اخبار نساجیتکنولوژی و ماشین آلات

مستربچ ضد ویروس کرونا

محافظت سطوح در برابر ویروس کرونا توسط مستربچ ضد ویروسی سوکانو

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تحریریه مجله نساجی کهن – محمد علی فیروزه

اخیرا تحقیقاتی نشان داده است مستربچ های ضد ویروسی سوکانو در برابر سارس-کووید۲ که منجر به ایجاد ویروس کووید۱۹ می شود، موثر است. این آزمایشات در یک آزمایشگاه تخصصی میکروب شناسی انجام شده است. مستربچ ضد ویروسی به محصول نهایی این امکان را می دهد که بدون کاهش عملکرد، قابل بازیافت باشد که این موضوع به اقتصاد چرخشی کمک می کند.

بیماری همه گیر کووید ۱۹ به افزایش آگاهی در مورد اهمیت بهداشت و سلامتی در سراسر جهان کمک کرده است. به همین جهت تقاضا برای سطوحی که نقشی در انتقال ویروس ندارند به ویژه در زمینه بسته بندی، منسوجات و کاربردهای صنعتی یا پزشکی افزایش یافته است.

مستربچ های ضد ویروسی سوکانو با عملکرد بالا جهت محافظت از سطوح در برابر عملکرد یک انتقال دهنده طراحی شده است. این شرکت اظهار دارد: این محصول محافظت کلیدی در برابر محیط هایی که نیاز به بالاترین استانداردهای بهداشتی و سلامتی دارند مانند صنایع پزشکی، هتل ها و رویدادهای ورزشی انجام میدهد.

ماده موثر مورد استفاده در مستربچ ضد ویروسی سوکانو یک ماده نگهدارنده ثبت شده در اتحادیه اروپا ، سوئیس و ایالات متحده است. با این حال ، برای ادعای اثر ضد ویروسی و ترویج این امر در محصول نهایی ، تولیدکنندگانی که از مستربچ های ضد ویروسی سوکانو استفاده می کنند باید محصول نهایی را آزمایش کنند، نتایج را توسط یک آزمایشگاه تخصصی تأیید کنند و باید با مقررات قانونی محلی مطابقت داشته باشد.

این شرکت پس از تایید نتایج سال گذشته، آزمایشات بیشتری انجام داد و اثریخشی مستربچ سوکانو را در برابر ویروس فلین و آنفولانزا H1N1 تایید کرد. در حال حاضر آزمایشات گسترده ای در برابر ویروس سارس-کووید۲ در یک آزمایشگاه تخصصی میکروب شناسی انجام شده و نتایج، تاثیر عالی مستربچ را تایید می کند.در این تحقیقات، در ۳۰ دقیقه اول %۹/۹۹ کاهش ویروس در سطح پارچه و در عرض ۲ ساعت %۹۸/۹۹ کاهش ویروس گزارش شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مقایسه تولید ماسک در ایران و ترکیه

مایکل کیرچ رئیس بخش تحقیقات و r&d سوکانو اظهار داشت: ما آزمایشات را فراتر از سطوح PET و PA انجام دادیم و بر روی سطوح PP و PLA به طور خاص در برابر ویروس سارس-کووید۲ مطابق با استانداردهای ایزو انجام شد. آزمایشات بر روی سطوح مذکور همان نتایج قوی و کارآمد قبلی را تائید می کند. ما از نتایج آزمایشات خوشحال هستیم و اکنون غیر فعال سازی ویروس ها را بر روی یک پارچه توسط آزمایشگاه تخصصی و متعبر تائید می کنیم و به مشتریان خود اطمینان می دهیم که از مستربچ افزودنی سوکانو با کارایی بالا در برنامه هایشان بهرمند شوند.

مستربچ های ضد ویروسی سوکانو با ادغام مستقیم یک ماده افزودنی ضد ویروسی در پلیمر ، با استفاده از فرمولاسیون و فن آوری اختصاصی ، نیاز به مراحل پردازش ثانویه را برطرف می کنند. این امر با کاهش اتلاف انرژی ، صرفه جویی در منابع طبیعی به محیط زیست کمک می کند.

این شرکت اظهار دارد همه محصولات برای بازیافت طراحی شده اند. مستربچ ضد ویروسی سوکانو این امکان را به ما می دهد تا محصول نهایی کاملاً قابل بازیافت و بدون کاهش عملکرد باشد و این امر به هدف مشترک اقتصاد چرخشی کمک می کند.

مستربچ ضد ویروسی سوکانو بسیار کارآمد می باشد و این فناوری قدرتمند در طول عمر محصول همچنان موجود و موثر باقی می ماند. اثر آنتی باکتریال این محصول مورد آزمایش قرار گرفت و پس از ۲۰۰ بار شستشو در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد این خاصیت حفظ شد. ایجاد تمامی این خواص بدون تأثیر بر خصوصیات فیزیکی الیاف یا زرد شدن آن ها امکان پذیر است.

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×