکت‌های عمده فروشی و خرده فروشی شرکت می‌کنند و برنامه ویژه خریدار در چارچوب نمایشگاه در حال اجرا است. طی سال‌های اجرای این نمایشگاه، بیش از ۳۰۰ خریدار بزرگ از آلمان، ترکیه، چین، روسیه، اوکراین، جمهوری بلاروس، قزاقستان و سایر کشورها شرکت داشته‌اند. علاوه بر این، این نمایشگاه به تولیدکنندگان خارجی مواد اولیه نساجی، محصولات نیمه آماده و پوشاک آماده کمک می‌کند تا در بازار بزرگ مصرف آسیای مرکزی با بیش از ۳۴.۵ میلیون نفر جمعیت، نمایندگی‌هایی پیدا کنند.

می‎توان گفت نمایشگاه‌های نساجی در ازبکستان،  بدون شک لوکوموتیو توسعه تولید و روابط تجاری و بخش مهمی از اقتصاد ازبکستان هستند.

صنعت نساجی در ازبکستان

می‌توانید به طور کلی در مورد وضعیت صنعت نمایشگاه در دوره همه گیری ویروس کرونا، بیشتر توضیح دهید؟ آیا نمایشگاه آنلاین یا ترکیبی دارید؟

در دوران همه گیری ویروس کرونا، اقتصاد جهانی به شدت تحت تأثیر قرار گرفت و صنعت کنگره و نمایشگاه تا حدود بیشتری متوجه آن شد. جامعه تجارت دوران سختی را پشت سر گذاشت، تمام روابط قطع شد و تجارت مجبور شد یک مکث طولانی داشته باشد. به طور مشابه، تمام رویدادهای جمعی در ازبکستان، از جمله رویدادهای نمایشگاه Iteca، لغو شده است. ما مجبور شدیم همه رویدادهای خود را به سال ۲۰۲۱ موکول کنیم و از طریق رویدادهای کوچک و انجمن‌های آنلاین از تجارت خود پشتیبانی کنیم. بنابراین، در تاریخ ۲۵ نوامبر سال ۲۰۲۰، مجمع بین‌المللی معدن ازبکستان به صورت آنلاین برگزار شد که ۱۷ سخنران و ۱۷۰ نماینده از ۱۰ کشور در آن شرکت کردند.

این گردهمایی برای بازیگران اصلی صنعت معدن که می‌توانستند از ارتباطات حرفه‌ای خود پشتیبانی کنند و چشم اندازهای توسعه و طرح کلی خود را برای تعامل بیشتر به اشتراک بگذارند، از اهمیت زیادی برخوردار بود. در طول سال، ما با غرفه داران خود در ارتباط بوده و خود را برای بازگشت نمایشگاه‌ها به صورت بزرگ‌تر و موثرتر آماده کرده‌ایم.

صنعت نمایشگاه جهانی دیگر هرگز مثل سابق نخواهد بود. اما اکنون جامعه جهانی آماده بازگشت به قالب معمول مذاکرات تجاری و بازسازی تجارت خود در نمایشگاه‌ها است. جهان در حال تغییر است و بازار رویدادها نیز با آن در حال تغییر است. عملکرد، پایداری و امنیت، روندهای جدید صنعت هستند. اکنون همه رویدادهای نمایشگاه‌های Iteca منحصراً با رعایت الزامات و ضوابط بهداشتی و اپیدمیولوژیکی که توسط کمیسیون ویژه جمهوری ازبکستان و سازمان بهداشت جهانی تعیین شده‌اند، برگزار خواهند شد.

پالاز … پوششی برای هر زندگی

سال ۲۰۲۱ را چگونه در بخش نمایشگاه و رویداد پیش‌بینی می‌کنید؟

“نمایشگاه‌ها به طور سنتی در حمایت و رشد اقتصاد نقش دارند، اما امسال این نمایشگاه‌ها به ویژه برای بهبود ارتباطات تجاری بسیار مهم هستند!” – شعار روز نمایشگاه‌های جهانی در سال ۲۰۲۱، که به طور کامل آینده بازار رویدادها و اهمیت فوق‌العاده آن را منعکس می‌کند. در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، جلسات مستقیم برای انجام صحیح و حفظ تجارت در همه بخش‌های اقتصادی، مهم هستند. این مهم، یک ابزار ضروری و موثر برای بهبود اقتصادی پس از یک رکود بی‌سابقه در طی دوران همه گیری ویروس کرونا است. مشارکت در نمایشگاه‌ها به ویژه برای شرکت‌های کوچک و متوسط که ستون فقرات هر اقتصادی را تشکیل می‌دهند و کانال اصلی فروش آنها هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اکنون اولویت ما، کمک به اقتصاد ازبکستان برای یافتن سرمایه‌گذاری‌های جدید با کمک نمایشگاه‌های بین‌المللی B2B و جبران خسارات تولید کنندگان در اسرع وقت با تبلیغ محصولات خود در نمایشگاه‌های معتبر، بازیابی و برقراری ارتباطات تجاری جدید و تقویت موقعیت آنها در بازار است.

جهت رزرو غرفه در نمایشگاه های نساجی ازبکستان با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

kohanjournal@gmail.com

۰۰۹۰۵۳۹۲۳۴۶۳۲۴

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×