مقالات نساجی

بزرگترین مرکز چاپ پارچه در ایران

چاپ پارچه از جمله امور تخصصی و حرفه‌ای به شمار می‌آید که در انجام آن کیفیت و ظرافت نقش بسیار مهمی دارد. امروزه بسیاری از مشاغل در زمینه‌های مختلف از جمله لباس، مبلمان، پرده و… نیازمند خدمات چاپ پارچه هستند. این مشاغل همواره به دنبال بهترین مراکز چاپ پارچه در کشور هستند تا بتوانند با خیال راحت سفارشات خود را برای انجام چاپ به آنها بسپارند. در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی انواع روش‌های چاپ بر روی پارچه، درباره ویژگی‌های بزرگترین مرکز چاپ پارچه در ایران، با نام چاپ کهن نیز توضیحاتی را ارائه دهیم.

چاپ پارچه کهن لوگو

انواع روش‌های چاپ بر روی پارچه

بسیاری از پارچه‌هایی که در صنایع مختلف از جمله پوشاک، پرده و مبلمان استفاده می‌شوند نیاز به خدمات چاپ دارند. چاپ به جذابیت و زیبایی هرچه بیشتر پارچه کمک کرده و باعث رونق این صنایع می‌گردد. دستگاه‌های متنوعی برای انجام چاپ وجود دارند که با توجه به تکنولوژی و کیفیت دستگاه، فرایند چاپ طرح نیز با کیفیت متفاوتی بر روی پارچه صورت می‌گیرد.

روش‌های چاپ پارچه بسیار متنوع بوده و براساس نوع پارچه و کاربرد آن بایستی بهترین روش چاپ را انتخاب کرد. به عنوان مثال روش چاپ بر روی مبل متفاوت از روش چاپ بر روی لباس خواهد بود. همچنین چاپ پارچه‌هایی که میزان پنبه آنها بیشتر بوده متفاوت از چاپ پارچه‌هایی با درصد پلی‌استر بالا خواهد است. در ادامه با دستگاه‌های مختلف چاپ و عملکرد آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

چاپ پارچه روش سیلک

از روش‌های بسیار قدیمی چاپ می‌توان به سیلک اشاره کرد که برای چاپ بر روی انواع پارچه با سایزهای مختلف کاربرد دارد.

چاپ پارچه روش دیسکو

از منحصر به فردترین روش‌های چاپ روش چاپ دیسکو است که توسط ورقه‌های مخصوص و چسب بر روی پارچه افکت‌هایی را ایجاد می‌کند. از این روش اغلب برای چاپ روی لباس هایی از متریال تریکو استفاده می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چاپ پارچه روش سابلیمیشن

در روش سابلیمیشن چاپ رنگ در شرایط حرارتی بسیار بالا انجام می‌شود. در طی این فرایند مولکول‌های رنگ بعد از تبدیل به بخار بر سطح پارچه نقش بسته و سپس توسط دستگاه پرس حرارتی ماندگار می‌شوند. از این روش چاپ بیشتر برای الیاف مصنوعی مانند فلامنت و پلی استر به کار گرفته می‌شود.

چاپ پارچه روش ‏UV

در این روش از جوهر ‏ UV‏برای چاپ فوری طرح بر روی پارچه استفاده می‌شود. سپس با بهره‌گیری از نور، جوهر بر روی پارچه با سرعت بالایی خشک شده که این امر کیفیت چاپ را افزایش می‌دهد. این روش برای چاپ روسری و سایر پوشاک بسیار کاربردی و مناسب است.

چاپ پارچه روش پیگمنت

روش پیگمنت در واقع همان پرینتر دیجیتال است که چاپ طرح به شکل مستقیم بر روی پارچه انجام می‌گیرد. از این روش برای پارچه‌های مختلفی از جمله پلی استر، ویسکوز و پنبه استفاده می‌شود.

بزرگترین مرکز چاپ پارچه در ایران

چاپ پارچه روش حرارتی

در چاپ حرارتی با استفاده از پرس‌های حرارتی عملیات چاپ بر روی پارچه انجام می‌گیرد. هرچند این روش بر روی بسیاری از پارچه‌ها قابل انجام است ولی با توجه به نفوذ کمتر رنگ به پارچه شاهد کمرنگ شدن طرح پارچه بعد از شستشوهای مکرر خواهیم بود

مهمترین ویژگی‌های بزرگترین مرکز چاپ پارچه در ایران

در کشورمان مراکز بسیاری در حوزه چاپ پارچه فعالیت می‌کنند. این امر باعث شده تا شناخت و انتخاب بهترین مراکز چاپ پارچه کمی دشوار گردد. بر همین اساس در این بخش از مقاله به بررسی برخی از مهمترین ویژگی‌های مراکز معتبر چاپ پارچه اشاره می‌کنیم.

