اخبار فرش ماشینی

صفحه ویژه پوشش خبری نمایشگاه های دموتکس

در این صفحه می توانید آخرین خبرهای به روز نمایشگاه های دموتکس (دموتکس هانوفر – دموتکس شانگهای و دموتکس دبی) را دنبال کنید.

خانم نارینه آذلبار مدیر نمایشگاه های شرکت نمایشگاهی هانوفر در ایران در رابطه با آخرین وضعیت نمایشگاه به خبرنگار مجله کهن گفت: “طبق اخرین جلساتی که با همکارانم در دبی و مرکز نمایشگاهی این شهر داشتیم شرایط کاملا پایدار و عادی است و به غیر از چند نقطه از شهر که اب گرفتگی های محدودی وجود دارد اغلب نقاط شهر به حالت عادی برگشته و به هیچ وجه نگرانی وجود ندارد. طبق ویدیوهای ارسالی به ما مرکز جهانی نمایشگاه های دبی آماده است و سالنهای برگزاری نمایشگاه دموتکس دبی کاملا خشک و بدون اسیب هستند و همه امور طبق روال پیش بینی شده در جریان است.“

دبی یک مرکز بزرگ برای نمایشگاه‌های دنیا در خاورمیانه

دموتکس دبی فرش شاهرخ

روابط عمومی شرکت فرش شاهرخ:دبی به عنوان یک مرکز تجاری بزرگ و برگزار کننده بسیاری از نمایشگاه‌های معتبر دنیا در منطقه خاورمیانه شناخته شده است. به عنوان مثال نمایشگاه Gulfood به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی جهان در دبی برگزار می‌شود…

بیشتر بخوانید

نمایشگاه دموتکس دبی میتواند فرصت مناسبی برای هم افزایی بین شرکت های ایرانی باشد

نمایشگاه دموتکس دبی

اقای سعید منزوی زاده:

نمایشگاه دموتکس دبی با توجه به شرایطی که در حال حاضر بر کشور حاکم است، میتواند فرصت مناسبی برای هم افزایی بین شرکت های ایرانی و افراد مختلف در سراسر دنیا باشد به عنوان شرکت های ایرانی با توجه به شرایطی که در کشورمان حاکم هست، امکاناتی که بتوانیم نمایشگاه بین المللی در کشور خودمان برگزار کنیم و از شرکت ها و خریداران مناطق مختلف دعوت حضور داشته باشیم، نداریم….

بیشتر بخوانید

حدودا ۷۰ درصد نمایشگاه فرش دبی را شرکت های ایرانی تشکیل می دهند

حدودا 70 درصد نمایشگاه فرش دبی را شرکت های ایرانی تشکیل می دهند

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اقای امیرحسین انتظاری:

حدودا ۷۰ درصد نمایشگاه فرش دبی را شرکت های ایرانی تشکیل می دهند و همبستگی زیادی بین شرکت های ایرانی وجود دارد که این خود یک مزیت محسوب میشود.بسیاری از کشورها صرفا توجهشان به سوی فرش ایرانی هست و این نمایشگاه یک فرصت استثنایی است که از تمامی این کشورها در دبی بازدید کننده داشته باشیم…

بیشتر بخوانید

گزیده ای از غرفه داران نمایشگاه دموتکس دبی

گزیده ای از غرفه داران نمایشگاه دموتکس دبی

گزیده ای از غرفه داران نمایشگاه دموتکس دبی

گزیده ای از غرفه داران نمایشگاه دموتکس دبی

ما مفتخریم که در DOMOTEX خاورمیانه ۲۰۲۴ شرکت کنیم و پیش بینی حضور پررنگ بازدیدکنندگان از کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای خاورمیانه را داریم. قابل ذکر است، در حالی که این رویداد اولین نمایشگاهی است که غرفه داران ایرانی در آن به طور برجسته حضور دارند، ما مشتاقانه منتظر همبستگی بین آنها هستیم. امیرانتظاری- شرکت فرش الماس کویر- مدیر بازرگانی

