اخبار نساجی

برترین تولیدکنندگان منسوجات هوشمند پزشکی

سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیای امروز به قدری بالاست که هر روز با تکنولوژی ها و نوآوری های جدیدی روبرو می شویم و تقریبا علم و تکنولوژی تمام جنبه های زندگی ما را در بر گرفته است.

در واقع هدف نوآوری های جدید کمک به زندگی راحت تر و با استاندارد بالاتر برای ماست که بتواند جنبه های مختلف زندگی ما را بهبود بخشند که یکی از مهمترین این بخش ها را می توان کمک به سلامتی و افزایش توانایی بدن انسان دانست.

نفوذ علم در تمامی صنایع در دهه گذشته بسیار ملموس است و صنعت نساجی و پوشاک یکی از بهترین نمونه های آن است. صنعت نساجی و پوشاک یکی از صنایعی است که هر انسانی به طور مستقیم و همیشگی با آن در گیر هستند و بخش مهمی از هزینه های زندگی، وقت و انرژی ما را به خود مشغول می کند.

استفاده از تکنولوژی های برتر در صنعت نساجی به منظور بهبود سلامتی و کیفیت زندگی از مهمترین دستاوردهای ما در سالهای اخیر است. جایی که می توانیم به لطف تکنولوژی قدمهای خیره کننده ای را در صنعت نساجی و پوشاک برداریم.

بازار منسوجات هوشمند پزشکی بازاری بزرگ و به سرعت در حال رشد است و اغلب در کشورهای توسعه یافته و دارای تکنولوژی های و پیشرفته تولید می شود.

کشورهای اروپایی و آمریکا که از سالها پیش صنایع متداول و عمومی نساجی را به دلایل مختلف مانند آلودگی محیط زیست، ارزش افزوده پایین و قیمت تمام شده بالا به دلیل گرانی انرژی و کارگر به شرق و آسیا منتقل کرده اند توانسته اند در بخش صنایع نساجی های تک با ارزش افزوده بسیار بالا به موفقیت های چشمگیر  دست پیدا کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این مقاله قصد داریم مهمترین شرکت های فعال در زمینه تولید کالاهای نساجی هوشمند که بیشتر در بخش پزشکی و‌سلامت کاربرد دارند را معرفی کنیم.

اگر شما هم یکی از تولید کنندگان این محصولات هستید می توانید با ایمیل ما به ادرس info@kohanjournal.com در تماس باشید.

 

Sensoria Health Inc

وب سایت: www.sensoriahealth.com
کشور: آمریکا
ایمیل: info@sensoriahealth.com

درباره شرکت: چشم انداز ما هوشمندسازی صنعت پوشاک است. شرکت Sensoria Health که دفتر مرکزی آن در ردموند، WA است، توسعه‌دهنده پیشرو لباس‌های هوشمند Internet of Me (IoMe) و راه‌حل‌های نرم‌افزار هوش مصنوعی است که به بهبود زندگی مردم و بیماران کمک می‌کند.

لباس‌های هوشمند اختصاصی شرکت Sensoria، با استفاده از سیستم میکروالکترونیک و سیستم هوشمند برای کفش و لباس بیماران می تواند داده‌ها را به اطلاعات کاربردی برای بیماران و پزشکان از راه دور و تقریباً در زمان واقعی تبدیل کند.

 

 

 

Vista Medical

وب سایت: www.vista-medical.com
کشور: آمریکا
ایمیل: ron@vista-medical.com

درباره شرکت: شرکت Vista Medical بخشی از یک خانواده بزرگ شرکت های PatienTech است که کارش تحقیق و توسعه و تولید محصولات هوشمند است.

  • کیفیت به عنوان پایه و اساس ما
  • ویستا مدیکال دارای گواهینامه ISO 13485، دارای نشان CE، فهرست شده و ثبت شده توسط FDA و تولید کننده تجهیزات پزشکی دارای مجوز بهداشت کانادا است.
  • تمام محصولات ما توسط شرکت های خانوادگی و شرکای ما در سراسر جهان فروخته می شود. تمامی محصولات پزشکی، ورزشی یا مصرفی، با استانداردهای با کیفیت بالا طراحی و ساخته می شوند.

برتریهای  فنی شرکت ویستا مدیکال:

ما در ویستا مدیکال مسئول موارد زیر هستیم:
۱. تحقیق، توسعه و ساخت پارچه هوشمند منحصر به فرد
۲. طراحی کلیه سیستم های الکترونیکی
۳. توسعه سیستم عامل برای پشتیبانی از سیستم های الکترونیکی
۴. الگوریتم هایی برای سیستم های هوشمند و پاسخگوی به ان ها
۵. لایه های API که ادغام سیستم های هوشمند ما را برای شرکای ما آسان می کند
۶. رابط کاربری برای محصولات خودمان در بازار

ما انتخاب گسترده ای از پلت فرم های الکترونیکی و طرح های پارچه هوشمند داریم که می توانند برای مطابقت با طیف گسترده ای از نیازهای منحصر به فرد بازار سفارشی شوند.

