اخبار فرش ماشینی

تاکید سازمان بین المللی کار بر لزوم بهبود شرایط کار در صنعت پوشاک بنگلادش

 

تاکید سازمان بین المللی کار بر لزوم بهبود شرایط کار در صنعت پوشاک بنگلادش

 

سازمان بین المللی کار بهبود شرایط کار برای کارکنان صنعت نساجی و پوشاک بنگلادش را امری حیاتی دانست.

سازمان بین المللی کار بهبود شرایط کار برای کارکنان صنعت نساجی و پوشاک بنگلادش را که اخیرا با یک سری حوادث به شدت مخاطره آمیز مواجه بوده است،‌ برای دستیابی به رشدی پایدار در این کشور امری حیاتی دانست.

این سازمان در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد اعلام کرده است: «با وجود این که دولت بنگلادش تدابیری ملموس در شش ماهه اخیر برای رویارویی با مشکلات بهداشتی و امنیتی اتخاذ کرده ، شرایط وحشتناک کار همچنان در شماری از شرکتهای این کشور به ویژه در زمینه پارچه بافی و پوشاک به عنوان یک چالش به شمار می رود.»

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نویسندگان این گزارش که قبل از حادثه فرو ریختن ساختمان هشت طبقه در آوریل گذشته آن را تدوین کردند می گویند بنگلادش در دو دهه اخیر از رشد اقتصادی نسبتا بالایی برخوردار بوده و این رشد عمدتا مرهون صادرات پارچه در این کشور است.

دست اندرکاران گزارش سازمان بین المللی کار اعلام کردند رشد بی قاعده این صنعت به ایجاد شرایط نامناسب کار در این بخش کمک کرد و این شرایط به مانعی بر سر توسعه پایدار تبدل و بدتر از آن به حوادث فاجعه آمیزی در کشور منجر شد که سابقه نداشته است.

ماه آوریل گذشته فرو ریختن ساختمانی که چندین شرکت تولیدی پوشاک در آنجا قرار داشت ۱۱۲۹ نفر از کارکنان این صنعت را به کام مرگ فرستاد.

آتش سوزی در یک کارخانه پارچه بافی در نوامبر ۲۰۱۲ نیز ۱۱۷ نفر را به کشتن داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×