اخبار نساجی

صندوق بین المللی پول و تغییر سیاستهای ارزی چین

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

صندوق بین المللی پول و آمریکا از تصمیم جدید چین برای اصلاح سیاستهای ارزی خود استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس گر چه بانک مرکزی چین آمادگی خود را برای افزایش ارزش یوان در برابر دلار اعلام کرده است ولی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ارزش یوان در کوتاه مدت رشد قابل توجهی نخواهد داشت .

بر اساس این گزارش بانک مرکزی چین روز گذشته اعلام کرد ارزش یوان در برابر دلار آمریکا را بیش از یک درصد افزایش خواهد داد . کارشناسان غربی بر این باورند که مقامهای چینی ارزش یوان در برابر دلار را عمدا پایین نگه داشته اند تا قدرت رقابت شرکتهای چینی در بازارهای بین المللی افزایش یابد .

کاهش رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی به شدت موجب نگرانی سیاستگذاران این کشور شده است . بر اساس گزارش موسسه آمار چین رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه نخست امسال به کمتر از ۸.۱ درصد رسیده است که این پایین ترین رقم در سه سال اخیر به شمار می رود .

کریستین لاگارد ضمن استقبال از این تصمیم چین آن را گامی مهم ارزیابی کرد و گفت این تصمیم چین نشانگر تلاش و عزم مقامهای پکن برای ایجاد تعادل در اقتصاد این کشور و تمرکز بیشتر بر تقاضا و مصرف داخلی به جای افزایش صادرات است .

چین طی سالهای اخیر همواره زیر انتقادات و فشارهای شدید شرکای بزرگ تجاری خود بوده است تا در سیاستهای ارزی و تجاری تجدید نظر کند . کاخ سفید نیز ضمن استقبال از این اقدام چین اعلام کرد منتظر اقدامات موثر و بیشتر پکن برای اصلاح سیاستهای ارزی است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بن رودز مشاور دولت باراک اوباما تاکید کرد آمریکا منتظر اقدامات جدی تر از سوی چین است . آمریکا به دقت تحولات اقتصادی و تجاری چین را بررسی می کند .

ون ژیابائو نخست وزیر چین تاکید کرد ارزش یوان در برابر دلار از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون ۳۰ درصد رشد داشته است . چین در ماه مارس با مازاد تجاری ۵.۳۵ میلیارد دلاری روبرو شده است . این کشور در ماه فوریه با کسری تجاری ۳۱.۴۸ میلیارد دلاری روبرو شده بود .

‫——————————-‬

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر :‌ ترافیک رفت و آمد روی فرش به چه معناست؟

‫——————————-‬
تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×