 

 

 

Siren

وب سایت: www.siren.care/
کشور: آمریکا
ایمیل: info@siren.care

درباره شرکت: Siren یک شرکت فناوری است که در سال ۲۰۱۵ توسط Ran Ma, Henk Jan Scholten, and Jie Fu تأسیس شد و فناوری اختصاصی برای تعبیه ریزحسگرها در پارچه ایجاد کرده است که امکان تولید انبوه منسوجات هوشمند قابل شستشو و مقرون به صرفه را فراهم می کند.

محصولات Siren به طور یکپارچه در زندگی روزمره کاربران خود ادغام می شوند و در عین حال بیوفیدبک به موقع به بیماران و پزشکان آنها ارائه می دهند. اولین محصول تجاری Siren یک جوراب نظارت بر درجه حرارت ثبت شده توسط FDA برای تشخیص زودهنگام التهاب است که منجر به زخم پای دیابتی می شود، که سالانه بیش از ۴۳ میلیارد دلار هزینه برای سیستم بهداشتی دارد و سالانه منجر به بیش از ۱۰۰۰۰۰ قطع عضو اندام تحتانی در ایالات متحده می شود.

 

 

Gentherm

وب سایت: www.gentherm.com/en/medical/home
کشور: آمریکا
ایمیل: medical@gentherm.com

درباره شرکت: ما نیازهای مردم را در اولویت قرار می دهیم. در Gentherm ما نیازهای مردم را در اولویت قرار می دهیم. تفاوت را در هر جنبه ای از کار ما متوجه خواهید شد، از روش های تولید کنترل کیفیت تا تولید انواع محصولات و خدماتی که ارائه می دهیم نظارت مستقیما داریم.

 

 

Carré Technologies Inc.

کشور: کانادا
ایمیل: info@carretechnologies.com
وب سایت: www.carretechnologies.com/

درباره شرکت: مهندسان و طراحان ما از تکنولوژی روز برای ارائه محصولات نوآورانه و مفید استفاده می کنند. Carré Technologies نرم‌افزار و دستگاه‌هایی را برای نظارت و ضبط سیگنال‌های زیستی برای تجزیه و تحلیل به موقع یا تاخیری توسعه می‌دهد. ما الگوریتم های استاندارد و سفارشی را برای استخراج پایگاه داده، تجزیه و تحلیل به موقع، فشرده سازی و بهبود کیفیت ارائه می دهیم تا تحولی در صنعت منسوجات هوشمند ایجاد کنیم.

 

 

 

۳TEKS

وب سایت: www.3teks.com.tr
کشور: ترکیه
ایمیل: info@3teks.com.tr

تولید در استانداردهای جهانی، شرایط بهداشتی، بدون به خطر انداختن کیفیت و بهداشت و تمرکز بر مشتری…

درباره شرکت: ۳teks Medikal Tekstil که با رعایت اصول نظافت، دقت و پیگیری اقدام به تولید دستکش ها، روپوش ها و ست های جراحی استریل یکبارمصرف می کند که از ملزومات پزشکی مدرن است و به طور مستمر گروه های محصولات خود را بر اساس نیازهای مشتری توسعه و تجدید می کند.

برای افزایش کیفیت بخش بهداشتو سلامت در کشور ترکیه، شرکت ۳teks با ارایه محصولات یکبار مصرف مطابق استانداردهای اروپایی خطر عفونت به خاطر استفاده از منسوجات پزشکی را  در محصولات خود به حداقل رسانده و این منسوجات را با ساختاری نوآورانه و پویا تولید می کند.

۳Teks Medikal Tekstil که در شرایط بهداشتی و براساس استانداردهای جهانی بدون کاهش کیفیت محصولات خود را تولید می کند، مشتری مداری را به عنوان یک اصل در شرکت خود تبدیل کرده است.

۳teks Medikal Tekstil که تولیدات ویژه ای را برای پارچه های غیر بافته و مصارف پزشکی تولید می کند، دارای گواهینامه AT Certification است، یک سازمان معتبر که در جهان اعتماد ایجاد کرده است. گواهینامه های ما عبارتند از گواهینامه EC (CE)، سند سیستم مدیریت کیفیت (ISO 13485:2016)، سند محصول TSE (TS EN 13795-1)، گواهی کالاهای داخلی، گواهی تولید ایمن COVID-19

به درخواست مشتریان ما در کنار استریل کردن اتیلن اکساید در استریل کردن محصولات با استفاده از تکنیک های استریلیزاسیون گاما که پیچیده تر و موثرتر از سایر روش های استریلیزاسیون هستند، هم پیشرو هستیم .

 

 

 

 

Pireta

وب سایت: www.pireta.co.uk
کشور: انگلستان

درباره شرکت: شرکت پیرتا یک فرآیند افزودنی منحصر به فرد ایجاد کرده است که رسانایی را به پارچه ها در هر مرحله – از نخ تا پوشاک کامل می افزاید. فرآیند پیرتا بهترین رسانایی بدون تأثیر بر عملکرد، پارچه یا لباس را تضمین می کند.

