اخبار فرش ماشینی

باشماق به فهرست گمرکات اختصاصی واردات پارچه اضافه شد

 

باشماق به فهرست گمرکات اختصاصی واردات پارچه اضافه شد

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از قرار گرفتن گمرک باشماق در فهرست گمرکات اختصاصی واردات پارچه خبر داد.

امید کریمیان افزود: رییس کل گمرگ ایران با انجام این فعالیت در مرز رسمی باشماق مریوان موافقت کرده و به زودی اجرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در استان کردستان به عنوان یکی از استان های مرزی و هم جوار با شمال عراق از سال ۱۳۷۱ تاکنون سه بازارچه مرزی در شهرستان های سقز، بانه و مریوان با مجوز شورای عالی امنیت ملی تأسیس و شروع به فعالیت کرده است.

به گفته وی به دنبال تغییر بازارچه باشماق به مرز رسمی، ترانزیت کالا از استان کردستان به کشور عراق وارد سیر صعودی شده و هر سال نسبت به سال قبل دارای رشد قابل ملاحظه ای است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکثر رویه های گمرکی به استثنای واردات قطعی کالا، در گمرک باشماق مریوان صورت می گیرد، گفت: با توجه به محرومیت منطقه و عدم سرمایه گذاری در بخش های اشتغالزایی از جمله صنعت و معدن، تنها راهکار برای توسعه و اشتغالزایی استان کردستان استفاده از پتانسیل موجود در مرز رسمی باشماق مریوان است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×