اخبار فرش ماشینی

بازدید صاحبان صنایع نساجی ایران از صنایع ماشین‌سازی ایتالیا با همکاری انجمن صنایع نساجی ایران، آچیمیت و ایچه انجام شد

 

 بازدید صاحبان صنایع نساجی ایران از صنایع ماشین‌سازی ایتالیا با همکاری انجمن صنایع نساجی ایران، آچیمیت و ایچه انجام شد

در پی توافقات صورت گرفته در ژنو و باز شدن فضای اقتصادی کشور و امکان گسترش همکاری‌های بین‌المللی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی، بسیاری از فعالان صنعتی و تجاری این کشورها به همکاری مجدد با صاحبان صنایع ایران و استحکام روابط ترغیب شده و هیأت‌های اقتصادی خود را برای انجام مذاکرات لازم به ایران اعزام نموده‌اند.

در این بین، کشور ایتالیا، که طی دوران ۲ساله‌ی تحریم هم روابط بهتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی با ایران داشت، ابراز تمایل کرد که روابط فیمابین صنایع دو کشور بیش از پیش گسترده‌ شود. در این راستا و در پی همکاری‌های فیمابین انجمن صنایع نساجی ایران با بخش بازرگانی سفارت ایتالیا در ایران (ICE) و انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات نساجی ایتالیا (ACIMIT)، هیأتی صنعتی متشکل از مدیران ۱۵ شرکت عضو انجمن در بخش‌های ریسندگی، بافندگی، رنگرزی، چاپ و تکمیل سیستم پنبه‌ای از تاریخ ۲ تا ۸ فوریه ۲۰۱۴ برابر با ۱۳ تا ۱۹ بهمن ماه میهمان ماشین‌سازان ایتالیایی در شهر میلان بودند و ضمن بازدید از صنایع تولید ماشین‌الات نساجی کشور مذکور به ملاقات و مذاکره با تولیدکنندگان این صنایع پرداخته و از نزدیک با آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای ماشین‌سازان ایتالیایی آشنا شدند.

بر این اساس، هیأت مذکور در صبح روز دوشنبه مورخ ۳ فوریه در محل انجمن آچیمیت حاضر شده و پس از خیر مقدم و خوشامدگویی، مدیران شرکت‌های LOPTEX، تولیدکننده ماشین‌آلات شناسایی الیاف غریبه در ریسندگی، PENTEX، تولیدکننده ماشین‌های مورد استفاده در بخش رنگرزی و تکمیل پارچه، UNITECH، تولیدکننده ماشین‌های استنتر، شیرینگ و تکمیل پارچه و شرکت PENTEK، تولیدکننده ماشین‌های مورد استفاده در بخش سفیدگری و شستشوی پارچه های حلقوی به معرفی آخرین تکنولوژی‌های خود پرداخته و پس از آن هیأت حاضر به مذاکره با نمایندگان این شرکت‌ها پرداختند و در بعد ازظهر روز مذکور نیز شرکت‌های LAIP، تولیدکننده ماشین‌های رنگرزی الیاف و تاپس، BIGAGLI، تولیدکننده ماشین‌های ریسندگی الیاف موهر و کشمیر، TOMSIC، تولیدکننده ماشین آلات آزمایشگاهی و کنترل کیفیت و DAROITEX، تولیدکننده ماشین‌آلات تکمیل و بسته‌بندی فرش و موکت آخرین دستاوردهای خود را معرفی کردند.