لوگوی دموتکس دبی یا خاورمیانه

اسامی شرکت های فرش ایرانی حاضر در نمایشگاه دموتکس دبی تا این لحظه

 

قالی سلیمان- آقای فرش- فرش مشهد- قالی زرتشت- فرش ماهور- فرش رویال گلد- فرش ایده آل- فرش بهشتی- فرش شاهرخ- فرش شاهکار آریایی- فرش یلدای کویر- فرش الماس کویر- افشار زرینه- فرش هاناچی- فرش سورنا- فرش ارغوان- فرش کلاسیک- فرش مسیح- فرش آریا – فرش پایار- فرش لیلی- فرش هما- شرکت پویان پاسارگاد (پاویون ایران)

فرم های قرارداد حضور در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

۸۰ درصد نمایشگاه دموتکس دبی فروخته شد

خانم نارینه آذلبار نماینده شرکت نمایشگاه های هانوفر در ایران در گفتگویی با مجله نساجی کهن پر مورد آخرین وضعیت این نمایشگاه گفت: “نمایشگاه دموتکس دبی همانطور که انتظار میرفت بسیار مورد توجه واقع شده و حدود ۳۰ شرکت ایرانی درخواست حضور در این رویداد را داشتند که تعدادی از آنها قطعی و جانمایی شده اند و تعدادی نیز درحال جانمایی و انتخاب لوکیشن هستند. “

خانم آذلبار در مورد بخش خارجی این نمایشگاه نیز گفت: “در بخش بین الملل نیز استقبال بسیار خوب است. شرکت های معظمی در بخش دستباف، فرش ماشینی ، پارکت و … حضور دارند که از مهمترین آنها می توان به مرینوس ترکیه، اورینتال ویورز مصر، کرونو سوییس، فرش هریتیج، استاندارد کارپت، ماتکس، فرش ابوظبی و … اشاره کرد. “

ایشان همچنین اضافه کرد: “در حال برنامه ریزی برای برگزاری یک سمینار اطلاع رسانی و هم اندیشی در مورد نمایشگاه دبی در کاشان هستیم که در بهمن ماه برگزار خواهد شد و از نزدیک با صاحبان صنعت فرش ماشینی ایران به بحث و‌‌ تبادل نظر خواهیم پرداخت. “

همچنین ایشان در مورد تبلیغات این‌ رویداد گفت:” جهت تبلیغات هرچه بهتر نمایشگاه دموتکس دبی با یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغاتی در دبی عقد قرارداد شده است که امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن صاحبان صنعت فرش ماشینی و کفپوش جهان و منطقه را به این رویداد مهم دعوت کنیم.”

تاریخ نمایشگاه دموتکس دبی قطعی شد

پس از ۱۳ سال، دموتکس خاورمیانه در حال بازگشت به دبی است. از ۶-۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۳ تا ۲۵ آوریل)، این نمایشگاه بازگشت خود را در مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) جشن می گیرد. بخشی از رویداد پیشرو برای صنعت فرش و کفپوش در منطقه خاورمیانه باشید.

دموتکس دبی رویداد پیشرو در صنعت فرش و کفپوش در خاورمیانه است. این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ رهبران صنعت را در مرکز تجارت جهانی (DWTC) در دبی گرد هم می آورد. در دموتکس دبی فرش و قالیچه های ماشینی، فرش ها و قالیچه های دستباف و همچنین کف پوش های نساجی (دیوار به دیوار) را به نمایش گذاشته می شود. شرکت های غرفه دار در طول این نمایشگاه فرصت دیدار با خریداران داخلی و بین المللی را خواهند داشت.

لوگوی دموتکس دبی یا خاورمیانه

DOMOTEX همیشه یک رویداد فوق العاده برای پرده برداری از آخرین روندها و طراحی ها برای بازدیدکنندگان جهانی بوده است. انتخاب دبی، تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای بود، زیرا زیرساخت خوبی دارد و به بازدیدکنندگان از سراسر جهان اجازه می‌دهد در آن شرکت کنند. ما خوشحالیم که بخشی از DOMOTEX خاورمیانه هستیم!- نوید منزوی زاده- مدیر عامل فرش سلیمان

 

domotex-hannover-icon::‌ سی و چهارمین دوره نمایشگاه دموتکس هانوفر در سال ۲۰۲۴ و در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ ژانویه (پنج شنبه، ۲۱ دی لغایت یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲) برگزار می شود. دموتکس بزرگترین پلتفورم فرش و کفپوش جهان است که بیش از دو دهه از شروع به کار آن می گذرد.

