اخبار نساجی

تولید ۷۰ هزار تن پنبه در سال جاری

 

تولید 70 هزار تن پنبه در سال جاری

مدیرعامل اتحادیه پنبه‌کاران از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی سطح زیر کشت پنبه در سال جاری خبر داد و گفت: امسال حدود ۷۰ هزار تن پنبه تسویه شده تولید می‌شود که نیمی از نیاز کارخانه‌های نساجی را تامین می‌کند.

علی مظفری اظهار کرد: به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی پنبه و نیاز داخلی به این محصول انگیزه‌ی کشاورزان برای افزایش سطح زیرکشت این محصول نیز افزایش یافت که پیش‌بینی می‌شود با توجه به این میزان افزایش سطح زیرکشت، میزان تولید پنبه نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

وی افزود: سطح زیر کشت پنبه در سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار هکتار بود که امسال به ۱۲۰ هزار هکتار رسیده است. به دلیل عدم افزایش عملکرد این محصول در واحد سطح پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۱۰ هزار تن پنبه وش از مزارع کشور برداشت و حدود ۷۰ هزار تن محلوج از آن استحصال شود.

مدیرعامل اتحادیه پنبه‌کاران اظهار کرد: بیشترین میزان عملکرد پنبه در کشور‌های آمریکا و چین با حدود ۳۷۰۰ کیلوگرم در هکتار است و در این میان ایران عملکرد حدود ۲۵۰۰ کیلوگرمی دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مظفری گفت: با توجه به این‌که میزان نیاز کارخانه‌های نساجی حدود ۱۲۰ هزار تن پنبه در سال است، به نظر می‌رسد امسال حدود ۵۰ هزار تن از نیاز کشور به این محصول وارد شود.

طرح توسعه پایدار پنبه همچنان در انتظار ابلاغ دولت

به گفته وی طرح توسعه پایدار پنبه از سوی موسسه پژوهش‌های وزارت جهاد کشاورزی تهیه شده و در جلسات بسیاری با حضور کارشناسان و متخصصان این صنعت بررسی و نهایی شده است.

مدیر عامل اتحادیه پنبه‌کاران افزود: این طرح علی‌رغم این‌که در کمیته اقتصادی هیات دولت بررسی و نهایی شده هنوز در هیات دولت مصوب و ابلاغ نشده است.

مظفری تاکید کرد: اجرای طرح توسعه‌ی پایدار پنبه بهترین طرحی است که می‌تواند این صنعت را از مشکلات کنونی نجات دهد چرا که مزیت‌های بسیاری دارد و تولید را براساس تقاضا هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: در این طرح به ازای هر هکتار افزایش سطح زیرکشت، حدود ۲۵۰ هزار تومان پاداش به کشاورزان داده می‌شود و تسهیلات دیگری مانند یارانه‌های بلاعوض دولت برای توسعه مکانیزاسیون و راه‌اندازی صندوق مالی اعتباری در نظر گرفته شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×