اخبار نساجی

S&M TEKSTİL : رسیدن به صادرات صد درصدی با تولید پارچه های مرغوب پنبه ای

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بی شک ترکیه از بازیگران اصلی بازار پارچه های گردباف در جهان است و با تنوع بالا و قابلیت انعطاف پذیری خوب در بازار شرکت های ترکیه ای توانسته اند بخش های مهمی از بازارهای اروپا و خاورمیانه و آفریقا را به تسخیر خود دراورند.

یکی از شرکت های صادرکننده انواع پارچه های گردباف ترکیه که در نمایشگاه پارچه تکسبیشن استانبول نیز حضور داشت شرکت SM Tekstil  است که در حاشیه نمایشگاه با آقای Emre Cetin مدیر عامل این شرکت گفتگویی داشتیم که این مصاحبه را در زیر می خوانید:

آقای امره چتین (Mr. Emre Cetin ) مدیرعامل شرکت اس اند ام تکستیل
آقای امره چتین (Mr. Emre Cetin ) مدیرعامل شرکت اس اند ام تکستیل

کمی در مورد شرکت خود و محصولاتی گه در این نمایشگاه ارایه کرده اید صحبت کنید؟

شرکت S&M TEKSTİL در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است. ۲۵ سال است که به فعالیت خود ادامه می دهد و با تجدید استراتژی خود به موفقیت های بسیاری در بازار تولید و صادرات رسیده. همچنین با تجهیزات و تجربیاتی که در زمینه پارچه دارد همچنان به نوآوری های خود ادامه می دهد. شرکت ما دائماً روی روند افزایشی صادرات محصولات خود کار می کند.

این شرکت با استفاده از نخ های تولید شده از الیاف مرغوب، پارچه های پنبه ای تولید می کند و در تمامی محصولات خود از مواد اولیه بالاتر از استانداردهای بازار استفاده می کند.

همواره با در اختیار داشتن کلکسیونی از حدود ۲۸۰ نوع پارچه و ارایه آن ها در  نمایشگاه ها، همواره بر آن بودیم تا انتظارات مشتریان خود را به بهترین نحو برآورده کرده و در عین حال با ظرفیت تولید روزانه ۲۰ تن، قراردادهای بسته شده را در حداقل زمان ممکن انجام دهیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در حال حاضر به کشورهای روسیه، ایتالیا و شمال آفریقا صادرات داریم. کار اصلی ما بافندگی است مواد اولیه خود را از خارج تامین می کنیم و بعد از بافت پارچه طراحی و رنگرزی روی آن ها را انجام می دهیم و کار را به پایان می رسانیم و  مشتریان ما کاملا از کیفیت نهایی کار ما در بازار راضی هستند.

مواد اولیه ما عمدتا نخ های پنبه ای با کیفیت تولید شده از الیاف پنبه آمریکایی است که وارد می کنیم. متاسفانه تولید پنبه در ترکیه کم است و جوابگوی نیاز صنایع نساجی ترکیه نیست. همچنین پنبه تولیدی در ترکیه طول الیاف کوتاهی دارد که امکان تولید نخ های ظریف ار آن وجود ندارد. از این رو مجبور به واردات مواد اولیه از کشورهای دیگر به ویژه آمریکا هستیم.

ترکیه در ده سال گذشته در زمینه صادرات نساجی بسیار پیشرفت کرده است و جز پنج کشور برتر دنیا در زمینه نساجی شناخته می شود. به نظر شما مهمترین علت این امر چیست؟

عوامل مختلفی از جمله سیاست های دولت، قیمت ارز، تغییر دیدگاه شرکت ها به بحث صادرات، کیفیت و …در این روند تاثیر داشته است اما مهمتر از همه اینها هدف صادراتی بود که آقای اسماعیل گوله، عضو مجلس صادرکنندگان ترکیه (TIM) برای بحث صادرات اعلام کردند و همه شرکت ها منجمله شرکت ما برای دستیابی به این هدف برنامه ریزی و تلاش کردند. از طرفی دولت با دادن بسته های حمایتی از صادرات و دادن اعتبارهای های صادراتی این امر را برای شرکت ها تسهیل کرده است.

تا چند سال گذشته هفتاد درصد تولیدات ما در بازار داخلی ترکیه به فروش میرفت و مابقی آن را ثادر می کردیم اما اینقدر شرایط صادرات و تقاضای مشتریان خارجی زیاد شده است که در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد محصولات ما صادر می شود و آن پانزده درصد باقیمانده هم که برای بازار داخل و توسط شرکت های ترکیه ای خریداری و استفاده می شود پس از استفاده در کالاهای نهایی به شکل پوشاک آماده  صادر می شوند به طور کلی می توان گفت ۱۰۰ درصد پارچه های تولید ما در بازارهای صادراتی استفاده میشود.

عامل موثر دیگر که صادرات را برای ما راحت کرده است موقعیت جغراقیایی ترکیه است که نزدیکی به اروپا، آسیا و آفریقا کار صادرات را برای ما به راحتی امکان پذیر کرده است و این یک مزیت بزرگ است.

plush-fabric-kolunsag-Turkey

همان طور که می دانید صنعت نساجی به سمت دنیای سبز و محصولات پایدار حرکت می کند و کشورهای پیشرو در این زمینه مثل اروپا، آمریکا و کانادا به این بحث فوق العاده اهمیت می دهند. شرکت شما و محصولات شما در این زمینه چطور فعالیت می کند.

محصولات ما به دلیل اینکه از مواد خام پنیه امریکایی استفاده می کنیم تماما قابل بازگشت به طبیعت است و در واقع محصولات ما کاملا ارگانیک و طبیعی هستند. محصولات ما دارای گواهینامه BCI (Better Cotton Initiative) است.  ما به دلیل حمایت از محیط زیست و حفظ و نگهداری از آن سعی در کاهش دی اکسید کربن تولیدی داریم و به آن اهمیت می دهیم. هر چند که اجرای آن بسیار سخت است و رعایت همه استانداردهای بین المللی هزینه های خاص خود را دارد.

امروزه با افزایش آگاهی مصرف کنندگان در مورد ضررهایی که صنعت نساجی و پوشاک می تواند به محیط زیست و منابع آبی ما بزند آنها به دنبال خرید کالاهایی هستند که کمترین ضرر را برای انسان و طبیعت داشته باشد و به همین دلیل در سال های اخیر شاهد رشد روز افزون تولیدات دوستدار محیط زیست و ارگانیک و بازیافتی هستیم.

 

آقای امره نظر خود را در مورد نمایشگاه TEXHIBITION Istanbul  بفرماید. نمایشگاه را چطور دیدید؟

این سومین بار است که در این نمایشگاه حضور داریم. طی دو سال گذشته این نمایشگاه فراتر از انتظارمان بود. تنها امسال به دلیل بزرگ بودن نمایشگاه  و تعداد زیاد غرفه گذاران کمی دسترسی مشتریان به ما سخت شده است  که البته محل قرار گرفتن غرفه هم در این موضوع بی تاثیر نیست. اما در هر صورت ما از این نمایشگاه راضی بوده و تعداد زیادی از مشتریان قبلی خود را ملاقات کرده ایم و با چندین مشتری جدید آشنا شدیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×