اخبار فرش ماشینی

درآمد ۶۶۲ میلیارد تومانی عربستان از خرید پارچه و لباس توسط حجاج

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

درآمد ۶۶۲ میلیارد تومانی عربستان از خرید پارچه و لباس توسط حجاج

حاجیان خانه خدا در مناسک حج امسال ۱ میلیارد ریال عربستان برای خرید لباس و پارچه هزینه کرده‌اند.

محمد الشهری رئیس صنف پارچه، منسوجات و لباس‌های آماده در اتاق تجارت و صنعت جده (JCCI) برآورد کرد، حاجیان خانه خدا در مناسک حج امسال بیش از ۱ میلیارد ریال عربستانی (معادل ۶۶۲میلیارد تومان ایرانی) برای خرید لباس و پارچه هزینه کرده‌اند.

الشهری افزود: زائران خانه خدا در ایام تشریق (انجام مناسک حج از ۸ تا ۱۲ ذی الحجه) در مکه، جده و مدینه حدود یک میلیارد ریال سعودی خرج کرده‌اند.

او اعلام کرد: به علت طرح های اصلاحی انجام گرفته، پیش از شروع مناسک حج و کاهش فروش پارچه های تقلبی و لباس های ناقض استاندارد کشور عربستان، بازار پارچه و لباس این کشور با افت ۷۰ درصدی در طول موسم حج امسال رو به رو شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

الشهری در پایان گفت: در محصولاتی که برای حاجیان جذاب بوده‌اند، لباس احرام در صدر قرار دارد و آنها سالیانه ۱۵۰میلیون ریال سعودی از آن درآمد کسب می‌کنند. البته کشور عربستان سالیانه نزدیک به ۱.۹ میلیون لباس احرام وارد می‌کند که این میزان ۹۳ درصد کل لباس های احرام عربستان را شامل می‌شود و تنها حدود ۷ درصد از این لباس ها در عربستان تولید می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×