برخورداری از پرسنل متخصص و حرفه‌ای

در بزرگترین مراکز چاپ پارچه در کشور از پرسنل متخصص و مجرب کمک گرفته می‌شود. برخورداری از تخصص و در کنار آن تجربه پرسنل باعث می‌شود تا از جدیدترین و کاربردی‌ترین روش‌های چاپ بر روی پارچه استفاده گردد. در این گونه مراکز با توجه به نیاز مشتریان و پارچه مورد نظر از بهترین روش‌های چاپ با کیفیت و ماندگاری بالا بهره گرفته می‌شود.

برخورداری از تجهیزات و دستگاه‌های چاپ پارچه پیشرفته و به‌روز

امروزه با آمدن دستگاه‌ها و تجهیزات جدید روش‌های چاپ پارچه نیز متفاوت از گذشته است. در بهترین مراکز چاپ پارچه از جدیدترین تجهیزات و دستگاه‌های چاپ استفاده می‌شود. این امر ضمن افزایش سرعت در کار، باعث کیفیت هرچه بیشتر چاپ پارچه می‌گردد. بر این اساس مشتریان می‌توانند انواع طرح‌های سه بعدی، فانتزی و… را برای محصولات خود سفارش دهند. چاپ روی انواع پارچه، لباس، چاپ روی شال و… در این گونه مراکز با ظرافت و ماندگاری بالایی صورت خواهد گرفت.

خدمات چاپ پارچه با بهترین سطح کیفیت و ماندگاری

با توجه به اینکه در مراکز چاپ پارچه معتبر از پرسنل حرفه‌ای و دستگاه‌های پیشرفته استفاده می‌شود می‌توان انتظار داشت که خدمات چاپ پارچه با سطح کیفیت و ماندگاری بالایی انجام گردد. بدین ترتیب چاپ پارچه حتی بعد از شستشوهای مکرر به هیچ عنوان کمرنگ نخواهد شد. حتی تابش نور خورشید نیز اثری بر روی کیفیت طرح و رنگ چاپ پارچه نخواهد داشت.

بزرگترین مرکز چاپ پارچه در ایران

ارائه خدمات طراحی و چاپ پارچه

به منظور چاپ پارچه بایستی طرح گرافیکی به صورت آماده وجود داشته باشد تا با استفاده از دستگاه‌های چاپ بر روی پارچه پیاده گردد. برخی از مشتریان ترجیح می‌دهند خدمات طراحی روی پارچه را نیز از مراکز چاپ پارچه دریافت کنند و به همین خاطر دارای طرح آماده نیستند. در برخی از مراکز چاپ پارچه حرفه‌ای و با سابقه خدمات طراحی و گرافیکی نیز به مشتریان ارائه می‌شود.

قیمت مناسب چاپ پارچه

از دیگر ویژگی‌های مراکز چاپ پارچه معتبر و نمونه ارائه قیمت مناسب برای خدمات چاپ پارچه است. در این مراکز ارائه طرح گرافیکی و چاپ روی پارچه با کیفیت بالا و قیمت ارزانی انجام می‌شود. به طور کلی مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت چاپ پارچه عبارتند از:

● نوع دستگاه‌های چاپ پارچه اعم از دیجیتال و آنالوگ
● طرح گرافیکی مورد نظر و تعداد رنگ‌های آن
● کیفیت و میزان مواد اولیه به کار رفته
● متریال و سایز پارچه

همچنین برای تحویل فوری سفارش، هزینه چاپ پارچه افزایش خواهد یافت.

برخورد مناسب با مشتریان

در بهترین مراکز چاپ پارچه در کشور علاوه بر ارائه خدمات چاپ با کیفیت بالا و قیمت مناسب پرسنل برخورد مناسبی با مشتریان دارند. همچنین کلیه سفارشات را در موعد مقرر تحویل داده و شاهد هیچگونه بدقولی از سوی آنها نخواهید بود.

سخن پایانی

در این مقاله درباره اهمیت خدمات چاپ پارچه توضیحاتی ارائه گردید و با روش‌های مختلف چاپ روی پارچه آشنا شدید. همچنین به بررسی مهمترین ویژگی‌های بزرگترین و معتبرترین مرکز چاپ پارچه در کشور پرداخته شد. مجموعه چاپ کهن از بزرگترین مراکز چاپ پارچه در ایران است. این مجموعه با همکاری بهترین طراحان و پرسنل چاپ قادر است انواع طرح‌ها را با توجه به سفارش مشتریان بر روی پارچه‌های مختلف چاپ و آماده نماید. در این مجموعه از پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های چاپ استفاده می‌شود. شما می‌توانید انواع چاپ روی پارچه را با کیفیت بالا و قیمت ارزان از مجموعه ما بخواهید.

بیشتر بخوانید: چاپ دیجیتال چیست؟

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×