اخبار نساجیگزارش نمایشگاه ها

ایرانی ها در حسرت دموتکس تهران

علی فرهی یکی از تولیدکنندگان فرش ماشینی در ایران و رییس انجمن تولیدکنندگان فرش ماشینی کاشان: ”اختلاف پیش آمده بین برگزارکنندگان نمایشگاه دموتکس و شرکت ها و انجمن های ترکیه ای بهترین فرصت برای ایران بود تا بتوانیم برند دموتکس خاورمیانه را در تهران برگزار کنیم اما …”

کشور ایران دارای سابقه و تاریخچه طولانی در تولید انواع فرش دستباف‌ و‌ ماشینی است و میلیونها نفر در ایران از این صنعت امرار معاش می کنند. هرچند بازار داخلی ایران بسیار پررونق و‌ بزرگ است اما رقابت بیش از ۷۰۰ شرکت تولید کننده فرش ماشینی با آخرین دستگاه های روز دنیا این بازار را بسیار رقابتی کرده است.

به همین جهت شرکت های ایرانی در سالهای اخیر توجه ویژه ای به حضور در‌ نمایشگاه های بین المللی مرتبط با صنعت فرش و کفپوش در جهان داشتند و‌ تعداد زیادی از شرکت ها در‌ نمایشگاه های صنعت فرش و کفپوش که در دنیا برگزار میشود شرکت می کنند از جمله نمایشگاه های دموتکس در آلمان، چین و همچنین نمایشگاه فرش ماشینی استانبول که اولین دوره آن امسال برگزار شد. 

در چند سال گذشته به دلیل مشکلات سیاسی و عدم صدور ویزا برای شرکت های ترکیه ای در نمایشگاه دموتکس آلمان، انجمن ها و شرکت های تولید کننده فرش ماشینی ترکیه تصمیم به تحریم دموتکس آلمان و برگزاری یک نمایشگاه بزرگ و‌ مستقل در استانبول گرفتند و‌ دموتکس نیز تصمیم‌گرفت نمایشگاه خود که در ترکیه بود را به مکان دیگری در خاورمیانه منتقل کند و در نهایت تصمیم گرفته شد که این نمایشگاه به شهر دبی منتقل شود.

علی فرهی یکی از تولیدکنندگان فرش ماشینی در ایران و رییس انجمن تولیدکنندگان فرش ماشینی کاشان در این مورد به مجله نساجی کهن گفت:” اختلاف پیش آمده بین برگزارکنندگان نمایشگاه دموتکس و شرکت ها و انجمن های ترکیه ای بهترین فرصت برای ایران بود تا بتواند برند دموتکس خاورمیانه را در تهران برگزار کنیم. این پیشنهاد را به شرکت نمایشگاه های دموتکس آلمان دادیم که با همکاری آنها تهران میزبان بعدی دموتکس باشد اما با مخالفت شرکت نمایشگاهی مواجه شد. این شرکت مهمترین مانع برگزاری دموتکس در تهران را عدم وجود زیر ساخت های لازم و البته روابط و‌ تنش های سیاسی بالا بین دو‌ کشور ایران و آلمان اعلام کردند.”

علی فرهی در ادامه افزود: “ متاسفانه با وجود اینکه ایران کشوری قدرتمند در عرضه تولید فرش های دستباف و‌ ماشینی است اما به دلیل وجود تحریم های سیاسی و‌ اقتصادی صادرات فرش ماشینی ایران بسیار پایین است در حالی که اگر تحریم ها وجود نداشته باشد به راحتی توان صادرات چند میلیارد دلاری در‌ ایران وجود دارد.”

پس از ۱۳ سال، تصمیم گرفته شد که DOMOTEX خاورمیانه در شهر دبی از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ آوریل برگزار شود. این نمایشگاه احیای مورد انتظار خود را در مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) جشن می گیرد.

دبی که به دلیل فراگیر بودن، تنوع و موقعیتش به عنوان قطب تجاری منطقه شناخته شده است، مکان مناسبی برای نمایشگاه DOMOTEX است. این شهر با زیرساخت عالی تجاری و نمایشگاه تجاری – از جمله پروازهای متعدد به مقصدهای سراسر جهان و همچنین حمل و نقل عمومی و خصوصی ایمن و موثر – دسترسی آسان به محل برگزاری نمایشگاه ها را برای غرفه داران و بازدیدکنندگان تضمین می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×