 

:: سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۲:

در کنفرانس آشنایی با دموتکس هانوفر ۲۰۲۴ چه گذشت؟

در‌تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۴ خانم سونیا کاستلانو مدیر نمایشگاه های جهانی دموتکس در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین شرکت کرد و در کنار چند شرکت برتر غرفه گذار به بررسی ابعاد مختلف نمایشگاه پیش رو پرداخت.

ایشان در ابتدا گفت: “در دوره پیش روی نمایشگاه دموتکس هانوفر فعالیت اصلی و مهم ما بخش گرین کالکشن است که می خواهیم ثابت کنیم نقش ما در داشتن صنعت کفپوشی سبز تر چقدر‌مهم است . برنامه ها کنفرانس ها و جوایز مختلفی برای این بخش داریم.

یک موضوع جدید برای نمایشگاه امسال هم حضور یک کشور میهمان است که برای امسال از کشور ایتالیا شروع کردیم و به نوعی ایتالیا کشور همکار دموتکس در سال ۲۰۲۴ است. در سالن سه نیز جوایز طراحی فرش دموتکس را داریم که برای همه فعالان این صنعت آشنا است.

در بخش خرده فروشی نیز ما یک فرمت بسیار ویژه داریم و این یک همکاری گسترده است که نه تنها تولید کنندگان و خریداران فرش در آن مشارکت دارند بلکه تمام انهایی که با طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون منزل در ارتباط هستند در آن حضور دارند و این یک فریم بسیار بزرگ تر از قابلیت های دموتکس است.  ما در بخش خرده فروشی ها کارهای بسیار زیادی کردیم.“

:: همچنین در این کنفرانس خبری اعلام شد در نمایشگاه دموتکس هانوفر ۲۰۲۴ دو‌بخش تکمیلی در نمایشگاه وجود دارد که سقف و دیوار پوش ها هستند و دموتکس این بخش را با همکاری دو همکار مهم خود یعنی شرکت معظم مگا گروپ و دکور یونیون  انجام خواهد داد.

خانم‌  کاستلانو در بخشی از صحبت های خود به مساله بسیار مهمی اشاره کرد و گفت: “امسال برنامه های جانبی متعددی برای ایجاد حس ارتباط قوی و صمیمی بین برگزارکنندگان ، میهمانان و بازدید کنندگان نمایشگاه داریم، از ساعت ۵ تا ۷ عصر برنامه تفریحی ساعات شادی (happy hours) را داریم. همچنین صبحانه های کاری ، شب ایتالیایی و مهمانی بزرگ شبانه دموتکس هانوفر را برنامه ریزی کردیم. در این رویدادها ارتباط قوی تری جدای از دیدارهای تجاری ایجاد می شود و میهمانان ما می توانند در فضایی عالی و بدون استرس روز خود را به پایان ببرند و با شادی و ارامش نمایشگاه را ترک کنند. “


جنگ هست اما باید بیزینس هم ادامه داد…

خانم کاستلانو با اشاره به وضع بعد اقتصادی و جنگ ها ناآرامی ها در دنیا و اینکه آیا دموتکی را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا نه گفت : “ ببینید ما در دنیایی زندگی می کنیم که به هرحال به هم وابسته ایم و از هم تاثیر می گیریم.  ما تنها نیستیم و همه دولت ها، صنایع و بخش ها با مشکلات ناشی از این نا آرامی ها مواجه هستند اما مجبوریم بیزینس و‌تجارت را به شکلی ادامه دهیم و به نیازها برای داشتن یک دنیای زیباتر پاسخ دهیم. امیدواریم در سال ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ دوباره آرامش به کشور ها و اقتصاد جهان بازگردد و‌همه‌چیز عالی شود. قطعا این وضعیت همیشه باقی نمی ماند. جنگ غزه و اوکراین و دیگر مسایل ناخوشایند در دنیای ما با تدبیر دولت ها و خویشتنداری روزی تمام خواهد شد.


