اخبار نساجی

از همکاری مشترک با قزاقستان برای توسعه صنعت نساجی در هرمزگان استقبال می‌کنیم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه به تجارت دو طرفه با قزاقستان فکر می‌کنیم، گفت: از همکاری مشترک با قزاقستان برای توسعه صنعت نساجی در هرمزگان استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی  در نشست با معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی جمهوری قزاقستان، اظهار داشت: استان هرمزگان دارای فرصت‌های بی‌نظیری است و برخورداری از بیش از هزار کیلومتر ساحل در خلیج‌ فارس و دریای عمان، قرار گرفتن در مبدا آغاز کرویدر شمال جنوب، دارا بودن ۱۴ جزیره منحصر به فرد و بیش از یک میلیون ظرفیت پالایشی در روز و همچنین برخورداری از ظرفیت عظیم در حوزه‌های معدنی، کشاورزی و آبزی‌پروری از جمله امتیازات استان است.

وی افزود: سیاست دولت سیزدهم از ابتدا گسترش تعاملات با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای دوست و برادر مانند قزاقستان بوده است و من هم به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در استان وظیفه دارم دستورات مقام ریاست جمهوری را اجرایی کنم که در این راستا آمادگی داریم با آغوش باز پتانسیل‌های استان هرمزگان را به برای سرمایه گذاری به اشتراک بگذاریم.

استاندار هرمزگان، بیان‌ کرد: ساختار بروکراتیکی که در کشور وجود دارد ممکن است مقداری سرعت کارها را کاهش دهد، اما  آمادگی داریم با کارگروه مشترک، موانع موجود در مقابل تعاملات دوجانبه را از میان برداریم و اگر مانع  قانونی وجود دارد هم با ظرفیت‌های اصلاحی قوانین و مقررات، آن‌ها را برطرف کنیم.

 

دوستی عنوان‌کرد: کاری را در قالب شهر نساجی شروع کردیم و از بهمن‌ماه ۵ هزار هکتار زمین را زیرکشت پنبه خواهیم برد با توجه به اینکه ۷۰ درصد صنعت نساجی وابسته به نفت و پتروشیمی است و این ظرفیت‌ها در استان وجود دارد برنامه داریم که زنجیره کشاورزی را با زنجیره نفتی ترکیب کنیم و یک صنعت نساجی قوی ایجاد کنیم‌.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به سابقه کشور قزاقستان در صنعت نساجی تاکید‌ کرد: از تبادلات فنی، سرمایه‌گذاری و کار مشترک در حوزه نساجی استقبال می‌کنیم و می‌توانیم در تامین ماشین‌آلات موردنیاز این صنعت نیز همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

دوستی خاطرنشان‌ کرد: اگر امکانش وجود داشته باشد کارگروه مشترک خاص استان هرمزگان با طرف قزاقستانی تشکیل خواهیم داد تا کارها با سرعت بیشتری پیش رود، ما آمادگی داریم حداقل هفته‌ای یک جلسه را به صورت مجازی در این کارگروه برگزار کنیم.

استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: ما به یک تجارت دو طرفه با قزاقستان فکر می‌کنیم چرا که با توجه به نیازی که به واردات داریم و گاهی برخی از نیازهای خود را از کشورهای آمریکای لاتین تامین می‌کنیم علاقه‌مند هستیم که مراودات تجاری خود را برای رفع نیازهای وارداتی به سوی قزاقستان سوق دهیم و یقین بدانید اگر کانتینری از قزاقستان به سوی ایران به صورت پر بیاید به صورت خالی برنخواهد گشت و قطعا ما در استان هرمزگان ظرفیت‌های صادراتی خوبی برای عرضه به کشور دوست و همسایه داریم.

وی خاطرنشان‌کرد: ما به دنبال تجارت پایدار با کشور قزاقستان هستیم و در مرحله اول قطار ترانزیتی از مقصد قزاقستان به ایران و بندرعباس اعزام خواهد شد و همچنین بنااست لیست محصولات کشاورزی هرمزگان که قابلیت صادرات به قزاقستان را دارند مبادله کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×