اخبار نساجیجذاب‌ترین‌ها

تکنولوژی تازه اپل: ابداع منسوجات لمسی هوشمند

شرکت اپل ثبت اختراع دیگری را برای منسوجات هوشمند حساس به لمس به ثبت رسانده است، با این حال شرکت های تولید کننده پوشاک همچنان نسبت به پتانسیل تجاری آن ها تردید دارند.

غول فن آوری آمریکایی، اپل ثبت اختراعی برای یک پارچه هوشمند حساس به لمس حاوی نخ های رسانا ثبت کرد که “برای تشخیص وقوع لمس، محل لمس و / یا نیروی لمس پیکربندی شده است”.

اپل گفت که منسوجات حساس به لمس هوشمند ممکن است در لباس یا هر لباس مبتنی بر منسوجات و همچنین دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی گنجانده شود.

به گفته آن ها نخ های رسانا می توانند از انواع نخ ها از جمله نخ مسی، نخ نقره یا الیاف طبیعی یا مصنوعی غیر رسانا ساخته شوند. این ثبت اختراع تصویری از مردی را نشان می دهد که از پیراهن خود برای راه اندازی یک دستگاه الکترونیکی استفاده می کند.

این اولین سرمایه گذاری اپل در زمینه منسوجات آینده نگرانه نیست. در سال ۲۰۲۲، این شرکت ثبت اختراعی را برای “دستگاه کنترل پارچه” به ثبت رساند که امکان تعبیه فن آوری و سنسورها در پارچه را فراهم می کند و پیش از این حق ثبت اختراعی برای بندها و دکمه های بافته شده هوشمند اپل واچ به ثبت رسیده بود.

علاقه همیشگی این شرکت به پارچه های هوشمند نشان می دهد که در حال بررسی اضافه کردن کنترل ها به طیف گسترده ای از اقلام مصرفی از جمله لباس است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×