اما در بخش دوم این کنفرانس خبری خانم هولی بکر به ارائه مطالب خود پرداخت. هولی بکر که اصالتا آمریکایی اما شاکن هانوفر آلمان است یک وتخصص طراحی و‌مد در بخش منسوجات خانگی و طراحی است. ایشان در ارائه خود به سه شاخه اصلی بخش مود اسپیس (mood space) در تمایشگاه دموتکس ۲۰۲۴ هانوفر اشاره کرد که هبارتند از :

۱- هایپر لوکال دیزاین HyperLocal Design

۲- اویکنینگ Awaikaning

۳- کالکتورز Collectors

هایپر لوکال دیزاین تمرکز بر دانش بومی

در این بخش تمرکز بر روی استفاده از المانهای محلی و‌لوکال ، متریال و مواد اولیه محلی ، استفاده از دانش هنرمنداندان محلی و بومی هر اقلیم و همچنین همکاری با تولیدکنندگان محلی و دانش آنها خواهد بود که یک نقش بی نظیر در دنیای مدرن دارد.

اویکنینگ یا بیداری فطرت درونی انسان

در این بخش تمرکز روی شناخت خود (سلف اورنس)، شناخت نیازهای خود و  برطرف کردن نیازهای غریزی ما با خرید عاقلانه و گوش دادن به صدای فطرت درون ما تمرکز دارد. خانم هولی بکر به عنوان یک طراح حرفه ای و تعیین کننده ترندهای جدید اعتقاد دارد هرچقدر ما به فطرت واقعی انسانی خود نزدیک شویم تمرکز  بیشتری روی گذشته و فرهنگ ابا و‌اجدادیمان خواهیم داشت و به فطرت خود بعنی طبیعت بازمیگردیم.

شناخت بیشتر خودمان ما را به طبیعت و المانهای طبیعی نزدیک می کند. هر انسانی باید در محل زندگی خود بیش از پیش از کالاهتی صد درصد دست ساز استفاده کند مانند یک صندلی چوبی  که توسط یک استاد با دست ساخته شده و یا یک فرش دستباف که از پشم خالص گوسفند و با دستان یک بافنده روستایی بافته شده است. باید هرکدام از ما چند تکه دست ساز در خانه هایمان داشته باشم.

کالکتورز : هر انسان یک کلکسیونر است

همه ما جمع کننده های خوبی در زندگی هستیم و یا باید باشیم. ما عادت داریم چیزهایی که ما را به یاد گذشته می اندازند دور و برمان جمع کنیم و سابقه و خاطره پشت هرکدام را جشن بگیریم. مثلا ست فنجان های قهوه خوری مادرمان یا کلکسیون سنجاق سرهای مادر بزرگمان و ….

این کلکسیون ها قرار نیست لوکس باشند و یا نشاندهنده استایل و‌یبک‌خاصی باشند مهم این است که جایی است که خاطرات و سلایق و علایق شما را در بر گرفته است.

این به نوعی یک فرهنگ مخفی بازیافت و استفاده مجدد از ابجکت ها را برای ما به ارمغان می آورد. در واقع همه ما انسان ها در فطرت خود استفاده از مواد طبیعی ، بازیافت ، استفاده مجدد از چیزهای کهنه اما سالم و‌کاربردی را دوست داریم. اکر به این بخش از وجود خود بیشتر اهمیت دهیم و دقت کنیم انقلاب عظیمی در صنعت بازیافت و کاهش آلودگی طبیعت و محیط زیست برداشتیم.

