الیاف، نخ و پارچه

تولید لباس سربازان و آتش نشانان با پارچه های خود ضدعفونی کننده

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پژوهشگران دانشگاه آلبرتا مشغول توسعه پارچه هایی با قابلیت خود ضدعفونی کننده هستند که برای تهیه لباس کارگران خط تولید و همچنین انواع یونیفرم ها مناسب است.

پاتریشیا دالز محقق ارشد پژوهش در این دانشگاه می گوید: ما می خواهیم این فناوری را از آزمایشگاه خارج و گسترده تر کنیم تا برای فرایندهای صنعتی کارآمد باشد.

طی پروژه یک ساله مذکور دالز و جیمز هرینوک مراه جین باچلر روی ارتقای عملکرد کوتاه مدت و بلند مدت یک پوشش محافظ مخصوص پارچه تمرکز کرده اند. هدف اصلی این فرایند آن است که تولید صنعتی پارچه از لحاظ اقتصادی امکانپذیر شود.

نتیجه محصول

این پژوهش شامل یک پوشش محافظ است که در آن از مواد N-halamines استفاده شده است. این ترکیبات می توانند باکتری و ویروس را به سرعت و به طور موثر بکشند و علاوه برآن به راحتی روی پارچه ها به کار می روند.

موارد استفاده از پارچه

سربازان و کارکنان بیمارستان گرفته تا آتش نشانان و نیروهای اورژانس مناسب است.

دالز دراین باره می گوید: این را می توان روی هر نوع لباس و حتی ماسک به کار برد و به این ترتیب راهی برای ایمن و سلامت نگه داشتن نیروهای امدادی فراهم کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

البته به یک سیستم شارژ نیاز است تا ماده پوششی که روی پارچه به کار می رود را فعال کند. این سیستم نیازمند آن است که لباس در محلول های حاوی کلورین مانند وایتکس فروبرده شود.

 

بیشتر بخوانید: تولید کنندگان لباس کار در ترکیه

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×