فناوری پوشیدنی در حال حاضر بازار قابل توجهی است و حسگرهای پوشیدنی برای اندازه گیری تغییرات فیزیولوژیکی و ردیابی حرکت، مسافت و سرعت در پارچه ها بافته می شوند. منسوجات هوشمند در بخش‌های مختلفی از جمله ارتش، خدمات اضطراری و دفاع، مراقبت‌های بهداشتی، مد، دو و میدانی و ورزش‌های خاص، و برچسب‌گذاری RFID کاربرد دارند. فناوری پیرتا در آزمایشگاه ملی فیزیک (NPL) که شریک Rainbow Seed Fund است، توسعه یافته است.

 

 

 

 Camira

وب سایت: www.camirafabrics.com/en
ایمیل: info@camirafabrics.com
کشور: انگلستان

درباره شرکت: ما عاشق ساخت پارچه هستیم. در شرکت ما، طراحی و تولید انواع منسوجات و پارچه را برای هر نوع فضا و بخش، از فضاهای تجاری و آموزشی، مراقبت های بهداشتی و هتل ها، حمل و نقل مسافر از جمله اتوبوس، اتوبوس و ریلی انجام می دهیم.

ما سالانه بیش از ۸ میلیون متر پارچه تولید می کنیم. تیم تحقیق و توسعه ما ماجراجویانه ترین و حساس ترین پارچه های جهان را طراحی و می سازند.

تخصص Camira ریسندگی پشم و تولید نخ پلی پروپیلن، رنگرزی نخ، بافندگی روی دوبی، ژاکارد و بافندگی مخملی، بافندگی فنی، تکمیل پارچه و خدمات اثاثه یا لوازم داخلی را پوشش می دهد.

 

 

 

 

Schoeller Textil AG

وب سایت: www.schoeller-textiles.com/en/
کشور: سوییس

درباره شرکت: Schoeller Textil AG یک تولید کننده پارچه است که دفتر مرکزی آن در سوئیس است. این شرکت فعال در سطح جهانی در توسعه پایدار و تولید منسوجات نوآورانه و فن‌آوری‌های نساجی تخصص دارد که در بازارهای خاص در سراسر جهان پیشرو هستند.

شولر به‌عنوان تامین‌کننده سیستم محصولات راه‌حل‌محور، به نیازهای مشتری خاص پاسخ می‌دهد و به مشتریان و شرکای خود ارزش افزوده ملموس ارائه می‌کند. ریشه های این شرکت به سال ۱۸۶۸ باز می گردد.

Schoeller Textil AG مشترکاً متعلق به Albers Group، سوئیس، و Formosa Taffeta، تایوان است. تیم عملیاتی پیرامون مدیرعامل Joachim Kath دارای تخصص گسترده ای در زمینه های مختلف صنعت نساجی است.

 

 

 

 

لباس هوشمند IQ

وب سایت: www.aiqsmartclothing.com
ایمیل: sales@aiqsmartclothing.com
کشور: تایوان

هوشمندتر کردن لباس ها – هر بار یک نانومتر

درباره شرکت: AiQ به عنوان یک پیشگام در صنعت منسوجات هوشمند شناخته می شود. اولین بار به‌عنوان گروه نوآوری در KingsMetal Fiber، پیشرو در پارچه‌های بافته شده مبتنی بر الیاف فولاد ضد زنگ برای کاربردهای ویژه مانند شیشه خودرو شروع به فعالیت کرد.

شبکه های حسگر بدن – مرز بعدی برای نیمه هادی ها

رشد خارق‌العاده در اکوسیستم IoT صدها نوع حسگر کوچک کم مصرف را به وجود آورده است که می‌توانند وضعیت‌ها و فعالیت‌های مختلفی را که به صنایع M2M و IOT کمک می‌کنند، حس کنند. با این حال، وقتی صحبت از تشخیص وضعیت و فعالیت انسان به روشی غیرتهاجمی می‌شود، هنوز راه زیادی در توسعه فناوری‌ها و چارچوب‌های نظارتی مناسب وجود دارد.

AiQ در تلاش برای تغییر وضعیت موجود با ادغام نیمه هادی ها با منسوجات برای ایجاد نسل جدیدی از پوشاک و سایر فاکتورهای شکل نساجی که هوشمند هستند، به شبکه ای دربرگیرنده PAN، LAN و WAN متصل می شوند و مشکلات خاص را حل می کنند یا بخش های خاصی از زندگی ما را غنی می کنند، پیشگام است.

در حالی که برخی از تحلیلگران و رسانه ها تمایل دارند پوشاک هوشمند را به عنوان بخشی از صنعت پوشیدنی ها معرفی کنند، AiQ لباس هوشمند و پارچه الکترونیکی را به عنوان گره های اضافی در شبکه IoT می بیند. همه لباس‌های هوشمند و منسوجات الکترونیکی پوشیدنی نیستند – نمونه‌هایی از تشک‌های هوشمند هستند که می‌توانند برای نظارت بر خواب یا اثاثه یا لوازم داخلی هوشمند خودرو استفاده شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×