۲۸ مهر ۱۴۰۲ :: نمایشگاه هیم تکستایل فرانکفورت که امسال برای اولین بار‌ بخش فرش و کفپوشهای نساجی خود را راه اندازی کرده است اعلام کرد تا به حال ۹۰ شرکت از سراسر جهان برای حضور در این رویداد ثبت نام کرده اند و شرکت های راگولی از بلژیک و شرکت مرینوس ترکیه از جدیدترین ثبت نام کنندگان هستند. با این حساب باید گفت نمایشگاه هیم تکستایل فرانکفورت نیز در حال تبدیل شدن به یک رقیب برای دموتکس هانوفر  است.

جنگ غزه و احتمال ریجکت ویزای آلمان

:: با شروع جنگ غزه دولت آلمان اعلام کرده محدودیت های جدیدی را برا صدور ویزای مسافران به آلمان در نظر خواهد گرفت.

نارینه آذلبار نماینده شرکت نمایشگاه های هانوفر در ایران در این مورد به مجله نساجی کهن گفت: “ خوشبختانه روند ثبت نام شرکت های ایرانی در دموتکس هانوفر بسیار خوب پیش میرود و برای شرکت های خوبی فاکتور رزرو غرفه ارسال کردیم و حتی برخی از آنها اقدام به درخواست ویزا در سفارت آلمان کرده اند که امیدوارم با نتایج مثبت همراه باشد. متاسفانه شرایط جدید خاور میانه و جنگ غزه روند صدور ویزا را تا حدی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اورینتال ویورز یک شریک تجاری همیشگی برای دموتکس

:: خانم یاسمینه خمیس دختر بنیان گذار فقید اورینتال ویورز که هم اکنون ریاست این شرکت را نیز بر عهده دارد همواره نمایشگاه دموتکس را یک نمایشگاه تاثیر گذار و مهم برای شرکت اورینتال ویورز می داند. خانم خمیس در مورد دموتکس هانوفر ۲۰۲۴ گفت: برای ما دموتکس یک نمایشگاه تجاری صرف نیست بلکه محلی است که روابط تجاری خود با سراسر جهان را در آن شکل داده ایم و امسال هم با غرفه ویژه خود که برای همه اهالی صنعت فرش و کفپوش جهان آشناست در دموتکس هانوفر خواهیم بود. دموتکس مهمترین نمایشگاه این بخش برای ماست.

حدود ۴۵ شرکت ترکیه ای تا به حال در نمایشگاه هانوفر ثبت نام کرده اند که تعداد معدودی از آنها در زمینه فرش ماشینی فعالیت دارند.


مهمترین برندهای فرش دستباف حاضر در نمایشگاه دموتکس هانوفر ۲۰۲۴:

Tisca Austria, ABC Italia, Javi Home, Jaipur Rugs, Bhadohi Carpets, Rezas, Agacan, BO tepp, Paulig and Ipek

مهمترین برندهای فرش ماشینی حاضر در نمایشگاه دموتکس هانوفر ۲۰۲۴:

Oriental Weavers, Merinos, Robusta, Otto Golze, Lalee, Solomon and Brink & Campman


توجه ویژه دموتکس به تولید سبز و پایدار 

domotex green collection
بخش محصولات پایدار / حقوق عکس متعلق به سایت دموتکس / منبع: domotex.de

دموتکس فراتر از یک نمایشگاه تجاری است و نقش یک رهبر در شکل دهی و هدایت صنعت فرش کفپوش جهان را به سمت یک صنعت دوستدار محیط زیست به خوبی ایفا می کند.  برای دومین سال پیاپی دموتکس هانوفر در بخشی موسوم به GREEN COLLECTION به معرفی محصولات فرش و کفپوش پایدار و دوستدار محیط زیست می پردازد. این یک نیاز فزاینده در همه بخش های صنعت نساجی از جمله فرش است.

