اخبار نساجی

استاندار: خراسان‌شمالی آماده همکاری با بنگلادش در صنعت نساجی است

استاندار خراسان شمالی گفت: استعدادها و نیازهای استان آماده همکاری با شرکت های نساجی بنگلادش به عنوان قطب تولید پوشاک جهان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد در دیدار «جولیا معین» رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران اظهار داشت: فراهم کردن زمین و امکانات موجود در این استان زمینه حضور سرمایه گذاران صنعت پوشاک و نساجی بنگلادش را فراهم می کند و در این زمینه آماده هر نوع همکاری هستیم.

بیشتر بخوانید: صنعت نساجی بنگلادش

 

وی تصریح کرد: از تمامی ظرفیت ها برای تسهیل تجاری با کشور بنگلادش استقبال می کنیم و زمینه برای تجار این کشور در خراسان شمالی فراهم است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: وجود معادن غنی، تولید محصولات کشاورزی، دامپروری و ساختمانی از دیگر توانمندی‌های استان است و در این حوزه ها می توان در بخش صادرات محصولات به کشور بنگلادش اقدامات لازم را انجام داد.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش نیز در این دیدار با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ منطقه ویژه اقتصادی در بنگلادش وجود دارد، گفت: رشد اقتصادی سریع این کشور موجب شده است تا طرح های حوزه های مختلف سریع تر انجام شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جولیا معین با اشاره به اینکه کشور بنگلادش دومین صادر کننده بزرگ پوشاک دنیا است، افزود: این کشور برای همکاری با خراسان‌شمالی در حوزه صنعت نساجی آمادگی کامل دارد.

دیدار با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی و فعالان اقتصادی استان از برنامه های سفر یکروزه رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران به خراسان شمالی است.

بنگلادش کشوری واقع در جنوب آسیاست که بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی بنگلادش از بخش خدمات تامین می‌شود و صنعت پوشاک بیش از دو سوم تجارت این کشور را در بر می‌گیرد.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.

صنایع مادر پتروشیمی، سیمان بجنورد، آلومینای جاجرم و قند شیروان در خراسان شمالی فعال هستند که علاوه بر این، صنایع دستی و محصولات باغی و کشاورزی نیز از دیگر مزایای دارای مزیت نسبی این استان شمالشرق کشور برای ارتباط اقتصادی با دیگر کشورها محسوب می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×