اخبار نساجی

استان زنجان در صنعت نساجی رتبه دوم کشور را دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: استان زنجان در صنعت نساجی رتبه دوم کشور را دارد و هشت درصد کل صنعت استان در این بخش قرار گرفته و اشتغال بالایی را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری شامگاه دوشنبه در بازدید از واحدهای نساجی استان زنجان، گفت: صنعت نساجی با ظرفیت بسیار خوبی که در خود دارد می‌تواند با شکوفا شدن، شاخص اشتغال را نیز افزایش دهد.

وی ابراز داشت: در استان زنجان رویکرد جدیدی آغاز شده و آموزش‌ها در حال حرکت به سمت مهارت ورزی و آموزش آن است و در چند بخش با سازمان‌ها و دستگاه‌هایی چون آموزش فنی حرفه‌ای، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان برنا مه‌هایی در زمینه ایجاد آموزش‌های مهارت محور صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای بهبود صنعت نساجی در استان زنجان و در کشور گام برداشته و در راستای تسهیل زمینه فعالیت فعالان در این بخش موارد را در مجلس پیگیری خواهیم کرد و در چهارچوب قانون هر آنچه در توان باشد را برای بهبود و توسعه این صنعت و اقتصاد کشور به کار بسته خواهد شد.

طاهری از پیگیری کاهش تعرفه واردات ماشین آلات صنایع نساجی از ۵ درصد به یک درصد خبر داد و افزود: ما در مجلس حمایت از تولید را وظیفه خود میدانیم.

وی با بیان اینکه پتانسیل استان در حوزه صنعت نساجی بسیار بالا است، افزود: صنعت نساجی از صنعت‌های بزرگ و بسیار خوب استان زنجان است که می‌تواند اشتغال و توسعه اقتصادی خوبی را ایجاد کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: صنعت نساجی یکی از صنایع پاک است و این صنعت به شدت اشتغالزا بوده و ظرفیت‌های بالایی در استان دارد که با همکاری و هماهنگی می‌تواند هر چه بیشتر شکوفا شود.

طاهری با بیان اینکه صنعت نساجی در بخش نیروی کار ماهر در استان زنجان با مشکل مواجه است، افزود: صنعت نساجی می‌تواند با همکاری دانشگاه، آموزش و پرورش و آموزش. فنی و حرفه‌ای نیروی کار ماهر موردنیاز خود را آموزش داده و به کار گیرد.

وی ادامه داد: استان زنجان در صنعت نساجی رتبه دوم کشور را دارد و هشت درصد کل صنعت استان در صنعت نساجی قرار گرفته و اشتغال بالایی را دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×