اخبار فرش ماشینی

خراسان شمالی: توسعه خوشه های صنعتی فرش و آبنبات ۱.۷ میلیارد ریال اعتبار گرفت

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: توسعه خوشه صنعتی فرش دستباف و آبنبات این استان از محل بودجه سفر رهبر معظم انقلاب یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال اعتبار گرفته است.

محمدرضا باقری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار کرد: در سفر معظم له به این استان چهار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه خوشه فرش و آبنبات استان مصوب شد که این میزان در سه سال تخصیص می یابد.

وی افزود: برای اجرای زیرساخت های شهرک تخصصی فرش و منسوجات دستباف استان نیز در این سفر ۲۰ میلیارد ریال مصوب شده بود که این میزان باید سال ۹۲ تخصیص پیدا کند اما تا کنون رقمی از این اعتباری تخصیص پیدا نکرده است و برای جذب آن در سال جاری پیگیر هستیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، برگزاری تورهای صنعتی به یزد، اصفهان، قم و تبریز بازدید از کارگاه ها و تبادل نظر با عوامل و دست اندرکاران فرش در استان های مختلف از جمله برنامه های اجرا شده برای توسعه خوشه صنعتی فرش استان است که انجام شده است و علاوه بر آن تور صنعتی به ارومیه نیز برای آشنایی آبنبات سازان بجنورد از دیگر برنامه های حمایتی این شرکت است که از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اجرا شده است.

باقری اختصاص هشت میلیارد ریال اعتبار برای اجرای تصفیه خانه شهرک صنعتی بیدک را از دیگر مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان عنوان کرد و افزود: تامین نیمی از این میزان توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تعهد شده بود و مابقی نیز از باید محل اعبتارت استان شود که تا کنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اختصاص یافته است.

وی در باره اقدامات انجام شده برای اجرای طرح تصفیه خانه شهرک صنعتی بیدک اظهار کرد: مطالعه و طراحی اولیه این طرح انجام شده و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب داخلی نیز با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اضافه کرد: اجرای این طرح در مرحله ی برگزاری مناقصه است و به زودی انجام می شود.

وی ارتقای آشنایی و آگاهی تولیدکنندگان استان و نیز آشنایی آنان با بازار و بازاریابی را از اهداف و نیز خروجی مثبت برگزاری تورهای صنعتی عنوان کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×