اخبار نساجی

“آمارتیا سن” نشان ملی علوم انسانی آمریکا را دریافت کرد

 

آمارتیا سن برنده نوبل اقتصاد و استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد نشان ملی آمریکا در علوم انسانی را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این جایزه به سبب تلاشها و مطالعات آمارتیا سن در خصوص فقر و گرسنگی به او اعطا شده است.

همچنین تلاشهای سن و مطالعات و تحقیقات او در خصوص قحطی و بی عدالتی در گستره جهانی از دلایلی بوده که او این نشان را دریافت کرده است.

این نشان در حوزه علوم انسانی به ۹ شخصیت حقیقی و حقوقی اعطا شده است. جان اشبری، رابرت دارنتون، چارلز روزن و قوام آنوتنی آپیا نیز از جمله اندیشمندانی هستند که در کنار “سن” این نشان را دریافت کردند.

آمارتیا سن برنده جایزه نوبل و استاد فلسفه دانشگاه هاروارد امریکا است. آمارتیا سن اندیشمند هندی تبار در سال ۱۹۹۸ برنده جایزه نوبل در حوزه اقتصاد شده است. علت اعطای این جایزه کوششهای او در تبیین هرچه روشن‌تر مباحث فقر و نابرابری و قحطی بود.
اگر چه “سن” یک اقتصاددان است ولی او یکی از نظریه‌پردازان مهم اجتماعی به شمار می‌رود. نظریه انتخاب اجتماعی “سن” به عنوان مبنایی برای فیلسوفان سیاسی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

“سن” علاوه بر اندیشه‌های اقتصادی سهم بسزایی در حوزه‌های فلسفه اخلاق و فلسفه سیاسی ایفا کرده است. آمارتیاسن در سال ۱۹۳۳ در بنگال شرقی هند، که در حال حاضر جزو خاک بنگلادش به شمار می‌رود به دنیا آمده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×