اخبار نساجیمد و پوشاک

برند معتبر انگلیسی مارک اند اسپنسر از روسیه خارج شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پس از توقف ارسال محصولات به روسیه در آغاز ماه مارس، M&S اعلام کرد که تصمیم گرفته است “به طور کامل” از امتیاز شرکت روسی خود و از بازار روسیه خارج شود.

برند خرده‌ فروشی لباس انگلیسی، مارکس اند اسپنسر، طی تصمیمی خروج کامل از روسیه را پس از تهاجم این کشور به اوکراین اعلام کرد. پس از توقف ارسال محصولات به روسیه در آغاز ماه مارس، M&S اعلام کرد که تصمیم گرفته است به طور کامل از بازار کشور روسیه که توسط گروه فیبا ترکیه اداره می شود، خارج شود.

Marks And Spencer1884
Marks And Spencer1884

خروج از بازار روسیه ، به علاوه اختلال در عملیات زنجیره تامین مارک اند اسپنسر در اوکراین که توسط صاحب امتیاز آن فیبا اداره می شود، برای شرکت بریتانیایی ۳۱ میلیون پوند (۳۹ میلیون دلار معادل ۳۶ میلیون یورو) هزینه دارد.

این شرکت در بیانیه‌ای افزود: متأسفانه، تجارت ما در بخش فروش و توزیع پوشاک در اکراین نیز به دلیل تأثیرات جنگ تا حدی بسته شده است و ما با شرکای خود برای بازگشایی این کسب و کار در صورت امکان تلاش می‌کنیم.

سخنگوی برند معتبر M&S به خبرگزاری فرانسه تایید کرد که “برند این گروه دیگر در روسیه استفاده نخواهد شد”. خروج این کشور از روسیه همچنین پس از آن صورت گرفت که مارک اند اسپنسر در سال گذشته بیش از نیمی از فروشگاه های خود را در فرانسه تعطیل کرد زیرا برگزیت بر عرضه محصولات این شرکت تأثیر مهمی گذاشت.

M&S روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از این تغییر در فرانسه ۱۰.۳ میلیون پوند هزینه دریافت کرده است. پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در آغاز سال ۲۰۲۱، این اقدام به دلیل “پیچیدگی های زنجیره تامین” صورت گرفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این گروه در سال مالی گذشته توانست به همه مشکلات و ضربه های ناشی از تعطیلی بازارهای روسیه اکراین و بخش هایی از اروپا دوباره به سود مالی قبل از پاندمی خود بازگردد. این  امر به دلیل فروش آنلاین قوی در بریتانیا و خارج از کشور انجام شد.

این به روز رسانی همچنین پایان زمان استیو رو به عنوان مدیر اجرایی بود. این گروه قبلاً اعلام کرده بود که او پس از شش سال از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و راه را برای یک تیم مدیر عامل مشترک جدید از مدیران فعلی M&S استوارت ماچین و کیتی بیکرستاف باز می‌کند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×