در این بخش در ۴ بخش به محصولات و شرکت های برتر جوایزی اهدا می شود که عبارتند از :

+ محصولات دوستدار محیط زیست تولید شده از مواد بازیافتی

+ تولیدات سالم یعنی تولیداتی که کمترین گازهای سمی را وارد طبیعت می کند

+ مسئولیت اجتماعی  یعنی تولیداتی که برای آنها از کودکان کار کمک گرفته نشده و به طور عادلانه و با حفظ مسئولیت های اجتماعی با بافندگان رفتار شده است

+ تولیدات پایدار یعنی محصولات فرش و کفپوشی که کمترین آسیب را به انسان و محیط زیست می زند و در مصرف انرژی صرفه جویی جدی کرده اند

:: در دموتکس ۲۰۲۴ بالغ بر ۱۰۰۰ شرکت در ۱۰ سالن حضور خواهد یافت که ۸۷ درصد آنها شرکت های غیر آلمانی هستند. همچنین ۷۰ درصد بازدیدکنندگان نیز از خارج از آلمان به این رویداد مراجعه می کنند.

دموتکس هانوفر برای ایتالیا فرش قرمز پهن می کند

::‌ یکی از ابتکارات دموتکس انتخاب یک موضوع برای هر دوره نمایشگاه است. در سال ۲۰۲۴ تمرکز نمایشگاه فوکوس بر روی کشور ایتالیاست. ایتالیا کشوری است با هنر و تاریخ غنی که به شدت در تمامی سطوح صنعتی نیز رسوخ کرده است. ایتالیا در صنعت فرش و کفپوش و البته بحث دیزاین و طراحی داخلی حرف های زیادی برای گفتن دارد.  این برنامه در دموتکس ۲۰۲۴ با عنوان INSIGHT ITALY پیگیری خواهد شد. همچنین غرفه گذاران ایتالیایی می توانند در این فضا به طور اختصاصی محصولات و خدمات ویژه خود را به نمایش بگذارند.

برای دیدن این بخش با تمرکز بر روی طراحان ایتالیایی به سالن ۲ نمایشگاه مراجعه کنید…

INSIGHT ITALY domotex


حتما از بخش Mood Space در سالن ۲ بازدید کنید

Domotex-Beckerدر این بخش طراح مشهور هالی بکر تلفیقی از فرش و دیوار پوش و سایر اقلام دکوری را در فضایی هنری در کنار هم قرار داده که دیدن آن به ویژه برای طراحان فرش و دکوراسیون داخلی توصیه می شود. این بخش مانند پارسال در سالن ۲ و در نزدیکی بخش کارپت دیزاین اواردز یا همان مسابقه طراحی فرش دموتکس قرار گرفته است. هالی بکر به استفاده از فرش های با کیفیت بالا و تهیه شده از مواد و رنگرزی طبیعی علاقه زیادی دارد و اعتقاد دارد فرش هایی با گره فارسی Persian Knots بالاترین کیفیت در فرش را فراهم می کنند.


::‌ قیمت بلیط های نمایشگاه دموتکس ۳۷ یورو برای یک روز و ۶۳ یورو برای کل روزهای نمایشگاه تعیین شده است (کودکان زیر ۶ سال نیازی به تهیه بلیط ندارند). برای خرید مستقیم بلیط از سایت دموتکس اینجا کلیک کنید و یا می توانید برای پرداخت راحت تر و تهیه آسان تر بلیط با نماینده نمایشگاه های دموتکس در ایران یعنی شرکت فوژان راهبران تماس حاصل نمایید: تلفن: ۸۸۵۲۴۲۴۰

domotex-asia-china-floor-icon

::‌ نمایشگاه دموتکس آسیا که در شهر شانگهای برگزار می شود و در سال ۲۰۲۳ بعد از دوران رکود کرونا مجددا به کار خود ادامه داد و یک نمایشگاه بسیار موفق را پشت سر گذاشت. دموتکس شانگهای بزرگترین نمایشگاه تجاری فرش و کفپوش ها در قاره آسیاست.

domotex-hannover-icon

::‌ بنابر اظهارات خانم نارینه آذلبار نماینده نمایشگاه های دموتکس در ایران دموتکس هانوفر ۲۰۲۴ از نظر متراژ دو برابر نمایشگاه پارسال خواهد بود و با خروج از دوران رکود کرونا بازیگران اصلی و غرفه گذاران مهم جهان مجددا حضور با شکوهی خواهند داشت.

https://kohanjournal.com/wp-content/uploads/2023/10/5e9f6d29d1684751a7241117772e05b7.mov

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×