هیأت صاحبان صنایع نساجی ایران روز سه‌شنبه مورخ ۴ فوریه از کارخانجات SAVIO و خط تولید آن بازدید کردند. آقای مهندس شهلایی، عضو هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران و نماینده شرکت مذکور در ایران پس از استقبال از هیأت مذکور در محل کارخانه به ارائه توضیحات مربوط به تاریخچه‌ی فعالیت این شرکت و ماشین‌آلات تولیدی آن پرداختند. بر اساس این گزارش، شرکت مذکور در سال ۱۹۱۱ میلادی تأسیس شد و در ابتدا فعالیت آن محدود به تعمیرات ماشین‌ها بود و به مرور به عرصه‌ی تولید وارد شده و در اولین ماشین خود را در سال ۱۹۳۶ تولید کرد. این شرکت در زمینه تولید ماشین‌های Winder، Twister و Open End فعالیت دارد و در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۶ سایت‌های خود را در کشورهای چین و هند راه‌اندازی کرده است. گردش مالی شرکت ساویو سالیانه بالغ بر حدود ۱ میلیارد یورو می‌باشد که ۵ درصد از آن به امر تحقیق و توسعه تخصیص می‌یابد. شاید بتوان ادعا کرد که در حال حاضر فقط این مجموعه تمام تکنولوژی ماشین‌های Winder را در اختیار دارد. همچنین بر اساس برآوردهای صورت گرفته در حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از بازار جهانی ماشین‌آلات Open End به این مجموعه اختصاص دارد. در ادامه‌ی این بازدید، آخرین ماشین‌آلات تولیدی این مجموعه به هیأت ایرانی معرفی شدند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صبح روز سوم از حضور هیأت مدیران صنایع نساجی ایران در شهر میلان با معرفی دستاوردهای شرکت‌های POZZI LEOPOLDO، تولیدکننده ماشین‌آلات رنگرزی، CORINO، تولیدکننده ماشین‌آلات رنگرزی و تکمیل پارچه و CORMATEX، تولیدکننده ماشین‌آلات ریسندگی پشمی، تولید بی‌بافت و بازیافت ضایعات و انجام مذاکرات مربوطه سپری شد و هیأت مذکور در بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخ ۵ فوریه به بازدید از شرکت FADIS، تولیدکننده ماشین‌الات Winding و شل پیچی بوبین برای رنگرزی و FERRARO، تولیدکننده ماشین‌آلات تکمیل پارچه پرداختند.

هیأت صنعتگران نساجی ایران روز پنجشبه به بازدید از کارخانه های گروه ITEMA، تولیدکننده ماشین‌آلات بافندگی با سیستم رپیر، ایرجت و پروژکتایل، REGGIANI، تولیدکننده ماشین‌های چاپ و تکمیل، MCS، تولیدکننده ماشین‌های رنگرزی و تکمیل و کارخانه شرکت MARZOLI، تولیکننده ماشین‌آلات ریسندگی پرداختند. شایان ذکر است که در محل کارخانجات ITEMA آقای مهندس آذری، نماینده شرکت مزبور در ایران نیز حضور یافته و ضمن خیر مقدم به هیأت‌ ایرانی توضیحات لازم در خصوص آخرین دستاوردهای ماشین‌های بافندگی تاری پودی را ارائه نمود.

در آخرین روز حضور این هیأت در شهر میلان نیز نمایندگان شرکت‌های ARIOLI، تولیدکننده ماشین‌آلات تکمیل پارچه، MHM، تولیدکننده ماشین‌آلات چاپ پارچه و پوشاک، BRAZOLLI، تولیدکننده ماشین‌های رنگرزی، PLM، تولیدکننده ماشین‌های کنترل کیفیت پارچه، طاقه پیچی و بسته‌بندی پارچه، UGOLINI، تولیدکننده ماشین‌های رنگرزی نخ و پارچه و تکمیل پارچه و MESDAN، تولیدکننده ماشین‌های آزمایشگاهی و کنترل کیفیت به معرفی آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌ خود پرداختند.

لازم به ذکر است که به مناسبت حضور هیأت ایرانی در شهر میلان، ضیافت شامی در شب چهارشنبه مورخ ۵ فوریه، از طرف خانم دکتر Raffaella Carabelli رئیس هیأت مدیره انجمن آچیمیت بر پا گردید. در این مراسم لوح یادبود انجمن صنایع نساجی ایران از طرف مهندس حائری، دبیر انجمن، به خانم Carabelli اهدا شد. همچنین توافق گردید که چنین بازدیدهایی تداوم یافته و از صاحبان صنایع ماشین‌سازی ایتالیا نیز دعوت به عمل آمد تا در فرصتی مناسب در کشور ایران حضور یافته و به معرفی توانمندی های خود بپردازند.

هیأت ایرانی روز شنبه مورخ ۸ فوریه به کشور بازگشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×