اخبار نساجی

حائری: فضای کسب و کار نقطه اتکایی برای صنعت

 

حائری: فضای کسب و کار نقطه اتکایی برای صنعت

بهبود فضای کسب وکار به صنعتگران و مدیران کمک می‌کند تا آینده کاری خود را بهتر پیش بینی و برای آن برنامه ریزی بلند مدت داشته باشند.

مهندس علیرضا حائری دبیر انجمن صنایع نساجی ایران گفت: قانون بهبود فضای کسب و کار در سال گذشته در مجلس به تصویب رسیده و به دولت ابلاغ شده که هنوز به مرحله‌ی اجرا نرسیده است این قانون در واقع مناسبات عادلانه بین دولت و بخش خصوصی را برقرار می کند و از نگاه آمرانه دولت به بخش خصوصی جلوگیری می کند.

وی در رابطه با فضای کسب و کار در صنعت نساجی بیان کرد: فضای کسب و کار در صنعت نساجی جدا از فضای عمومی سایر صنایع کشور نیست عدم ثبات در تصمیم گیری ها صدور بخشنامه های متعدد و بعضا متناقض، نوسانات نرخ ارز، مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی و عدم جذب مناسب سرمایه گذاری خارجی از دلایل برهم زدن آرامش این معناست.

دبیر انجمن نساجی در ادامه به یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار اشاره کرد و گفت: ثبات تصمیم گیری های اقتصادی یکی از مهمترین عوامل در آرامش فضای کسب و کار است زیرا تعدد تصمیم گیری ها در بعد اقتصادی آفتی برای این فضا به حساب می‌آید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: دولت باید با ایجاد نظام پاسخگویی مدیران اقتصادی به بهبود این روند کمک شایان توجهی کند به گونه ای که افراد تصمیم گیر مسئولیت عواقب و نتایج بخش نامه هایی که صادر می‌کنند را بپذیرند و پاسخگو باشند.

این فعال اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: این عوامل به صنعت گران و مدیران کمک می‌کند تا آینده کاری واحد خود را بهتر پیش بینی و برای آن برنامه ریزی بلند مدت داشته باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×