مقالات فرش ماشینی

الیاف ضد میکروب ،نابود کننده ویروس کرونا روی فرش و منسوجات

Everfresh محصولی جدید از آکسا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

الیاف ضد میکروب جدید آکسا به بازار عرضه شد

تولید کننده برجسته الیاف اکریلیک Aksa Akrilik ، که دفتر مرکزی آن در استانبول واقع است، الیاف ضد میکروب به نامEverfresh  تولید کرده است که طبق آزمایش‌های انجام شده ثابت شده است که ویروس کرونا در منسوجات را تا ۴۸/۹۷ درصد ظرف مدت ۳۰ دقیقه از بین می‌برد.

Everfresh پس از چهار سال تحقیق و توسعه به بازار عرضه شده و برای طیف وسیعی از محصولات از جمله ماسک، پوشاک، جوراب، منسوجات خانگی، پتو، ملحفه و فرش مناسب است. همچنین، این محصول می‌تواند برای استفاده در مناطق شلوغ مانند هتل‌ها، مساجد و خوابگاه‌ها که سطح بالایی از بهداشت اجتماعی نیاز است و به ویژه در فرش‌ها، مفید باشد، زیرا از تشکیل باکتری‌ها، قارچ‌ها و کپک‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

برخلاف محصولات پوشش داده شده یا اسپری شده، اثر ضد میکروبی Everfresh به دلیل جایگذاری یک ترکیب روی در لیف است که پس از شستشوهای مکرر، همچنان عملکرد خود را حفظ می‌کند. برخلاف مواد معدنی مشابه مورد استفاده در کاربردهای ضد میکروبی، بعد از آهن، روی یکی از مهم‎‌ترین مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت بدن است.

روی، یکی از مکانیسم‌های دفاعی بدن و یکی از موثرترین مواد معدنی در مبارزه با باکتری‌ها، میکروب‌ها و قارچ‌ها است. با توجه به اینکه خاصیت ضد میکروبی Everfresh از طریق عملیات تکمیلی به دست نیامده و با توجه به نتایج آزمایش‌های انجام شده، این محصول به پوست آسیب نمی‌رساند و فلزات سنگین را در حین و بعد از استفاده آزاد نمی‌کند. از این رو، تاثیرات منفی بر روی محیط زیست نیز ندارد.

الیاف ضد میکروب جدید آکسا به بازار عرضه شد
الیاف ضد میکروب جدید آکسا

در آزمایش‌های ضد میکروبی انجام شده، مشاهده شده است که Everfresh حتی در حالت مخلوط با الیافی مانند پنبه، پشم، ویسکوز، پلی استر و پلی آمید، خواص ضد میکروبی قوی خود را حفظ می‌کند.

به گفته Cengiz Taş مدیر کل شرکت Aksa Akrilik، این محصول حفاطت در برابر ویروس کرونا را فراهم نمی‌کند، اما ویروس را در مدت زمان مشخصی غیرفعال می‌کند. Everfresh با دارا بودن ویژگی‌هایی همچون خشک شدن سریع، نفوذ پذیری بخار آب، نفوذ پذیری هوا، عایق حرارتی، ساختار نرم، سبک و راحت، تمام انتظارات را برآورده می‌کند. در حال حاضر این محصول مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و مدیران این شرکت پیش بینی می‌کنند که تقاضای آن خصوصاً برای فرش افزایش یابد.

الیاف ضد میکروب جدید آکسا به بازار عرضه شد
الیاف ضد میکروب جدید آکسا در البسه

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام، بسیار مطلب مفیدی بود.
    بازار الیاف ضدمیکروب با سرعت خوبی در جهان در حال رشده و خوشبختانه در داخل هم تکنولوژی ساخت این الیاف وجود داره.
    موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×